Perşembe, Mayıs 11, 2017

Kendinize Zaman Ayırıyor Musunuz?

Zaman

Kendinize zaman ayırıyor musunuz? Yoksa kendinizi görmezden mi geliyorsunuz?
Kendimden örnek vereceğim.
 Öyle ki annem yıllarca çalıştı. Sabah işe gitti akşam eve geldi. Çocuklarına ödevlerini yaptırdı, yemeklerini yedirdi, uyuttu, ertesi akşamın yemeğini yaptı, çamaşır astı, ütü yaptı. Sadece bir gün izin gününde evini temizledi. Peki bu arada kendine ve eşine hiç zaman ayırdı mı ASLA! 

Hepimiz kendimizce haklıyız. Şimdi diyorsunuz ki çalışmaktan, ev işlerinden kendimize zaman mı kalıyor. Kalmıyor haklısınız. Ama o zamanı yaratmak bizim elimizde değil mi?
Öyle bir koşuşturmaca içerisindeyiz ki bazen evdeki eşimizi bile unutabiliyoruz. Şimdi örnek vereceğim ve inanın hiçte kibar bir insan olmayacağım. Biten evliliklerin çoğu şu zamanda ilgisizlik, kopmuş ilişkiler, saygısız bireyler, birbirinden habersiz eşler, kendileri için yaşayan ve yanındaki umursamayan ilişkilerden meydana geliyor.
Kendinizi eşinizin yerine koyun.
Evet biz bayanlar çalışıyoruz ve yükümüz çok ağır, ama yükümüz ağır diye evin işi var diye ütüler bekliyor diye, bulaşıklar yığıldı diye eşlerimizi Ve çocuklarımızı ikinci plana atmanın Ne anlamı var?
Evet onlar sadece çalışıyor evet onlar evin hiçbir işine karışmıyor evet onlar eve geldiğinde ayaklarını uzatıyor ama biz uzatamıyoruz. Biz dinlenmiyoruz. Haklısınız. Haklıyız.
Ama işte burada herşey bizde bitiyor.
Boşverin eşinizi ilk önce diyin ki kendim.
Evet yemekler yendi bitti, bulaşıklar yıkanacak daha makinaya çamaşır atılacak. Ama o eşinizin oturduğu koltuk size gülümsüyor yapın bir kahve hem eşinize hem kendinize, çok değil yarım saat sadece dinlenin. Hem kahvenizi için hem günü değerlendirin, hem eşinizle sohbet edin.
Yarım saat sonunda bulaşıkları makineye, çamaşırları makineye ertesi akşamın yemeği ocağa zaten sırasıyla gelecektir.

Her zaman kendi kendime derim ve hala daha söylerim. Umarım benim gibi çocuklarımda bir eşyaya bir eve bağlı kalmadan yaşayabilir. 

Çamaşır bugün yıkasak yarın yine birikecek, bulaşık bugün yıkasak yarın yine kirlenecek, temizlik bugün temizlesek yarın yine tozlanacak. Sakın yanlış anlamayın demiyorum ki bütün işleri bir kenarıya bırakın keyfinize bakın. Yapmamız gereken rutin bir hayat ve sadece bizim yapabileceğimiz şeyler var. Elbet ki yapacağız biz yıkamazsak biz temizlemezsek kendiliğinden temizlenecek değil ya.!
Ama bir yarım saat hem eşiniz hemde sizin için çok fazla bir zaman değil. 
Daha geçen gün eşimle bir sohbet arasında biraz isyan ettim ki oda hak verdi Sizinde bana hak vereceğinize Eminim.
Dediğim şey ' çalışmayıp evde otursak kendimizi eksik hissediyoruz, çalışıp yetişemediğimiz zaman yine eksik hissediyoruz' birşeyler hep eksik kalıyor. Haksız mıyım?

Fakat bırakın birşeyler eksik kalsın.
Çok yorgunsanız ve koltuk aklınızdan çıkmıyorsa sadece giyeceklerinizi ütüleyin. Bırakın ütü ertesi akşama kalsın.
İstemiyorsanız yemek yapmayın yumurta kırın. Bu gece de böyle olsun diyin.
Zaman geçer, annem gibi keşke o zamanın kıymetini bilseymişim dememek için yapmayın.
İlk önce kendinize, sonra eşinize, sonra çocuklarınıza vakit ayırın. 
Bu hayatta birşeylerden feragat etmeden olmuyor.
Bırakın eviniz pis kalsın...
Zamanın ve an'ın kıymetini bilin!


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

21 yorum:

  1. Vay canına ne kadar net bir yazı olmuş. Aslında bende bugün zaman hakkında bir görsel paylaşmıştım. Ama ne kadar net bir şekilde her şeyi ele alarak yazmışsınız. Emeğinize ve yazan ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. herkese ve her şeye zaman ayırıyorum ama kendime zaman ayırmayı bir türlü beceremiyorum :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence herkesi bir kenarı bırakma zamanınız gelmiş:)

      Sil
  3. Adsız11/5/17

    Çok doğru ve anlamlı bir yazı almışsın kaleme.
    Bu tarz şeylere takılıp zamanımızı öylesine rahat harcayabiliyoruz ki! Halbuki hayat çok hızlı akıyor ve kaçırdığımız anlar bir daha asla karşımıza çıkmayacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Zaman ve kaliteli vakti...

      Sil
  4. Bizde de birbirimizle ilgilenmekten evin işi geç bitiyor.Hep birlikte oyun oynayıp,sohbet edip güzel zamanlar geçirmek daha mutlu kılıyor insanı.Ama sonrasında evi toplamak uzun sürüyor tabii.Ama varsın öyle olsun.Geç olsun.Ama günün sonu mutlulukla sonlansın.Huzur olsun.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bizde böyleyiz... olsun evin işi beklesin... elbet ki yapılacak zaman ona da yaratılır:)

      Sil
  5. Çok doğru güzel bir yazı olmuş ama kendime zaman ayırsam bile kafam öyle dolu ki beni yalnız bırakmayan düşünceler varr🙁😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki yapacağınız hobilerle aklınızdakileri dağıtabilirsiniz:)

      Sil
  6. Gerçekten güzel bir yazı olmuş evet bazen çalışsan olmuyor çalışmasan olmuyor moduna girdiğim oluyor.

    evet ben çalışmalıyım çalışmak çok güzel yada amaan ne işin var çalışmakla otur evde dediğimde oluyor.

    çocuklarımı ihmal etmediğimi düşünüyorum.
    acaba eşime biraz daha vakit mi ayırsam

    en iyisi ben bir düşüneyim :)

    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence biraz düşünün:) elinize mutluluktan başka birşey geçmeyecek:)

      Sil
  7. Gerçekten çok güzel bir yazı olmuş kendimi aradım vallahi neredeyim diye ama bulamadım 😊 hayatın yükünü o kadar çok sırtı mıza yükledik ki kendimizi göremez olduk eskiden kendime vakit ayırıyorum şimdi kendimi hepten unuttum artık kendimi bulmak istiyorum inşallah 😁😊 emeğine ellerine sağlık çok güzel bir yazı olmuş canım benim sevgiler 😊 kendimizi bulmak dileğiyle 😊

    YanıtlaSil
  8. Ben çalışırken Can'ın da öyle bir köşede oturmasına izin vermezdim, tepemin tası atar benim. Gelsin, mutfakta iki tabak koysun, bir salatalık soysun, yanımda olsun. Hem niye kahve yapıo yanına götürüyor muşum, o kahve yapıp bana getirsin, hadi haya4ım gel dinlen biraz desin :D Hahaha neyse iyi ki işten ayrılmışım, adamın hali haraptı bak yoksa. Hoş yine bile çayı bir kere ben koyduysam ikinciyi ondan isterim, hiç kusura bakmasın, ben de evde yorgunsam o da bana bakacak, karşılıklı olacak her destek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşlerin desteği her zaman şart bencede:)

      Sil
  9. Hayatın en lüks yanı artık benim için kendine ait zamanın olması. Zaman yok. Fotoğraf çekmek kaşla göz arasında. Oturunca hemen yazı, fotoğraf sınıflama. Neyse ki birkaç gündür üç öykü yazdım ve biri de aklımda. Zamansızlıktan o yazılamadı henüz. Depolandı :)

    YanıtlaSil
  10. Ay o ev öyle pis kalsa ben rahat oturamam kiii 😁 yok valla cocuktan kimseye vakit ayiramiyorumm.Bi büyüyeydi iydiii 😁

    YanıtlaSil
  11. İşten eve gelince tuvalette bile en az 10 dakika kendinize zaman ayırın derim hep.Böylece şarj olur ve daha kolay hayata devam edilir.Önemli bir farkındalık yazısı :)) Çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  12. Merhaba blogunuza ilk defa uğruyorum ve gerçekten tasarım olsun yazılar olsun çok hoşuma gitti artık takipteyim ♥♥♥

    YanıtlaSil