Pazartesi, Şubat 27, 2017

En 'Garip' Batıl İnançlar

kara kedi

O bir kara kedi mi?
Uğursuzluk getirir çekin saçınızı.:)
Şaka bir yana da gerçekten de bazen bazı zamanlar batıl inançlarla yaşıyoruz.
Tek merak ettiğim dünya ülkelerinde Türkiye haricinde başka memlekette batıl inançlar var mıdır?

Nesilden nesile bitmeyecek olan batıl inançlar bakalım hayatımıza nasıl girdi ve en garip batıl inançlar nelermiş hadi hep birlikte bakalım.:)

İlk önce kendi inandığım ve çevremdeki insanların batıl inançlarını sıralayacağım.:)

  • Akşam sakız çiğnenmez. Ölü eti çiğnersin.
  • Geceleri tırnak kesilmez.
  • Yatakta yemek yenmez çarpılırsın.
  • Tahtaya vurup şeytan kulağına kurşun demek.
  • Evde bardak kırılması nazarın gittiğine delalettir.
  • Karganın ötmesi iyi değildir.
  • Sol avcun kaşınıyorsa para gidecek.
  • Elden ele bıçak, makas verilmez.
  • Kapı eşiğinde oturulmaz.
  • Gece ıslık çalarsak şeytanlar başımıza toplanır.
  • Yola çıkanın ardından su dökmek.
  • Ayakkabı ters durmaz.
  • Ayna kırmak bilmem kaç sene uğursuzluk getirir.
  • Yere saç atma basıldıkça başın ağrır.
  • Sokağa saç atma kuşun ayağına takılır.
  • Evde beş taş oynanmaz.
  • Makasın ağzını açık bırakılmaz.
  • Yıldız kaydığında dilek tutulur.
  • Kıyafet üzerimizdeyken dikiş dikmek kısmet kapatır.
  • Çocukların göbek bağını okula, karakola, hastaneye gömmek.
  • Doğum yapan kadın güle güle diyemez, sütü kesilir.
  • Gece çorapla uyursan melekler seni korumaz.
  • Kurbağa elleme siğil çıkar.
  • Yatağını toplamadığın zaman işin ters gider. ( buna çok inanıyorum:)
  • Evden çıkarken sağ ayakla çıkılır, iş yerine girerken sağ ayakla girilir. (buna da)
  • Gece rüya anlatılmaz.
  • Cuma namaz saati iş yapılmaz, çamaşır yıkanmaz.
  • Tencerenin dibini sayırırsak düğün de yağmur yağar.
  • Karga öterse yağmur yağar.

Benim bildiklerim böyle sizin bildikleriniz de var mı?

Musmutlu bir hafta olsun...
Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

28 yorum:

  1. Uzar gider ya bu liste bizim kültürümüzde bunlardan çok var :))
    Ama sanırım bi tanesi batıl değil kuzum Cuma vakti alışveriş değil ibadet yapılır,çamaşır için bişey diyemeyeceğim yıkanır mı yıkanmaz mı onu araştırmak gerek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ben ne zaman iş yapsam annemın lafı odur :)

      Sil
  2. Ben hala terlikleri ters gördüm mü çeviririm:)))

    YanıtlaSil
  3. Birçoğunu ilk defa duydum :))
    Güzel bir derleme olmuş ama :))

    YanıtlaSil
  4. Çocukken tencerenin dibini sıyırmayı severdim ben; demek ki düğünümde yağmur yağmasının sebebi buymuş;) Diğerlerine çok aşinayım da "Doğum yapan kadın güle güle diyemez sütü kesilir" ilk kez duydum. "Gece aynaya bakılmaz aklını oynatırsın. Başladığın işi yarım bırakırsan başın ağrır. Baykuş konan evde ölüm olur. Çocuk emeklerse misafir gelir." şimdi aklıma gelenler. Güzel bir yazı olmuş. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben tencere hıc sıyırmadım mubarek bardaktan boşalana kadar yağdı :)

      Sil
  5. :) Bıçağı elden almayan biri ile karşılaşmıştım.. Komik ama inananlar var, elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Ahh ahh ne çektim bunlardan,

    - Oğlum terliği düz çevir günah!
    -kim demiş anne?
    -büyüklerimiz...
    -Ne çok şey demiş bu büyüklerimiz de, karışmasalarmış her şeye ya.

    YanıtlaSil
  7. Ben de elden ele bıçak almıyorum :)) Garip ama öyle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onu yazmayı unutmusum fakat bızde de var o :)

      Sil
  8. Hepsini saymışsın:) Ne garip toplumuz diye düşünmeden edemedim:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet en merak ettıgım acaba yabancılarda da var mı :)

      Sil
  9. Kışın çorapla yatıyorum melekler beni korumuyor demek ki:)

    YanıtlaSil
  10. Bildiklerim ve bilmediklerim...Çok güzel bir derleme olmuş. Bazılarını okurken yok artık!! dedim ama bunlar gibi birçok batıl inançlar var. Eline sağlık. Sayende daha fazlasını da öğrendim. :))

    YanıtlaSil
  11. kara kediye hastayım, çocuk bi yere gidiyo sanane önünden geçtiyse :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fakat ıcımız rahat etmıyor degıl mı:)

      Sil
  12. "Adama sormuşlar batıl inancın var mı diye, şeytan kulağına kurşun demiş" 😀. Bizimki de o hesap. İnanmıyoruz desek de acaba dediğimiz batıllarımız hep var 😄. Güzel bir paylaşım olmuş sevgilerimle ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne guzel bır cevap olmuş adamnkı :)

      Sil
  13. Adsız4/3/17

    Şu aynayı kırma şeysi 7 yıl derler😂😂 En çok gece çorapla yatmaya güldüm 😂😂😂

    YanıtlaSil
  14. Gece neden rüya anlatılamıyor bir türlü anlayamıyorum :D Ben her dakika anlatmak istiyorum yani, neden anlatamıyacakmışım :D :))

    YanıtlaSil
  15. Yatakta yemek yersen çarpılmazsın. Ama kırıntılar yatağa dökülürse, temizlemezsen, bu sakıncalı işte. O yüzden öyle demişler ;)

    YanıtlaSil
  16. birde Evde Şemsiye açılmaz, evin bereketi azalır derler..

    elden makas , bıçak gibi şeyleri bende almam. Eğer almam gerekiyorsa Tüü (tükürür gibi yaparak) alırım. Anneannemden geçen bişey bu bana. :)

    YanıtlaSil