Pazartesi, Aralık 19, 2016

Vegan Çılgınlığı

vegan

Uzun zamandır televizyonlardan ve bazı programlardan ve genelde bayanlardan ''ben veganım'' sözleri duyuyorum. Önceden ben vejetaryenım lafları varken şimdi ben veganım kelimesi moda.

Vegan ve vejetaryen olamanın arasındaki en büyük fark ise; vejetaryen et ürünleri tüketmez, vegan hayvansal hiçbir besini tüketmez.

Nedir bu VEGAN? Nereden girdi hayatımıza?
Vegan; hayvan veya hayvansal kökenli gıdaları reddetmek. Sıkı vejeteryanlık. Veganlığın daha ayrıntılı acıklaması için buraya tıklayın. Vegan olmayı tercih etmelerinin en büyük sebebi ise; Hayvanların öldürülmesine karşı olmalıdır.

Öyle garip bir durum ki sadece sebze ile beslenmek. Yani hiçbir hayvansal besini tüketmemek. Bal, yumurta, peynir, et, balık, tavuk ve kümes hayvanlarını kesinlikle yememek.

Veganlık şu an öyle ileri boyutta ki veganım diyenler kek, pasta, poğaca, dondurma dahi yemiyorlar çünkü içerisinde hayvansal besin maddesi olarak yumurta ve süt ürünleri vardır.

Dahası olarak hayvansal kıyafetler ve içeriğinde hayvansal katkı maddesi olan cilt bakım ürünleri, temizlik ürünleri. Tabii ki bizlerde hayvansal katkı maddesi olan cilt bakım ürünlerine ve temizlik ürünlerini kullanmaya karşıyız.

Fakat her insan vegan olamaz. Yemekten ziyade giydiğin kıyafete kadar dikkat etme zorunluluğu olan bir yaşam biçimidir.

Yedikleri yiyecekler sadece, sebzeler, meyveler, baklagiller, mantarlar, tahıllı gıdalar ve kuruyemişler.

Bir de sağlık açısından veganlık olarak düşünürsek de her insan vegan olamaz. Çünkü bazı hastalıklara karşı savaşmak için et ve süt ürünleri tüketmek gerekir. Demir eksikliği, kalsiyum eksikliği vs.
Kıyafet olarak da veganlar kürk, deri, yün, jelatin giymek yerine pamuk ve keten kumaşlardan oluşan kıyafetleri tercih ediyorlar.

Vegan olmak benim gözümden bir yaşam biçimi tercihi. Peki siz veganlık hakkında ne düşünüyorsunuz?





Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

34 yorum:

  1. Et çok düşkün olduğum bir şet olmamakla birlikte vegan hayatta olamam herhalde. Yumurtasız hayat düşünemiyorum bile. Süt de aynı şekilde. Ben biraz aşırı buluyorum ama tabi herkesin kendi tercihi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimde etle pek aram yok fakat tabii ki tercih meselesi biz tercihlerini degıl yaşam biçimlerini konusuyoruz :) bir laf var ki bu yılın akımı oldu ''HERKESİN HAYATINA KİMSE KARIŞAMAZ'' bizimde yaptıgımız sadece gözlem.:)

      Sil
  2. et neyse de süt ürünleri ve balık olmadan yapamam ben..

    YanıtlaSil
  3. Hiç etçil bir insan olmadım ama vegan olmak da zor görünüyor. et yemezsin belki ama sütlü tatlı, dondurma mesela....Zor

    YanıtlaSil
  4. Vegan olmak,çok abartı geliyor bana.Bağışıklık sisteminizi olumsuz etkileyebilir ve kolay hasta olabilirsiniz.Tabi ki yine de herkesin kendi bedeni ve tercihi...

    YanıtlaSil
  5. İkisi arasındaki farkı tam olarak bilmiyordum.Anladığım kadarıyla bu veganlık pek benlik bir şey değilmiş ;)

    YanıtlaSil
  6. Veganlık zor iş... Yapabilenlere tebrikler gerçekten... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Allah bizim için ne yarattıysa bir faydası vardır. Bilinçli ve ölçülü olmak kaydıyla hepsi gerekli diye düşünüyorum. Katkılı, hazır, hormonlu, organik olmayan besinlere hayır ama bu tür beslenme modellerinin mantığına katılmıyorum. Üstelik taşıdıkları besin değerleri ile önemli gıdalar, vücuda zararı olan bir yöntem. Selamlar..

    YanıtlaSil
  8. Çok fazla doğaya ve insan doğasına aykırı kaçıyor veganlık.

    Et fazla yemesem de ondaki proteine vücudun ihtiyacı var.
    Peynirsiz bir hayat da bana çekilmez olur :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazı insanların doğasına daha aykırı.. şayet herkes yapamaz.:)

      Sil
  9. Et ve et ürünleri ile çok aram yok ama veganlıkta çok aşırı gibi geliyor bana. Hayvan tüketmek ayrı, ondan elde edilen süt, yumurta gibi besinleri tüketmek ayrı diye düşünüyorum. Hayatta aşırı hiç bir şeyi sevemedim. Benim bakış açıma göre veganlıkta aşırılık gibi geliyor.
    Tabii bu benim şahsi fikrim. Herkes hayatını kendisine uygun gördüğü şekilde yaşıyor. Saygı duymak gerekli :) Ama ben kesinlikle vegan olamam diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii fikirlere saygı duyuypruz fakat bende vegan olamam.:)

      Sil
  10. Arkasında durulmasının açıklaması; sırf hayvanlar ölmesin diye ise, saçma buldum. Bugüne kadar bazı hayvanlar kesimleri ve besin olarak tüketilmeleri helâl olanlardır. Dinimize göre de. Dağ dağa küsmüş diğerinin haberi olmamış gibi bir şey. Kendilerine yazık ederler. Hadi vejeteryenleri makul karşılayabiliriz de; bu, sonucu alınması hayal bir uygulama. Sadece kişinin içini rahatlatır. Tabii ki, protein vb eksikliğinden rahatsızlanmasınlar da. Her gün yeni bir şey çıkıyor. Kedileri korumak daha mantıklı ve yararlı bence. Hayvansa o da hayvan. Ayırt edemeyiz ki...Zira en ortada ve hırpalanan hayvanlar. Benim fikrim bu. Ters gelenlere ancak üzgünüm diyebilirim. Sevgilerimle .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii ki tek acıklama hayvanların öldürülmesiyle ilgili. vucut endekslerimiz etten aldıgı hıcbır besini baska maddeden malesef alamıyor.

      Sil
  11. Çok yeni bir lakto-ovo vejetaryenim. Veganlığın çok ciddi bir karar olduğunu düşünüyorum. Yazınızda belirttiğiniz gibi her şeyden önce kişinin sağlık durumunun elverişli olması gerekiyor. Tabii işin bir de ekonomik boyutu var. Sağlıklı ve dengeli bir beslenme için çeşitlilik gerek, bu çeşitlilik için de bütçe. Ne olursa olsun vejetaryenliğe adım atmış herkese saygı duyuyorum. Benim bazı çekincelerim vardı, onları da geride bıraktığıma inandığım ve hazır hissettiğim bir anda kararımı verdim. Bilmeyenler için açıklayayım, lakto-ovo vejetaryenler süt, süt ürünleri ve yumurta tüketmeye devam ediyor; fakat etin hiçbir türünü yemiyor. Son zamanlarda yediğim en ufak bir et bile içime dert olmaya başlamıştı. Çok da can sıkmayayım; ama gıda olarak değil de başka bir şey olarak algılar olmuştum diyeyim -Kimseyi rahatsız etmek istemem, siz görüşleriniz nedir dediğiniz için biraz bahsedeyim dedim :)- Özetle veganlık bir yaşam biçimi ve sağlıktan tutun ekonomiye kadar birçok boyutu var. Fakat, doğrudan et tüketmemeye karar vermek en azından bu kadarını yapayım diyen insanlar için güzel bir seçenek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi ki bildirmişşsiniz görüşlerinizi. sonuc itibariyle bu bir tercih ve yaşam seçimidir. herkesin hayatına saygımız sonsuz. bilgiler için teşekkürler.. bu yolda devamlı ve sağlıklı olmanızı dilerim.. bizde sizden yeni bilgiler öğrendik ne mutlu bizlere.:)

      Sil
  12. Bu yazı çok güzel olmuş bilgilendirme önemli 😉👏🏻👏🏻

    YanıtlaSil
  13. herşeyin bir yaradılış gayesi olduğuna inananlardanım. Ama herkesin de yaşam tarzına saygı duymak gerek..Sayfanızı yeni keşfettim, bende beklerim.
    blogdakicin.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkesın fıkrıne ve dusuncesıne saygı duyuyoruz ve duymak zorundayız.. hoşgeldınızz..:)

      Sil
  14. Bende heo heryerde duymaya başlamıştım şu sıralar ama blog yazını görene kadar net bir fikrim yoktu ne olduğuna dair. Bilgilendirici yazın için teşekkürler öncelikle. Çok şaşırdım yani ben müthiş etçil bir insanımdır et tüketmeden bir haftam dahi geçmez. Vejeteryanları ve Vejeteryanlığı bile tuhaf bulurken bunun çok daha ilerisi varmış demekki. Hafi eti geçtim Yumurta peynir yiyememek çok kötü birşey. Sebzeler her ne kadar sağlıklı olsa da etsiz proteinsiz bünyemiz daha çok zayıflar. Onları içeren ürünleri kullanamamak dersen oda ayrı bir sorun. Her insan olamaz. Büyük bir sabır ve özveri ve inanç gerektiriyor. Yine de tercihlere saygılıyım tabiki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende size katılıyorum ve onlara da saygı duyuyorum..

      Sil
  15. Çoğu insan popüler olduğu için veganlığı uyguluyordu. İlk çıktığı zamanlar starbucks çalışanlarının yarısından fazlası vegan olmuştu. Çünkü bu akım ilk amerikada başlamıştı. Vejeteryanlığı anlarım da veganlık pek mantıklı gelmiyor. Hayvanlardan hiçbir şekilde faydalanmaya tahammül edemiyorsun o açıdan bakacak olursak sebze de tüketmemen gerekir. Çünkü en nihayetinde her sebze meyvede dalında,toprağında canlıydı. Onlara neden kıyıyorsun da yiyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bakış açıları diyelim bizler buna.:)

      Sil
    2. yo yanlış anlaşılmasın bu şekilde beslenen herkese saygı duyuyorum tabi ki. Ama dediğim gibi nedenleri beni pek tatmin etmiyor. Son olarak ta Avrupanın bazı ülkelerinde belli bir yaşın altında çocuklara vegan diyeti uygulamak yasak uygulayan ailelerin elinden çocukları alınmış. :)

      Sil
    3. Ayrıca herkesin düştüğü bir yanlış var. Veganlar sağlıksız değildir. Gerçekten belirledikleri programa uygun beslenirlerse gayet de sağlıklı olurlar. Ben çok fazla konuştum sanırım :)

      Sil
  16. bu arada keşif etkinliğinden geliyorum bana da beklerim sevgiler :) http://efsaninguncesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil