Çarşamba, Mayıs 24, 2017

Evde Sağlıklı Islak Mendil Yapılışı

Evde sağlıklı ıslak mendil yapılışı

Bir önce yayınımda sizlere adım adım Hindistan cevizi yağıyla ıslak mendil yapıcağımı söylemiştim. Bir önce ki yazım için buradan.:)
Çok şükür bir aksilik çıkmadan kavanoz kırmadan ıslak mendilimi sizlere söz verdiğim gibi hemencecik hazırladım. Tekrar malzeme listesini yazıyorum. Şimdiden sizlere de kolay gelsin..
  • Hindistan cevizi yağı bir kaşık 
  • Bir çay kaşığı bebek yağı
  • 250 ml. Su (kaynar)
  • Büyük havlu peçete
  • Saklama kabı (istediğiniz ebatta)
evde sağlıklı ıslak mendil yapılışı

İlk önce saklama kabının büyüklüğünde havlu rulodan kesiyoruz. Daha sonra kaynar suyun içerisine bir kaşık Hindistan cevizi yağı bir kaşık bebek yağı koyup Hindistan cevizi yağı eriyene kadar ve bebek yağıyla bütünleşene kadar karıştırın. 

evde sağlıklı ıslak mendil yapılışı

Peçeteyi kuru kalmayacak şekilde, her tarafına dökerek ıslatıyoruz. Her yerine eşit miktarda kaynar suyu döktükten sonra kapağını kapatıyoruz ve buharından da yararlanıp peçetenin ortasındaki kahverengi rulonun çıkmasını sağlıyoruz.

evde sağlıklı ıslak mendil yapılışı

Ben çok büyük rulo halinde yapmamayı tercih ediyorum. Yani bir rulonun dörtte birini kesebilirsiniz. Çok fazla yağlı olmamasını istiyorsanız bu şekilde yapabilirsiniz. Fakat biraz yağlı olsun yağ elimde yüzümde kalsın istiyorsanız ruloyu ortadan ikiye kesip yapabilirsiniz. Rulodan 1/4 peçete kullanmak istiyorsanız suyunu biraz daha azaltabilirsiniz.
Kullanmaya peçetenin dışından değil iç tarafından çekerek kullanırsınız kuruma yapmayacaktır. Ve daha rahat çıkacaktır.

Bu kadar kolay ve basit.
 Şimdi sıra sizlerde.
 O zaman ellerimiz ve cildimiz mis gibi hindistan cevizi yağı kokmalı artık.:)


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

14 yorum:

  1. peki bu rulo kağıt yırtılmıyor mu ıslanınca ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yırtılmıyor. Zaten kopartma yerınde kopartınca direk geliyor yırtılmadan:)

      Sil
  2. Harika...Ben de deneyeceğim en kısa zamanda.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesınlıkle deneyın ferahlatıyor :)

      Sil
  3. elinize sağlık iyi fikir :)

    YanıtlaSil
  4. Adsız24/5/17

    Çocuklarım bebek iken sen nerdeydin🙃

    YanıtlaSil
  5. Deneyeceğim muhakkak, çok merak ettim :)

    YanıtlaSil
  6. Bir önceki paylaşımda yoktu bu fotoğraflar böyle daha açıklayıcı olmuş...

    YanıtlaSil
  7. bir önce ki yayını hazırladıktan sonra kavanozun kırılmasının sebebiyle yapamamıştım ama bu şekilde bir yayın hazırlayıp sunmak daha iyi oldu.:)

    YanıtlaSil