Pazartesi, Aralık 12, 2016

Pratik Milföy

pratik ıspanaklı milföy

Buradaki tariflerime her zaman göz attığımda dikkatimi çeken ilk şey tariflerimin hepsinin pratik olması.:) Bir gün zor yemekler poğaçalar yap diyeceğim ama vakit nakittir. 

Hem tadı güzel olsun hem pratik olsun daha ne ister ki çalışan bayanlar.:)
Misafirlerimin çoğu ve eşim başta olmak üzere bu böreğin fanlarından..
Fırından çıkar çıkmaz sıcak sıcak yiyeceğiniz ve soğuduğunda da farklı bir tadı olan kolay milföy tarifim için buyurun;


Malzemeler;

  • 6 adet milföy
  • 1 adet yumurta
  • İsteğe göre; ıspanak, peynir, salam


Yapılışı;

3 adet milföyü kenarlarından birleştiriyor ve A4 kağıdı boyutunda bir hamur elde etmiş oluyoruz. Üzerine isterseniz kaşar peyniri sıralayın isterseniz salam isterseniz ıspanaklı peynir tercih sizin. 
Daha sonra kalan 3 adet milföyleri de birleştirip A4 boyutuna getiriyoruz ve üzerini kapatıyoruz. Köşelerden de sıkıştıralım ki kaymasınlar.
Kesme işlemini ise 1 cm kalınlığında boyunca kesiyoruz. Tepsiye alacağınız zaman ebatını isteğe bağlı ayarlayabilirsiniz. 

Kesme işlemindeki en önemli nokta ise her bir parçayı keserken bıçağı ıslatmamız yoksa hamura zarar verip şeklini bozabiliriz. 

Şerit halinde oluşan hamurlarımızı iki yanından tutup ters yönlere doğru çeviriyoruz ve fırın tepsimize diziyoruz. Üzerine yumurtayı sürüp 20 dk pişmesini bekliyoruz. Yapılışı 10 dakikayı almayan bu pratik milföy böreği yarım saatte masalarımızda yerini alıyor. 

Bu resim ise salam kaşarlı milföy böreği;

pratik milföy

Pratik bayanlara pratik öneriler. Afiyet olsun.. 

Gününüz güzel geçsin..

Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

22 yorum:

  1. Pratik gerçekten de :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Ispanaklı böreğe bayılırım.Ellerinize sağlık....Sizi + ekledim ben de
    http://yesimlehertelden.blogspot.com.tr/ sayfama beklerim....

    YanıtlaSil
  3. Yoğun anneler için süper bir tarif aklına sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel gözüküyor.

    YanıtlaSil
  5. çok güzel bir fikir olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Çalışırken en büyük yardimcin milföy 😀 pratik tarif için teşekkürler.
    Sizi takibe aldım bana da beklerim 😀😀
    http://suichenn.blogspot.com.tr/?m=1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki gelırım:) sizde hoşgeldiniz..

      Sil
  7. Merhaba, çok farklı bir tarif. Börek gibi ama milföylü.. Harika görünüyorlar.
    Sizi yeni keşfettim, bana da beklerim.

    Sevgiler.

    www.gripalyaco.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet milföy demeye bin şahit ister:)

      Sil
  8. Bayılıyorum pratik tariflere, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. heey sağool faydalı yazı buuu :)

    YanıtlaSil
  10. Awwww looks so yumy! Amazing!
    Great blog! I'm following you! Follow back?***
    http://omundodajesse.blogspot.pt/

    YanıtlaSil
  11. tabii ki hoşgeldiniz:)

    YanıtlaSil
  12. Harika bir tarif.. başka bir yazıya bakarken görünce hemen açıp baktım.. ne güzel yepyeni bir tarif daha edindim :) teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne Mutlu bana:) çok guzel bir tariftir yanlız:)

      Sil