Cuma, Şubat 24, 2017

Ege Ve Akdeniz İnsanı Depresyona Giriyor!


İzmir bu aralar epey bir kapalı...
Fotoğraf alıntı olabilir fakat her gün bu tabloyla karşılaşıyoruz.
Ve maalesef ki ege ve akdeniz insanı bu tabloya alışkın değil. Etrafımızdaki ve çevremizdeki insanların yaklaşık olarak 1 haftadır sıkılganlıkları, sinirli ruh halleri, aksi davranışları hep bu havalar yüzünden.:)

Güldüğüme bakmayın gerçekten de havanın kapalı olması ve yağmurlu bir havaya uyanmak bile insanın gerçekten de günlük psikolojisini çok derinden etkiliyor.
Çalışmak isteği kaçıyor, yemek yapmak istemiyoruz ev işleri bizi bekliyor bizde güneşi bekliyoruz ne yapalım ama canım biz alışkın değiliz ki bu havalara
.
Havanın sürekli yoğun olarak kapalı olması da Ege ve Akdeniz insanını depresyona kötü düşüncelere fikirlere, yorgunluğa itiyor. Çünkü NEDEN havanın kapalı olması direkt olarak Melatonin hormonlarımızı etkiliyor ve bu yüzden sinirlilik, asabiyet, aksilik, yorgunluk, uykusuzluk olarak bizi kötü etkiliyor.

Misal; yağmurlu bir hava da genelde bizler ya derinden yada can sıkıcı şarkılar dinleriz haksız mıyım?
Şahsen şu an benim bu postu yayınlarken dinlediğim şarkı budur efendim..Şarkı için buraya!!

Çünkü maalesef ki hava bir kasvetli bir yağmurlu ki güneşe hasret kaldık. Nerede bizim D vitaminimiz.. Güneş ışınlarının vücudumuza öyle çok yararı var ki kas sistemimizde ve daha farklı çeşitli hastalıklarda doktorlar bile belirli saat aralıklarında güneşe çıkıp güneş ışınlarından yararlanmamızı istiyor..

Öyle ki havaların kapalı olması durumu daha çok kadınları etkiliyor. Çünkü adet döngüsünde saatin çok önemi vardır. Bu sebepten ötürü açık ve kapalı havaların adet döngüsünü etkilediği uzmanlar tarafından açıklanmıştır.

Artık bu kasvetli hava gitsin...
Güneş yüzünü bizlere, doğaya, ağaçlara, çiçeklere, toprağa, bütün canlılara göstersin...

Güneşli bir gün olmasıyla dileğiyle...

Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

24 yorum:

  1. Çok şükür Güneş tepemizde 2 gündür ama nisan yağmurlarından ve depresyondan kaçış yok Antalya 'da :)))

    YanıtlaSil
  2. Ben de senin gibiyim. Sevmiyorum gri havaları. Güneş açsın, bembeyaz bulutlar gülümsesin....

    YanıtlaSil
  3. bursa olarak çok şükür 2 gündür Güneş yüzünü gösterdi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buralarda bir kasvet var ki sormayın..

      Sil
  4. ANKARA GÜNEŞLİ :)

    YanıtlaSil
  5. duygularıma tercüman olmuşsun, iki gündür güneş azıcık kendini gösterince daha iyi anladım ne derin bir depresyona saplandığımı. sevmiyorum işte sonbaharı da kışı da :)

    YanıtlaSil
  6. Depresyon geldiği gibi de gitmiyor bazen bizden uzak olsun💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet keske geldıgı gıbı gıtse.. :)

      Sil
  7. Gitsin yavrum, rahatlayın. Benim arkadaşım da İzmir'de. Sanki sesi kuyudan çıkar gibi geliyor epeydir. Çok üzülüyordum ama yazını okuyunca bundandır herhalde dedim ve rahatladım. En yakın zamanda güneşe kavuşmak dileğiyle. Yani İstanbul'un benim için hiç tadı yok, elli seneden beri burdayım, burada da aynına benzer durum. Kış sert geçti bu sene... Martta kaçacağım Milas'a, kışa kadar dönmem. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ohh mılas mı..:)
      oraların havaları bir baska...
      bizimde bir ayagımız hep milasta :)

      Sil
    2. Aaa, geçsek de yanyana birbirimizi tanımayız da değil mi? Bu acı ama :(

      Sil
  8. Sadece onlar mı ülkecek depresyona girdik :(
    http://tembelprenses.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  9. Güneşi görünce şenleniyorum hemen. Böyle gri havalar beni pek etkilemiyor ama güneşsizlik o fena işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insana can geliyor güneşi görünce..:)

      Sil
  10. Adsız26/2/17

    Gerçekten baharı çok özledik D vitamini eksikliği toplumun bir çoğunda var düzenli baktırmak iyidir eksikliğinde doktorun önereceği şekilde almak gerekir belirtiğiniz gibi eksikliğinde depresyon kas ağrıları vs neden oluyor en çok güneş ışığı ile almamız gerekir inşallah güneş sıcak yüzünü bir an önce gösterir esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah bahar gözümüzde tütüyor :)

      Sil
  11. Türkler/Alanya`da bir açıyor bir kapıyor hava. Yağmur desen o da yok. Nefes aldıran ama insanı kararsız kıldıran bir durum. Bende kahveye vurdum kendimi ^.^

    YanıtlaSil
  12. Günesin etkisi tartisilmaz.

    YanıtlaSil