Salı, Şubat 14, 2017

Hatmigül Çiçeği Faydaları Ve Kullanımı

hatmigül çiçeği

Adına şarkılar yapılmış bir çiçek.:)
Gülhatmi, Hatmi çiçeği, Hatmigül diye farklı farklı isimlere sahiptir.
Rahmetli Barış Manço bile şarkı yapmış hatta grip için tarif vermiş şarkısında.
Kuru öksürüğe çok iyi gelen resmen yapraklarından şifa akan bir bitki.
Nedir Hatmigül çiçeği neye yarar nasıl faydaları vardır nasıl kullanılmalı hepsini bir bir inceleyelim.

Hatmigül Çiçeği Faydaları;

  • Soğuk algınlığına birebir olan hatmi kuru öksürük, balgam söktürücü ve boğaz acısına birebir fayda ediyor.
  • Genelde kök kısmı kullanılır ve kök kısmı böbrekler çok yararlıdır.
  • Böbrek iltihabına, idrar yollarına çok çok iyi geliyor.
  • Vücudumuzda oluşmuş iltihapları sökmesi de cabası.
  • Sivilce yaralarına, iltihaplı aknelere faydası çok var.
  • Dişlerde oluşan diş eti çekilmelerine gargara olarak kullanımda çok yararlıdır.
  • Bayanlarda rahim kanserine çok çok iyi geldiği söylenmektedir.
  • DİKKAT! Söktürücü etkisinden olduğundan dolayı hamilelerde ilk aylarda kesinlikle içilmemesi gereklidir.

hatmigül çiçeği

Kullanımı;

Hem su da kaynatıp gargara olarak kullanabilirsiniz. Fakat en etkili yöntemi ise sütle tüketmektir. 
İyice kaynamış sütün içerisine bir iki kök hatmi çiçeği atıp içerseniz yararını göreceksiniz. Direk süre atmanız pek hoş olmayacaktır bende deneyimledikten sonra öğrendim çünkü ufak ufak tanecikler içtiğiniz zaman ağza gelecektir o yüzden ufak demlikleriniz varsa onların içinde sütün içerisine koymanız çok daha iyi olacaktır. 

Gününüz güzel geçsin..




Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

19 yorum:

  1. Aaa ilk kez duydum, deneyimlemek lazım.

    YanıtlaSil
  2. Bu günde yeni bir şey öğrendim :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Sütle tüketim hiç duymamıştım, aklımda olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birgün deneyin sütün tadı çok güzel oluyor..

      Sil
  4. öksürüğe iyi geldiğini biliyordum ama süt ile tüketileceğini bilmiyordum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ilk duyduğumda sut mu su mu dıye sordum:)

      Sil
  5. teşekkürler güzel bilgiler için canım ;)

    YanıtlaSil
  6. Sütün içine atıldığını ben de ilk kez duydum.Teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  7. Biz bu kış çok kullandık. Ancak sütle değil suyla yapıyordum. Sütle yapılanı bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  8. Hiç bilmiyordum, sana neye iyi geliyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu sene gribi cok agır atlattım bronşit olarak. hala da atlatma evrelerındeyim fakat bronşitin kotü öksürüğünü aldı. 90 yaşında dedeler cigerleri çıkana kadar öksürürler ve gögüsleri cok acır o acımı kesti çok şükür.

      Sil
  9. Yakındır açacaklar. Bayırlar eflatuna, pembeye çalacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açsınlar.. gözlerimiz artık bayram etmelı.

      Sil
  10. aktardan geçen gün karışık kış çayı almıştım, içinde bolca var hatmi çiçeği, severek içiyorum, bu akdar faydası olduğunu bilmiyordum, elinize sağlık =)

    YanıtlaSil