Cuma, Şubat 03, 2017

Kitap Mı? Kitap Okuyucu Mu?

kitap okuyucu

Artık yavaş yavaş kitaplarımızı raflara mı kaldırıyoruz yoksa?
Eskisi gibi sahaflara gidip kitap bakamayacak mıyız?
Tozlu rafları talan edip istediğimiz kitabı bulunca sevinemeyecek miyiz?

Türkiye'de yavaş yavaş gelişen yeni bir akım daha.
Kitap Okuyucular!
Bu yaz tatilinde hangi yazlık yere gitsek yabancıların elinde gördüğüm tek şey kitap okuyuculardı.
Hiç sıkılmadan gözleri hiç ağrımadan saatlerce kitap okuyanına şahit oldum. Ve hatta biz güneşten telefonun ekranı göremezken onlar güneşin altında rahatlıkla kitap okudular.

Biraz araştırmaya yönelince şu an elinde akıllı telefonu olan herkesin anında istediği kitaba erişebildiğini ve hatta yandex.diske kayıt edip e-kitap olarak indirebileceğini keşfettim.

Peki ipadden-kitap okuyucudan mı kitap okumak?
Yoksa kitaptan mı kitap okumak?

Kitap okuyucunun şöyle özellikleri var ki; istediğiniz kitabı isterseniz ücretli isterseniz eğer ki internette varsa ücretsiz olarak indirebilirsiniz. Bir nevi kitap ayağınıza gelmiş olacaktır.
Sayfa ve görünümü tıpa tıp bir kitap görünümde.
Geceleri yatarken kitap okumak isterseniz ayrıca gece lambası açmak zorunda kalmıyorsunuz çünkü kitap okuyucunun ışığı yetiyor.
Derseniz ki gözlerim bozulursa onu da düşünmüşler efendim. Night shift özelliğiyle gece moduna alabiliyorsunuz ve direk olarak ışıklarında azalmalar meydana geliyor.

Peki ya kitap?
Yeni kokusu, eski kokusu, raftaki asaleti, çayın yanına yakışması, geceleri gece lambası yaktıran...
İkinci el kitapların bile kendine has havası ve her sayfasında geride bir hayat, her sayfasında bir göz yaşı ve sayfa aralarında notları olan o ikinci eller..

Çocuklarımız kitap bilmeyecek mi?
Yoksa kağıt israfınımı böyle önleyecekler?
Yada kitaplar böyle daha mı avantajlı olacak?

Peki sizin tercihiniz hangisinden yana?
Kitaplar mı?
Kitap okuyucular mı?



Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

47 yorum:

  1. Kağıdı dokusu kokusu olan gerçek kitaptan yana kullanıyorum tercihimi.Dijital ortamda hiç bir kitap okumadım kolaylıkları olabilir ancak ben kitaba büyük haksızlık olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolaylıkları var fakat gercek kıtabın yerını hıcbırı maalesef ki tutmuyor :(

      Sil
  2. Ben kitabı tercih ederim. Kağıt israfını başka yerlerden telafi edelim. Kitap basımına devam edilsin.

    YanıtlaSil
  3. Evde kitap dışarıda kitap okuyucu tercih ederim . Kitaplar kırılıp bükülecek diye aklım çıkar çünkü :( Hem evde bir kütüpanenin verdiği sıcaklık onu sanırım değişemem başka bir şeye. Plajda , otobüste , parkta da kitap okuyucum olsa hiç fena olmaz :)) israf konusunda da hiç sanmıyorum ağaçlar sadece kitaplar için kullanıyor bu kadar masum sebeplerimiz yok bence :/

    Sevgiler :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende denız kenarında kıtap okumaktan korkarım ıslanacak dıye :)

      Sil
  4. evet inan yabancılarda daha fazla okuma alışkanlığı ben okumayı çok sevdiğim için hep vardır yanımda ama bu ara işlerin yoğunluğundan ihmal ettiğim de bir gerçek :/ hemen bi silkelenmem lazım :) yeni yazıma da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yabancıları bu konuda cok basarılı buluyorum.

      Sil
  5. Kitap okumayı tercih ederim, kağıda dokunarak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap okumanın vazgecılmez tarafı..

      Sil
  6. Digital ekranda okumayı çok sevmiyorum ya çok fazla gözlerimi ağrıtıyor uzağı görmekte zorluk çekiyorum

    YanıtlaSil
  7. Ben kitaptan vazgeçemeyenlerdenim.
    İlle de kitap.
    Ama imkan olmadığı zamanlar kitap okuyucu da neden olmasın ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bulamadıgım kıtapları veya alamadıgım bazı eserlerı bende ipadden okuyorum..o zaman şahane oluyor

      Sil
  8. Ben de kitap diyenlerdenim. Bu düşüncem değişmez kolay kolay:) Kağıt israfını ise başka yerlerden telafi etmeliyiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu kıtap okuyucuları israftan cıkartmadılar bence :)

      Sil
  9. ben her zaman kitap derim ama yolculuk falan için de bir okuyucu alayım diyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yolculuk ıcın ise sarjının fazla dayananlarını onerırım. ıpadlerın sarjı ucak moduna alınınca baya gıdıyor.

      Sil
  10. Kitap okuyucularla tadsız gelir bana o kitap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki kişiden kişiye değişiklik gösterebilir:)

      Sil
  11. Benim telefonumda bir kaç kitap var. Evden dışarıdayken boş kalırsam iyi oluyor, çıkartıp okuyorum. Bir de ansiklopedi gibi kalın bastıkları kitapları okumak için iyi, çünkü her yerim ağrıyor onları okumaya çalışırken. Onun dışında kitabın yerini hiçbir şey tutamaz, sayfaları açmalı, kokusunu içime çekmeli, arasına bir şeyler koymalıyım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii ki ama kitap okuma ıstegı gelınce e kıtap hayat kurtarıcı oluyor:)

      Sil
  12. kitabın yerini alamaz benim gözümde, o kitabı eline alıp kokusunu içine çekip mutluluğunu yaşamak diye bir şey var.. kitaplığa koyulduğunda diğerlerinin yanında duruşuna bakıp sebepsizce gülümsemek var.. yok olmaz ııh :)

    YanıtlaSil
  13. Hiç e kitap okumadım ben. Benim için kitabı elime alıp okumak esas olan. Hele sahaf dolaşmak gibi keyifli birşey olamaz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sahaf dolaşmanın tadı hiçbirşeyde yok ..

      Sil
  14. Yanıtlar
    1. ben yerı geldıgınde kitap okuyucu da sevıyorum.. genelde kıtap tasıyamacagım yerlerde..

      Sil
  15. Tableti değil de kitap okuyucuyu tercih ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitabın yerını hıcbırşy tutmaz tabıı kı.

      Sil
  16. ara sıra kütüphane de bulamadığım ve para verip almak sitemediğim bazı kitap ve serileri e-kitaptan okuduğum için kıyas yapabilirim. her ne kadar taşıması kolay, ucuz ve karanlıkta bile okunma gibi avantajları olsa da yine de kitabı asla sanal kitaba değişmem. çünkü o sayaların ellerinin altında akıp gitmesi, kitap kokusu, altını çizme, arasına çiçekler bırakma, kitap ayraçları, başucuna başucu kitabı olarak koyma gibi birçok mükemmellikten uzak birdüz ekran asla sıcacık bir kitabın yerini tutamaz. bir resme baksan çok gzel bir manzaraya bakan pencrenein önünde bir koltuk, battaniye, kahve ve kitap düşün. o kitabın yerine bir kitap okuyucu koysan o güzelim resmi ve manzarayı bile bozmaz mı? eskimiş kenarları yıpranıp sararmış antika kitapların bile ayrı bir büyüsü yok mu? sanki yıllaca bekleyince daha bir gizeme bulanmış, daha fazla hayata tanıklık yapmış, daha fazla kişinin elinden geçmiş, tarih kokan sayfalar. üzgünüm ama ben bunların en ufağını bile sanal bir kitabın karşılayabileceğini düşünmüyorum. kitap kokusu bile yeter tercihlerimi yönlendirmeye. çocuklarımızın ve diğer nesillerinde bundan muaf bırakılmasını istemem. umarım kitaplar her zaman raflarımızda kalı ve sahaflar kitap denilince ilk uğranılan mekanlar olarak kalırlar. teknoloji mağazaları değil. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki de fakat bazen sıkıştığımız noktalarda çok yardımı dokunuyor:)

      Sil
    2. Katılıyorum

      Sil
  17. Kesinlikle kitaptan yanayım. Ben okuduğum kitaplar kütüphanemde yer alsın, beğendiğim satırların altını kurşun kalemle çizeyim. Şimdilik o kadar teknoloji benden uzak kalsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kitap fakat kitap olmadığı yerde kesınlıkle tercihh edıyorum:)

      Sil
  18. Dijital kitaplar kolay taşınabilirlikleri açısından ne kadar cazip olsalar da hiçbir şey sayfaların tadını veremez, elinde tutmak hissetmek bambaşka bir şey. :)

    YanıtlaSil
  19. Şahsen ben kitabı, kağıdına dokunarak okumayı sevenlerdenim. Lisede ilk tenefüste aldığım romanları ders aralarındai öğle tatilinde ve bazı boş derslerde okuyarak son tenefüse yetiştirdiğimi bilirim. Son tenefüste de yeni bir kitap alıp ertesi gün ilk tenefüste iade ediyor,yeni bir kitaba başlıyordum. günde 600-700 sf. okudugumu bilirim bu sekilde. :)
    ve şunu da söylemek istiyorum bu cihazı tıp öğrencileri de sıklıkla kullanıyormuş. Not yükümüz, kitaplarımız çok ağır olduğu için hem de daha düzenli bir şekilde her şeyi görebilecekleri için kullanıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesınlıkle çok mantıklı bır fıkır tıp ogrencılerı veya başka bir ders ıcın..

      Sil
  20. Bu konuyla ilgili geçenlerde akademik ingilizce dersimizin hocası yazi yazacaksiniz demisti.. araştırdıgımda kafam karışıktı daha bi karışmıştı. :) ikisininde güzel yönleri var aslında ikisini de yok saymak olmaz bence,emegine saglik düşündürücü bir yazı olmus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim kesinlikle düşündürüyor:)

      Sil
  21. kütüphanemde kitabım dursun ama kindledan okuyayım mantığındayım şu sıra. zira ekranının göz yormayan ışık teknolojisi özellikle bebekle aynı odada uyuyup ışık açamadığım, kitap okuyamadığım durumlarda kurtarıcı. altını çizdiklerimin bir klasörde kendinden toplanıyor olması da cabası. iyi ki üretmişler, kağıt kokmasa da olur (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen benımde kurtarıcım olabiliyorlar:)

      Sil
  22. kitap daha iyi ama ben de alcam bu okuyucudan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap kesınlıkle daha iyi bu tartışılamaz fakat bazen istediğim bir kitabı alamadığım zaman direk olarak kitap okuyucuma sarılıyorum:)

      Sil
  23. çok güzel bir yazı olmuş sayfaları çevirirken gelen koku heyecanla yan sayfaya gecmek... ben bunlardan vazgecemem...

    YanıtlaSil
  24. Kitabın kendisini tercih ediyorum tabi ki.
    Ama kitap okuyucunun kendinden olan ışığı gece yarısı ışık açmadan kitap okumaya olanak verdiği için tercih edilebilir geliyor bana. :)

    YanıtlaSil