Cumartesi, Mayıs 13, 2017

Bakımı En Kolay 5 Çiçek

bakımı en kolay 5 çiçek

Merhabalar,
Evlerimizde çiçek olmazsa olmazlardan. Eve ferahlık ve farklı havalar katıyor.
Evi güzelleştirip dinginleştiriyor. Sakin bir ortam sağlıyor.
Hatta çiçeğine göre tropik hava katanı bile var. Peki siz evinizde neler tercik ediyorsunuz?
Yada evlerimizde hangi çiçek daha uzun ömürlü oluyor.
Çünkü bazısı güneş ışığını çok severken bazı çiçekler güneşten bir o kadar kaçıyor.
Bazı çiçek türleri sürekli hava akışını severken, bazısı hiç ellenmesin istiyor.
Ve bu zamana kadar da deneyimlediğim çiçeklerde de yerini sevmemek, sıcak ortam istememek gibi özellikler keşfettim.
Bir çiçek türü yerini çok seviyorsa görsel olarak beğenmediğiniz bir yerdeyse yerini değiştirdiğinizde bize küsüp yaprak dökebiliyor. 

Evlerimizde hem görüntü olarak göz zevkimizi besleyecek hemde bakım olarak bizi yormayacak, bakımı en kolay çiçekler nelermiş hadi hep birlikte öğrenelim;

Şans Bambu; (Lucky Bamboo)


bambuŞans bambusu bir diğer adıyla lucky bamboo. Evlerimizde bakımını unutup sadece görsel ziyafet çekebileceğimiz tek çiçek türüdür.
Cam vazo ve taşlarla araları çok iyidir. Genel olarak su içinde yaşarlar fakat toprakta büyüyen cinsi de vardır.
Sadece bizden istediği; doğrudan güneş almayan bir yer, hava akımının yani evimizin içinde rüzgar olmaması.
Bu şartlar olduktan sonra bakımı çok kolay. Tabii arada bir ilgilenmek gerek.
Genel olarak şaşal sudan çok hoşlanıyorlar. Normal musluk sularıyla pek araları yoktur.
Fakkkattt buraya dikkat! İçlerinde herhangi birinin dalları sararmaya başladıysa ve çürüme riski varsa ki zaten hemen sararır ve bozulma eyilimi gösterir. Eğer böyle bir gözleminiz varsa bir kaç gün bekleyin eğer ki gözleminiz doğruysa vazoyu boşaltıp taşlarını güzelce yıkayın çürüyen bambuyu atın. Zaten vazoyu boşalttığınızda kötü bir koku geliyorsa kökten çürümüştür. Kurtarma şansımız pek kalmamıştır. Bunlara dikkat ettikten sonra yani gözlemlerimizi doğru yollarda yaptıktan sonra ve doğru zamanda müdahale edersek başka hiçbir türlü sıkıntısı olmayan çiçek türüdür.

Yucca bitkisi; (avize ağacı)


yucca
Bol bol gün ışığına ihtiyacı olan çiçeklerimizden.
Ortama çok rahat uyum sağlar ve görünüş bakımından çok zengindir. Yaz kış yeşildir. Yaprak çiçek dökmez. Boyları 1.75 mt kadar uzanabilir. Rüzgar alan yerleri pek sevmezler. Eğer ki rüzgara mağruz kalırsa direk yapraklarını dökmeye başlayabilir. Sulama ise çok sulu toprağı sevmezler hatta toprağı nemli ise bir kaç gün daha sulamak için bekleyebilirsiniz. Doğrudan güneş ışığını değilde dolaylı yollardan gün ışığını severler. Eğer ki doğrudan güneş ışınlarına mağruz kalırsa yapraklarında sararmalar meydana gelebilir. 1 hafta aralıklarla gün ışığı almayan taraflarını gün ışığına döndürmeniz gerekmektedir. Yucca Çiçeğinde Dikkat edeceğimiz diğer konu ise sulama yaptıktan sonra saksının altında kalan suları boşaltmaktır. Eğer ki bu suyu saksının alt kısmında bırakırsak böceklenme ve köklerde çürümeler meydana gelebilir. Diğer dikkat edeceğimiz husus ise sulama yapacağımız suyun oda sıcaklığında olması gerekmektedir. Ne çok soğuk ne çok sıcak suyu severler. Unutmadan GÜNEŞ ışığı değil GÜN ışığını severler.:)




Aloe Vera;


aloe vera
Sağlık açısında da güzel bir bitki olan aloe vera bence her evde olması ve yetişmesi gereken çiçeklerimizden. Yapraklarında ki jeli yanıklara, yaralara, kesiklere çok çok iyi geliyor. Şahsen ben eğer mutfakta ellerimi yaktıysam hemen bir dal kopartıp jelini yanan yerime sürüyorum ve acısını alıyor. Tabii içerisinde daha jel kalmış oluyor. Koparttığım kısıma streç film sarıyorum ve her akşam yatmadan önce kalan jeli ellerime sürüyorum ve yumuşacık yapıyor. Bakımı da bir o kadar basit. Yazın güneşi çok sever kışın ise sıcak ortamı. Kışın çok fazla suya ihtiyaç duymaz toprağı kurudukça sulamanız yeterlidir. Yazın ise iki günde bir su ister. Ben yazın genellikle saksısını toprağını değiştiriyorum. Ne kadar büyük saksıya alırsanız o kadar büyüyen bir çiçek. Yaz başlangıcında toprağını ve saksısını değiştirirseniz yazı çok rahat geçirecektir. Birde koparttığınız dalın üzerini streç filmle veya hava aldırmayacak birşeyle sararsanız koparttığınız yer büyümeye devam edecektir. Koparttığınız halde kalmayacaktır.



Orkide;


orkide
Tek bakımını yapamadığım çiçek. Demek ki elime pek uygun değil böyle nazik çiçekler. Fakat bakımı sanıldığından çok kolay. Evde ışık alan bir yere koyarsanız ve yerini severse çok güzel çiçekler açaçaktır. Orkide de doğrudan gelen güneş ışınlarını pek sevmiyor. Orkide kendini gösteren bir bitkidir. Öyle ki yapraklara koyu yeşilse az ışık aldığını normal yeşil renk ise durumunun çok iyi olduğunu kendince belli eder. Eğer ki ortam sıcaklığı çok düşüp bir anda ısınıyorsa orkide bu kadar sıkıntıya gelemeyecektir. Ortam sıcaklığının belirli seviye de olması gerekir. Ki ben orkide mi bu yüzden kaybettim. Ortam sıcaklığı çok yükselirse bir anda hemen solabilirler. Sulaması ise kurumayı sevdikleri için iki günde bir sulama işlemini yaparsanız orkideniz ilk günkü güzelliğini fazlasıyla koruyacaktır.



Guzmania;


guzmanya
Guzmania yani bir diğer ismiyle guzmanya bakımı en kolay çiçeklerden. Direkt olarak güneş ışığı istemeyen bir çiçeğimiz daha. Güneş ışığı diret olarak geldiğinde o yöne doğru eğilim gösterebilir. O yüzden gün ışığında yani evinizin en çok ışık alan yerine koyarsanız yerinden oldukça mutluluk duyacaktır. Çiçeğimiz boy itibariyle uzun olacağı için rüzgar almayan bir yere koyarsak daha iyi olacaktır. Çünkü rüzgarda kalması yapraklarının kopmasına ve kökünün oynamasına sebep olabailir. Yazın hafta da iki kere su isteyen çiçeğimiz, kışın ise haftada bir kere suya ihtiyaç duyar. Sulama yöntemi ise yağmur yağdırma yöntemiyle sulanırsa yani yukarıdan dökersek daha da mutlu olacaktır. En önemli dikkat edilmesi gereken konu ise saksının altında çok fazla su birikmemesi gerekir. Yoksa köklerinden çürümeye ve böceklenmeye başlayacaktır.





Benim evlerde görmeyi en sevdiğim ve içlerinden tercihim olarak yucca, aloe vera ve bambu olmak üzere bir kaç tane çiçeğim var. Siz hangilerini tercih ediyorsunuz?

Güzel bir haftaya selam olsun...


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

30 yorum:

  1. Aloe vera çiçeğim vardı bir zamanlar çok da severdim kendisini guzmanya çiçeğini ilk kez senden duydum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel ve çok şıktır bu çiçek:)

      Sil
  2. Bambuyu merak ettım.En kısa zamnda bulursam alacagım.aloe veradan cılt maskesı yapıyorum.Cok ıyı gelıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde Koçtaş ve Migros'ta satılıyor :)

      Sil
  3. Balkonda sardunya çok severim. Çok soğuklarda üzerine battaniye örtmek dışonda onun da istediği çok birşey yok. Karanfillerim var. Çok su istiyorlar. Suladıkça açıyorlar. Evde ıtırım var. Mis kokulu. Bilimum teşilliğim var ama bilmiyorum adlarını. Kışın hercai menekşe ve siklamen dikerim balkonuma. Kar altında bile açarlar rengârenk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohhhh ne guzel resmen cıcek bahçesi:)

      Sil
  4. Yeni eve taşındıktan sonra bir türlü bakamadım orkideye

    YanıtlaSil
  5. Benim bambum vardı. Ama beceremedim bir türlü. Çok üzülmüştüm solduğunda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Solduğu zaman ınsan çok üzülüyor..

      Sil
  6. 3 tane orkidem var.. bir de mor menekşe :) gözüm gibi bakıyorum, onlar da bana :) güzel bir konuydu, daha çok çiçeklerden bahsetmek lazım.. önümüz bahar yaz :)
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ohhh orkidem olsun cok ısterdım fakat onu pek memnun edemıyorum :)

      Sil
  7. Aloe vera,çok faydalı bir bitki.Ablamda vardı ama saksısını değiştirince öldü bitki :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biraz köklerinden kırpmak gerekıyor yenı saksıya alısmaları için:)

      Sil
  8. Bambu ve Aloe Vera o kadar çok isterdim ki onlara sahip olmayı. İkisi de çok çekiyorlar beni. :) Teşekkürler böyle güzel bir paylaşım için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buyuk marketlerde fazlasıyla var :)

      Sil
  9. Evimde görmek istediğim en sevdiğim bitkiler :) Blogunada bayıldığımı söylemeden geçemicem :*

    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  10. Ablamn orkideleri var,annemlerin aloe verası vardı,kauvçuğuda vardı.Fesleğen çicekten sayılırsa oda vardı ne güzl kokardı yaa 😃

    Ama benim.hic biseyim yok.Ben unutuorum sulamayi.İi Allahtan kizimi unutmuyorum 😃😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kızın hiç unutulur mu :) o senı unutmaz merak etme:)

      Sil
  11. Kaktüs sevgim çok farklı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kaktusunde cok guzel cesıtlerı var :)

      Sil
  12. kılıç çiçeğini de tavsiye ederim kış aylarında içeri koyun yazın dışarı çıkartın çok cabuk çoğalan bir çiçektir :) ortasından çıkardığı filizi çok güzel koku yayar :) Bakımı yok kadar basit sadece soğuğa çok duyarlı.

    YanıtlaSil
  13. Aloe Vera benim de evimde var hem şık hem bkımı kolay gerçekten. Guzmania'nın görüntüsü çok güzel görünüyor. İlk defa sizden duydum.

    YanıtlaSil
  14. Hepsi de birbirinden güzel <3 ellerinize sağlık çok güzel anlatmışsınız. BLogunuzu takipteyim, bana da beklerim, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  15. Merhaba yazınızı çok beğendik :) size özel indirimlerden faydalanmak için iternet sitemizi ziyaret edebilirsiniz www.sadeceorkide.com saygılarımızla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler hemen zıyaret edecegım:)

      Sil