Pazartesi, Mayıs 08, 2017

Neden Cildimde Sivilce Çıkıyor?

Sivilce

Bizim ailede genç kız dolu.
Şu an yaşları 17-18 yaş aralığında olan genç kızlar.
Bu aralar gelip gidip sordukları şey neden alnımda sivilce çıkıyor? Neden yüzüm sivilcelendi?
Benim anlatacak kelimem kalmadı ama onlar ısrarla hergün soruyorlar.

Makyaja merak salmışlar hepsi. Pudra olsun fondöten olsun her türlü malzemeyi kullanıyorlar.
Peki diyorum pudrayı kullan fondöten kullan ama bunları kullanmadan önce cildine krem sürüyor musunuz diyorum cevap yok.

Cildinizi diyorum bir çiçek gibi düşünün farz edin ki onu kapalı bir yere koydunuz ve hava alamıyor elinden geldiğince hayatta kalmaya çalışıyor ama bir süre sonra oksijensizlikten ölüyor. Cildinizde aynı böyle çiçek gibi fondöteni sürüyorsunuz üzerine pudrayı basıyorsunuz gözenekleriniz iyice tıkanıyor ve içleri fondötenle doluyor. Neyle temizliyorsun diyorum yıkıyorum diyor?  Neden bu ürünleri kullanmadan önce nemlendirici krem, serum yağlar sürmüyorsunuz diyorum gerek var mı diyor? Ben iki saattir kime ne anlatıyorum? O yüzden bu gençlerin yüzlerindeki sivilce ve siyah noktaların çıkması çok normal.

Sanki kapatacak o kadar kusur o kadar kırışıklık o kadar leke var gibi birde pudra kullanıyorlar. Uzun zamandır makyaj yaparım ki bizler kendimizi bildiğimizden beri makyaj yaparız düğün ve özel gün harici asla yüzüme fondöten ne sürerim ne sürdürürüm. Fondöteni sürünce ve gözle görülen sivilcelerin kapatıldığında aslında sivilcenin durumunun daha da kötüye gitmesini sağlıyorsun. Peki sürmen gerekiyor bir bu kadar pudra bu kadar makyaj malzemesi alana kadar neden bir adet nemlendirici krem almıyorsun?

Sonra iş işten geçiyor, yıllar geçiyor büyüyorlar ciltlerinde gözenek, siyah nokta ve sivilce izleri, zamanında almadıkları nemlendiriciye vermeleri gereken paranın belki 100 katını doktorlara, kimyasal malzemelere, estetiğe harcıyorlar. Ama akıl başa gelince keşke yapmasaydım oluyor.

Bir reklamda diyor ya cildimiz en değerli hazinemiz gerçekten de öyle. 
Ona iyi bakmadığın zaman gün geliyor ki insanın aynaya bakası gelmiyor. 
Yol yakınken atın pudraları. Sizler böyle de güzelsiniz. 


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

22 yorum:

  1. cilde o yaşlarda iyi bakmamak çok büyük hata bence ben gencim bir şeye ihtiyacım yok lafı da çok yanlış mutlaka bir temizleyici bir nemlendirici kullanmak lazım ilerideki yaşlara yatırım olarak..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl genç oldukları ıcın kullanmaları gerektıgını anlatamıyoruz maalesef...

      Sil
  2. Ne kadar güzel yazmışsın özellikle son dönemde vloglarda paylaşılan makyaj videoları küçük yaşta merak uyandırmaya başladı,dün pazarda 13-14 yaşında kızlar daha o kaçak taklit ürünlerden sadece marka diye alıyorlardı........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh o pazarda satılan Ne olduğu belli olmayan ürünler. Gençlerin akıllarını hep onlar calıyor

      Sil
  3. Herkes cildinin bebek gibi görünmesini istiyor, sanki böyle bir zorunluluk varmış gibi. Ben hiç sevmiyorum fondöten ve pudra, düğün dernek zamanı sürünce boğulacak gibi oluyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bırde bebek gıbı gorunmesı ıcın ılac kullanıyorlar

      Sil
  4. Abartılı şekilde makyaj ürünlerinin kullanılması bence cildi bozuyor.Yapı olarak daha doğallığı seviyorum.Bakımlı ve naturel insanlar tercihimdir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En doğru tercıh bence doğallıktan yana olmalı. Fondötenle kapatmak yerıne tedavıyı eğer tedavı sonuç veremiyorsa kendını oyle sevmeyı ogrenmelı ınsan

      Sil
  5. Artık 17-18 de değilim ama yüzüm sivilcenmeye meyilli ve tabiki siyah noktalar:( ) ,en fazla bb,cc krem sürmüşümdür(sürüyorum).Fondötenim oldu ama öyle yarısı na bile zor gelmişti yıllar sonra ,sonra çöpe tabi..Benim zamanımda bb krem yoktu sanırım ,yaygın değildi yada ülkemize henüz teşrif etmemişti,aslında şimdikiler daha şanslı çok hafif bb-cc kremler var (içeriği olabildiğince temiz olanlar falan..) Yediklerimiz,içtiklerimiz de en büyük etken sivilce için..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu sıvılce sıyah nokta genetık veya karacıgerden kaynaklı fakat dedıgınız gıbı yedıgımız cıpsler bıle hepsını tetıklıyor

      Sil
  6. Adsız27/4/17

    Gençlere verilmesi gerekilen bir eğitim de kişisel bakım. Cilt bakımlarından ve bunun öneminden bahsetmek gerek mutlaka. Şu aralar makyaj oldukça önemli bir unsur haline geldiğinden herkes makyajsız yakalanmaktan korkar hale geldi. Özellikle ergenler diye adlandırılan kısım için geçerli bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bendede okullarda bıle yapılmalı bu egıtım

      Sil
  7. Adsız27/4/17

    Süper yaa.. Kesinlikle katılıyorum. Kat kat makyaj yapılıyor inanamıyorum bende. Azcık doğallıktan eser yok artık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asla doğal olan hiçbirşey kalmadı. Dudaklar simsiyah gözler gorunmuyor

      Sil
  8. Ayyy ben cıldımle asırı barısıgım halaa da kucucuk bısı cıksa tomurcuk tarzı oynayıp onu kavlatıyorum.. En nefret ettıgım hıyum bu olsa da, cıldıme dogal maskelerden baska hıcbısey surmuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık bende sürmemek ıcın elımden gelişeni yapıyorum:)

      Sil
  9. Bende cok makyaj yaparim :) makyajsiz disarida cikmam arkadaslarim alistirmisti sagolsunlar diyemicem 😀 bende hep kück kück sivilceler cikar.Makyaj yapmadan öncede böyleydi.Oda kasinti yapmasa sorun yok ama kasindiriyor 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kasıntılarda hep makyajdan ötürü:)

      Sil
  10. Ben doğal olmaktan yanayım.Çok enderdir makyaj yaptığım.Sivilcem çıkınca hiç dokunmam.O kendi kendine geçer.Siyah noktam olunca kahve telvesi sürerim.Çatlayan dudaklara bal,yüzümün gergin olmasını istersem süt sürerim.Sonuç olarak böyle mutluyum.Genç yaşta kullanılan kozmetik ürünler erken yaşlanmaya sebep oluyormuş. Bakımlı olmak için makyaja gerek yok bence.:)

    YanıtlaSil
  11. Ben de cildime nemlendiriciden baska sey sürmem. Bir de gülsuyuyla silerim. Kirk yilda bir çoook özel bir durumda belki bb krem sürüyorum.

    YanıtlaSil
  12. yaa canım işte benim dilimde tüy bitti artık senin bu yazdıklarını anlatmaktan. ben kaç yaşındayım hala fondöten çok ihtiyacım yoksa kullanmam. ama 16-22 yaş aralığı gençlerimiz tam gelişme çağlarında o cildi mahfediyorlar.
    sonra ne oluyor cilt daha 30 olmadan sarkıyor kırışıyor ve sivilce gözenek sorunları çıkıyor ortaya. sne iy bakmazsan eğer sonrasında ne yaparsan yap hiçbir işe yaramaz bu küpe olsun kulaklarına

    YanıtlaSil
  13. Adsız1/5/17

    Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil