Perşembe, Ocak 19, 2017

Evdeki Boş Vakitleri 6 Adımda Keyife Dönüştürün!

evdeki boş vakitleri keyife donusturun

''OF sıkıldım, vakit geçmiyor, şimdi ne yapsam, çok bunaldım'' laflarını artık rafa kaldırın!
Bu tür cümleler hem enerjini düşürür hemde moralinizi bozar.

Erkeklerin %90'ına göre bayanların evde oturması demek rahatlık, boş vakitler, gelsin çaylar gitsin kahveler demek.
Peki ya bayanlar da bu fikre katılıyor mu? Tabii ki de hayır.

Yemek, ütü falan diye sıralamayacağım. Çünkü biz bayanlar gerçeği çok iyi biliyoruz. 
Peki ev işleri yemekler bittikten sonra vaktiniz kalıyorsa ve sıkılıyorsanız çok doğru yerdesiniz!

Evde size kalan boş vakitlerinizi artık keyife dönüştürebilirsiniz nasıl mı?

Araştırma yapın;

Bu yola araştırma yaparak başlayın. O dönemde ruh haliniz neye yatkınsa onu araştırın. Belki örgü, belki boyama, kurslar, evdeki tamir edilecek yerler vs. Öyle bir araştırma yapın ki bir saat vaktiniz ayırmak yerine günlerinizi ayırın çünkü gittiğiniz bir alışveriş sırasında gördüğünüz herhangi bir ürünü almak evde boş vaktinizi tamamlamaya yardımcı olacak ürünleri bulmak daha kolay olsun.

Not Alın;

Mesela ahşap boyayacaksınız hemen boyama yapmanıza gerek yok. Elinizde ürün de olmayabilir ama illa ki biz bayanlar haftanın belirli günleri kendimize vakit ayırıp dışarı çıkıyoruz. Dışarı da olduğumuz o vakitlerde evde yapacağınız fikirleri hayata geçirmek için ne alacaktım diye düşünmek yerine not almanız vakit kazandıracaktır.

Materyalleri toplayın;

Örgü yapacaksanız ipleri, kitap okuyacaksınız sevdiğiniz kitapları, boyama yapacaksanız boyaları ve boyanacak malzemeleri. Kısacası araştırma yaptığınızda yapmaya karar verdiğiniz şeyleri hayata geçirmek için ihtiyacınız olan ne varsa, malzemeleri elinizin altında bulundurursanız fikirlerin toplanması ve hayata geçmesi de o kadar kolay olacaktır.

Evinizi İnceleyin;

Evde gözünüze çarpan ve sevmediğiniz köşeleri, yenilemek istediğiniz eşyaları, atmaya kıyamadığınız ama biraz özen gösterilse geri döndürülecek eşyalarınızı belirleyin.(çerçeve, sehpa, vs.) Kendi yaptığınız ve yenilediğiniz herhangi bir eşyanızın size daha güzel geldiğini ve sizi ne kadar iyi hissettirdiğini göreceksiniz.

Zamanınızı Ayarlayın;

Malzemeler tamam. Eşyalar hazır. Vaktinizi değerlendirecek herşeyi tamamladınız. Sadece buna ayıracağınız vakit kaldı değil mi? Zamanınızı belirleyin. Yani rutine oturtun. İlla birşeyleri boyamak, örmek, yenilemek zorunda değilsiniz. Bu kitap okumakta olabilir. Fakat gözlemleyin. Hergün hangi saat aralıklarınızın boş kaldığına dikkat edersiniz kendinize ayıracağınız vakti de o şekilde hesaplayabilirsiniz. Yapmanız gereken tek şey hergün aynı saatte tekrarlamaktır. Yemek işi bittiyse, ev temizlendiyse yani kafanız ev açısından rahatladıysa sizin de rahatlama zamanınız gelmiş demektir.

Evde oturmak istemiyorum derseniz;

Evden çıkayım, evde yapmayım, kafamı başka türlü dağıtayım fakat dışarı da geçen zamanımda değerlensin derseniz kurslara başvurun. İlla özel kurslar olacak diye bir kural yok. Belediyenin kursları yani halk eğitimler Eylül'den itibaren bir sezon bir fiil çalışmalar yapmakta. Ta ki Haziran ayına kadar. Aklınıza gelemeyecek kurslar var. Vaktinizi bu şekilde de değerlendirebilirsiniz.


Demem o ki; kendinizi geliştirin! 

Yerinizde saymayın. 

Evde yapacak bu kadar aktivite varken TV'nin kapatma tuşuna basın. 
Ve günü geldiğinde ''bugün çok yoruldum'' dediğinizde karşılığında ''bütün gün evdesin ne yorgunluğu'' diye cevap aldığınızda eşinize, çocuklarınıza, arkadaşlarınıza göstereceğiniz ve gurur duyacağınız el emeği eşyalarınız olduğunda kendinizi daha iyi hissedeceksiniz!

Günü gelecek belki de keyif aldığınızı işe dönüştürüp evinizde hem güzel vakit geçirip hemde para kazanacaksınız.. Kalbinizle yapın. Ve isteyin en iyisini en güzelini isteyin.

Tek bildiğim ise istediklerinizden vazgeçmeyin..

Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

35 yorum:

  1. ne kadar güzel ifade etmişsin, bende aynı öyle yapıyorum.. Allah'tan etrafımda bu el işleri konusunda uzman kişiler var. Her an yeni şeyler öğreniyorum...
    sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel bilgilerimize bilgi katmak..

      Sil
  2. Evde vakit geçirmeyi sevenlerdenim ben de :) Televizyon izlemeden yapılacak o kadar çok şey var ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Televizyon bence insanın ömrünü kısaltıyor.:)

      Sil
  3. Evde durmak bazen büyük avantaj gerçekten~ Sıkılmak için vakit bulamıyor insan:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende katılıyorum:) yapılacak onca şey varken sıkılmak anlamsız gelıyor:)

      Sil
  4. eve epeydir vakit harcayamıyorum bu ara evimle başbaşa olmak istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen bende de oyle hısler uyanır:)

      Sil
  5. Önerileriniz çok doğru. Yapılabilecek onca şey varken evde nasıl olur da sıkılır insan anlamış değilim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kitap okumak bile insanın lisanına o kadar cok şey katıyor ki..

      Sil
  6. Boş vakit? Vardı bir zamanlar gerçekten öyle vakitler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çalışan bayanlara lafımız yok :)

      Sil
  7. Çok yerinde tavsiyeler. Eve kapanan ev hanımlarını anlamakta güçlük çekiyorum. Yapılabilecek o kadar çok hobi var ki. Ev işleri çok ağır kabul ediyorum ancak ilka ki zaman yaratılabilir... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Ben booool bol araştırma seçeneğini alıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olmaz efendim biz komple altılı takım olarak veriyoruz :)

      Sil
  9. İnsan kendiyle meşgul olmayı becerebilse, başkalarına gözünü dikerek yaşamaktan vazgeçebilse, kendiyle geçirdiği zamanları gayet güzel anlamlandırabilecek de yapamıyor maalesef. Zor geliyor. Fitne fesat, dedikodu, evlilik programı, kim kiminle ne yapmış vs konular varken kim ne yapsın araştırmayı :) Ama, yazı çok güzel. İlla ki faydalanacak birileri vardır, ben takılıyorum sadece.

    YanıtlaSil
  10. sizinde soyledıgınız elbet ki baska bir bakış acısı. bunlar da gunluk yaşantımızda yok degıl.

    YanıtlaSil
  11. Boş vakitlerimde bakımlarıma zaman ayırıyorum yada blogumla ilgileniyorum tavsiyeler için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oda farklı bır aktıvıte sonucta tv karsısında oturmaktan cok cok ıyı..:)

      Sil
  12. Zaman kıymetli , değerini bilmek lazım.. paylaşım için tşk ler.. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz.:) kesınlıkle zaman su gıbı akıp gıderken faydalı bırşeyler yapmamak cok kotu bır durum..

      Sil
  13. Çok teşekkürler fikirler için:)

    YanıtlaSil
  14. Bencede Tv kapanmalı kendimize vakit ayırmalıyız ama maalesef bir çoğumuz televizyona kaptırıyoruz kendimizi

    YanıtlaSil
  15. Güzel tavsiyeler bende çoğunlukla kitap okuyorum 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç değilse tv ye kitlenmıyoruz :)

      Sil
  16. Çok keyifli bir yazı olmuş :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. TV ile işim olmaz. Çoğu zaman kitap okuyarak geçiririm zamanımı :) Güzel tavsiyeler olmuş. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman olmasın da resmen bir tuzakk :) güzel güzel kıtaplar varken:)

      Sil
  18. Çok iyi bir anlatım ve sürükleyici bir konu. Teşekkürler, paylaşımınız için. Hemen takibe alıyorum blogunuzu...

    Ben de sizleri blog siteme beklerim.

    www.serdarilefutbol.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  19. Evde işte yorulduğumdan daha fazla yoruluyorum.Dönüp bakıyorum elle tutulur hiç bir şey yok. Evde bi türlü bitmeyen işler bana artık tamamen zaman kaybı gibi geliyor. aslında bir yerde bahane oluyor. Güzel öneriler olmuş. Elinize sağlık. http://lafuuguzaf.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  20. açıkçası yazdıklarının hepsini uygulamak isterdim ama uzun saatler çalıştığım için bazen bir kahve içmeye bile vakit bulamıyorum eğer yapabilenler varsa benim yerimede yapabilirlermii :)

    YanıtlaSil