Salı, Şubat 07, 2017

Uçuğun Tedavisi Var Mı?

uçuk

Uçuk resmi pek hoş olmayacağından dolayı sizlere şahane dudak görselini koydum.:)
Uçuk tedavisi sizce var mıdır?
Uçuk dediğimiz şey bizleri kahreden, bazen açısından uyuyamadığımız, sürekli dudağımızda bir zonklama belirtisi ve gülmemize bile engel olan dudaktaki yaradır.

Farkındaysanız bazı insanlar da uçuk hiç çıkmaz. Bu durum çok farklı da olsa uçuk mikrobu çocukken bulaşan bir virüstür. 
Herkeste bulunmasa da genelinde herkeste çıkabiliyor.
Uçuk genelde korktuğumuz zaman, kansızlık, adet dönemleri, grip olduğumuz zamanlarda, stres ve çok bitkin olduğumuz dönemlerde, yüksek ateş ve beslenme değişikliğimizde çıkabilir.

Uçuğu geçirme yöntemleri var mıdır?

Çevrenizde uçuk çıkmış biri varsa havlu, çatal, bıçak, bardak vs. eşyalarını kullanmayınız.
Uçuk çıktığında ve hissettiğinizde annemin yöntemi olarak tahta kaşık ısıtıp korkutarak bir şans olarak geçirebilirsiniz.
Eğer ki geçmezse Aseton yöntemi vardır. Her uçuğu geçirmese de ben şahit olduğum üzere çevremde bazı insanların uçuklarını geçirdi. Fakat sürerken dikkat edin.
Evdeyseniz uçuğu hissettiğiniz an antibiyotikli krem veya uçuk kremi sürebilirsiniz.
Uçuk çıktı yapacak birşey yok artık geri döndüremeyiz fakat ACISI!
Uçuğun acısını en aza indirgemek için buz kompresi yapabilirsiniz.
Bir başka doğal yöntem ise SARIMSAK!
Sarımsağı ezdikten sonra çıkan sıvısını uçuğun üzerine sürerseniz uçuğun geçmesini hızlandırabilirsiniz.

Bunlar annemin uçuk yöntemleri peki sizin uçuk için kullandığınız yöntemler nelerdir?


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

28 yorum:

  1. ayy o uçuk adamı delirtir mecburen genelde geçmesini bekliyorum.. yeni yazıma da beklerim :)

    YanıtlaSil
  2. Eczacı bir arkadaşım da asetonun iyi geldiğini söylemişti. Bende pek çıkmadığından hiç denemedim gerçi.

    YanıtlaSil
  3. ay hiç çıkmadı bende nazar değmesin böyle gitsin diyorum..

    YanıtlaSil
  4. Stres , sıkıntı , kötü rüya ve yüksek ateşte kesin çıkar dudağımdan çeneme falan sıçrar :(( 2-5 günde geçiriyorum ve hep terramycin deri merhemi sürerim :)

    YanıtlaSil
  5. Sarımsağın gerçekten antibiyotik etkisi var bende çok çıkmaz ama çıktığında eziyete dönüşür birde bunun boğazda ki hali var Allah kimseye vermesin

    YanıtlaSil
  6. Ben de bir kez çıkmıştı, stresli bir sınav döneminden sonra :) Zovirax denilen minicik bir krem hemen alt ediyor bu mereti.. tavsiye ederim.. Güzel bir yazı,
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen bazı ılaclar cok ıyı gelıyor..

      Sil
  7. Ayy bende bi ara öyle çok cikiyoduki anlatamam 😃 doluyodu dudağım resmen.Ama bi krem kullandım o harika geldi.İlk cıkmaya başlarken sürdün o gün bu gündr hic cikmadı.9 yıl oldu düsün 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman hıc aklınıza getırmeyin bır daha cıkmasın :)

      Sil
  8. Anneannelerimden gelen birkaç yol var uçuk tedavisinde. İlki en etkini. Tahta mıydı, metal kaşık mıydı -ama tahta galiba- ısıtılıp uçuğun üstüne bastırıldığında çok sürmeyip geçiyor. Bir de sarımsak koyuluyor galiba üstüne. Artık kokusuna filan dayanılacak yoksa gülünce kanar. Kan daha fena :))))

    YanıtlaSil
  9. Off uçuk. Kötüdür. Çok çıkarırdım lakin bayağıdır çıkmıyor bende. Bağışıklığım çöktüğü, ya da çok üzüldüğümde çıkarırdım ben. Antibiyotikli küçük boyutlu bir merhem var, isim yazmam doğru olmaz. Onu sürüyordum. Zaten eczacılar bilir. Konu güzeldi. İyi yayınlar, sevgilerimle. Bu arada görsel çok iyi :)

    YanıtlaSil
  10. Hiçbir yöntemim yok geçmesini beklemekten başka :)) Ama dediklerinizi uygularım artık bir daha çıkarsa. Teşekkürler, sevgiler...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende cıkan ucuklara da hıcbırsey fayda etmıyor..

      Sil
  11. Maalesef benim dudağımın sağ alt tarafına yerleşmiş arada sırada ziyaretime gelen bir uçuğum vardır.Tek kullandığım zovirax krem benim.Çok etkili.Hatta gelecek günlerde yazmayı düşünüyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beklıyorum yazınızı en kısa zamanda :)

      Sil
  12. uçuk delirtir :)) Bende Ruj sürerim iki 3 güne geçiyor ama yatarken sürerdim ruju :)) Annem öyle der de :)) daha çok işe yarıyormuş Geçende bizim küçükte çıktı delirdi :)) sonra eczaneden bir tane uçuk kremi aldı sürdü :)) geçti iki gün sonra Ama bu yöntemlerde güzelmiş aklımda bulunsun teşekkürler :) sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Uçuk için benzer yöntemleri kullanıyorum.Farklı olarak ağız yara spreyleri var eczanelerde onları kullanıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha ucugu komple gecırecek bırşey bulunamadı:)

      Sil
  14. Adsız20/2/17

    Uçuğa 'herpes simpleks' adında bir virüs neden olur. aslında herkeste bu virüs bulunur ancak bazılarında hiç uçuk çıkmaz. vücutları uçuğa karşı bağışıklık kazanmıştır. bazı kişilerde de uçuk bağışık sistemi düştüğü anda fırsatçı davranarak bir yerden patlat verir. benim bir aradaşımda da çok çıkıyor ve eczaneden aldığı minik bir kremle çok çabuk geçirmeyi başarıyor:) hemşirelik okuyorum bilgilerimi sizinle paylaşmak istedim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne iyi ettiniz bilgilerinizi paylasarak tesekkur ederim :)

      Sil