Perşembe, Şubat 09, 2017

ACI

acı

Yaşadığımız kötü olayları unutuyor muyuz sizce?
Yoksa aklımızdan, beynimizden siliniyor mudur dersiniz?
Yada bir süreliğine mi unutuyoruz bir sonraki kötü olaya kadar?

Cevabını hemen vereyim.
Maalesef ki bu beynimizin bize bir oyunu.
Hiçbir acıyı, hiçbir hatırayı 'kötü' hatırayı unutturmuyor beynimiz bize.
Sadece RAFA KALDIRIYOR.
Kendi içine hapsedip bize unutturuyor.. Ta ki bir sonra ki olaya kadar..

Hep diyorum ki neden unutulmuyor kötü hatıralar. Ve ben beynim için hep derim ve hep kendi kendime de söylerim; Beynimizin içerisinde raflar var ve her sıkıntıyı, her hatırayı rafa kaldırıyor iyilikler unutuluyor, iyi hatıralar akıllara gelmiyor. Ama en ufak kötü bir olayda beynimizin içindeki tozlu raflar tek tek aralanıyor ve yaşadığımız olaylar paket program dahilinde hem görsel hem sözsel olarak gözümüzün önüne bir bir iniyor. 
Hatıralar canlanıyor, sanki beynimiz o anı tekrar bir bir yaşatıyor.

Neden peki?
Neden iyilikler birbir inmiyor paket program. Neden mutluluklar rafa kaldırılamıyor?
Düşünün en mutlu olduğunuz anı? Hatırladınız mı, evet peki net mi? HAYIR.
Ama birde kötü olayları düşünün, sıkıntılarınızı, acılarınızı, kötü günlerinizi hemen geliyor demi aklınıza tek tek?

Bir sihirli değneğim olsaydı beynimdeki rafları yok ederdim. 
Belki sadece mutluluk biriktirirdim raflara... 
Acıları yok ederdim..

Sizinde beyin mekanizmanız benimki gibi mi çalışıyor ?


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

16 yorum:

  1. Acı büyüye insanı ama bu acı illa insana yaratılsın şeklinde olmalı demiyorum acılar çok başka bir duygudur insanı bazen kendine getirir bazen kendinden alır götürür bazı parçalar kalksa hayatımızdan güzel olur belki bilmiyorum benim özellikle bir rafı kaldırmak istediğim doğrudur 🙈 bunun yazısına asla kaldırmak istemediğim raflar da var Allah'a inancım ailem ve dostlarım gibi cankuş 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaldırmak istemediklerimiz gibi olsa keske herşey..

      Sil
  2. beynimiz tamamen aynı frekansta çalışıyor. Fakat benim bir de kötü insanları hayatımdan çıkardığım zaman sadece yaptığı iyilikleri hatırlamak gibi kötü bir özelliğim daha var :(

    YanıtlaSil
  3. Aslında rafa kaldırmaktan ziyade alışma durumu söz konusu bende...

    YanıtlaSil
  4. Acı anları yaşarken hissettiklerimiz, neden mutlu anlarımıza baskın çıkıyor? Bunu bilmiyorum, oysa ikisi de birer duygu dışardan bakıldığında. Artık onları kontrol alabilir miyim diye düşünüyorum ve araştırmam bu yönde. Bakış açımı değiştirmek, huzur bulacağım yerler, anlar düşlemek yaratmak başlıca amacım oldu. Hayat gittikçe kısalıyor..
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bu iki duyguyu kontrol altında alabılırsın.

      Sil
  5. Benimki tam tersi çalışıyor, direk unuturum :)

    YanıtlaSil
  6. Daha çok iyi olayları hatırlıyorum. Mutlulukları. Unutmadığım bana göre hoş olmayan şeyler de var. Ankara dışında -yok İstanbul ve Bursa değil, çok şükür- bir deprem görmüşlüğüm var mesela. Olacak ama. Hayat hepsinin harmanı sonuçta.

    Belki beyin kötüleri unutmamayı tercih ediyor rafa onları koyarsa. O zaman beyne komut mu verilmeli acaba? :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komut versekte sonradan önümüze tabakta koyuyor:)

      Sil
  7. Valla ısıtıp ısıtıp önlerine koyabiliyorum kiii normalde asiri unutkanımdır 😃 geri dönüsüm kutusuna atiliyor sanirim hersey

    YanıtlaSil
  8. Tamamen aynı kafadayız 😊ilginç gerçekten kötü şeyleri unutmak istiyoruz unutamıyoruz iyi şeyleri ise hatırlayamıyoruz

    YanıtlaSil