Cuma, Şubat 17, 2017

Sürprizli Börek

börek

Başlığı yazarken supriz mi sürpriz mi diye düşünürken kendimi gülerken buldum :)
Neyse ki sürpriz olduğuna kanaat getirdim. 
Şaka değil gerçekten sürprizli börek neden diye soracak olursanız birazdan aşağılarda bir fotoğraf göreceksiniz ve bana dönüp gerçekten mi diye soracaksınız.
Çünkü ben peynirli ıspanaklı böreği sevmezken bizim ev ahalisi bayılıyor o yüzden bende hakkımı patatesliden kullanıyorum. E sonuç olarak da böyle şahane görüntüler çıkıyor. Keserken patates mi ıspanak mı diye düşünüp kendi kendime mutlu oluyorum.:)

Eğer sizin evde de böyle karışıklıklar varsa bu böreği sizde deneyin hiç pişman olamayacaksınız.:)
Hemen ikinci resmimi de yayınlıyorum ki ne dediğimi anlayabilesiniz.

börek

Olay budur hanımlar.:) Bir taşla iki kuş misali.:)
Kendi damak zevkimi de düşünmem lazım değil mi ama canım :)

Malzemeler;

  • 3 adet yufka
  • yarım çay bardağı süt
  • yarım çay bardağından az yağ
  • bir kaşıktan az yoğurt
  • yarım şişe soda
  • 1 yumurta

Yapılışı;

Borcamı ilk olarak yağlayın ki yufkalarımız yapışmasın. Daha sonra birinci kat yufkamızı serelim ikinci yufkanın yarısını da ortasına koyalım üzerine iç malzeme olarak hazırladığımız bir tarafa patates harcını bir tarafa lor ve ıspanağı dizelim. Hazırladığımız sıvı harçtan üzerini ıslatacak şekilde biraz dökelim. Kalan yufkamızla üzerini kapatalım. Sıvı harcımızın tamamını böreğin her yerini ıslatacak şekilde paylaştıralım. Eğer ki vaktiniz varsa biraz dinlenmeye bırakırsanız tadı daha da şahane olacaktır. 

Bu böreğin en güzel tarafı ise sıcak yemektir. Sıcakken tadı daha da şahane ve çıtır çıtır oluyor. Ben kendim için böyle bir pratiklik yarattım sizlerde bu durumdaysanız şimdiden afiyet olsun..:)
Arada bir kendimizi de düşünmek lazım demi ama? :)

Gününüz güzel geçsin..




Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

10 yorum:

  1. Ah, ben de bu yöntemi çok uygularım. Böreğin bir kısmı sucuklu sosisli olur mesela, diğer kısmı peynir :)

    Afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bırazda kendımızı dusunelım ama demı?:)

      Sil
  2. güzel çözüm, ellerine sağlık
    ben de peynirli böreği pek tercih etmem....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende pek sevemıyorum o yuzden boyle alternatif çözümler üretiyorm:)

      Sil
  3. Bende patatesli böreği çok severim :) Ellerine sağlık çok güzel görünüyor :))

    YanıtlaSil
  4. Bir börek için oldukça başarılı bir sürpriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir börekten anca boyle surprizler cıkabılır :)

      Sil