Pazartesi, Ocak 30, 2017

Eskilerin Vazgeçilmezleri Şimdilerin Görünmezleri

eski eşyalar

Eskiler ne de güzelmiş değil mi? Ütünün bile kendine has bir havası var.
Şöyle bir düşünün 80'leri 90'ları ve şimdiki yıllarımızı sadece değişen eşyalarımız mı?
Bazılarımız büyürken bazılarımız yaşlanıyor. Bu postu hazırlarken acaba yaşlandım mı dedim? Çünkü birazdan göreceğiniz bütün eşyaları neredeyse gördüm. 
Fakat tabii ki yaşlılıktan değil.:)
Ya anneannemizin evinden yada babaannemizin evinden.:)

Çok merak ediyorum bu eşyaları görüp hatırlayınca neler hissedeceksiniz?
Ben çok farklı duygulara kapıldım şahsen. Bu ütü kömürle çalışırken benim evimdeki ütü kablosuz.
Acaba büyüklerimiz bu ütüyü kullanırken ne kadar zorluklar çekti değil mi?
Yıllar geçtikçe biraz rahata ermişiz fakat eskilerin güzelliklerini sanki biraz kaybetmişiz.
Fakat zaman geçiyor maalesef yerimizde durmuyoruz.
Herşeyin en iyisini en iyi çalışanını ve son modelini istiyoruz.
Bakalım eskilerin son model eşyaları nelermiş?


Eski radyolar;
Sadece TRT kanalının çektiği tek radyo.

Şimdi ki gençlerin belki de hiç göremeyeceği hesap makinesi;

Bu tartının kullanıldığına inanmak istiyorum. 

Hala çarşılarda, fuarlarda var fakat önceleri mahallelerde, ara sokaklarda gezerken artık belirli yerlerde var.
Ama yedirin!
Çocuklarınıza yedirin!
Yarın bir yerde gördüklerinde bilsinler.
Çünkü şimdi ki nesil bilmiyor.
Oysa biz bunlarla büyüdük..

Bende bu koltukta büyüdüm diyenler?

Annemde hala mevcut. Çokta güzel yemek pişer bilir misiniz?

Çevirmekten numarayı kaç kere unuttunuz?

Artık kullanımdan yavaş yavaş kalkıyor. Parçalarını bile bulmanız mümkün değil ve elinizde varsa antikacılara servet değerinde gidebilir. Tabii ki çalışıyorsa :)

Telefonla konuşmanın tek yolu. Ben bu döneme pek yetişemedim. Ama büyüklerimizin kenarında köşesinde böyle jetonlar kesin çıkabilir.

Her evin olmazsa olmazı. Çok amaçlı musluk başı. Hala kullananlar var şayet anneannem..
İyi ki de var ki bunlarda ne diye şaşırmıyoruz sayelerinde..


Hala kullananlar var değişen tek şey paketi. Eskisi gibi etkisi devam ediyor mu bilmiyorum tabii ki.


İşte çocukluğumun aman yaklaşma yanarsın dedikleri tek suç örgütü. 

Hayal meyal hatırladığım telefon rehberi.

En sevdiğim. Havası ve görüntüsü bile hala çok başka. Arada çıkartıp hala baktığım doğrudur.

Eskiden maşa mı varmış canım? Bigudi neyimize yetmemiş ki? Uyurken canımızı yakan tek gerçek.

Bizim buradaki yılların terzisi hala kullanıyor çokta memnunmuş.:)

Ben yayını yaparken o kadar keyif aldım ki kendi kendime de dedim iyi ki görmüşüm eskileri.
Sizler neler hissettiniz?
Hangisi sizin vazgeçilmezinizdi eskiden?
Ne güzemiş değil mi eskiler?



Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

26 yorum:

  1. Kırklı yaşların başında biri hepsini çok net hatırlıyorum :)Anılarımız tazelendi :)

    YanıtlaSil
  2. Adsız30/1/17

    Hepsi nostalji oldu hele ütüye bayıldım.

    YanıtlaSil
  3. heey macuncu varmış izmirde annem sölediii. senin evde var mı böyle eski eşyalardan yaa. ben anneannemden dikiş makinası aldım saklıyom :)

    YanıtlaSil
  4. Ay macuna bayılıyorun.Hepside vardı bzde gerçekten ütü hariç.Ütü tam vitrinlik ne güzel yaa 😃

    Eline sağlikk

    YanıtlaSil
  5. ay hesap makinesi ne şirinmiş bayılırım eskilere :) yeni yazıma da beklerim :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir paylaşım :)

    YanıtlaSil
  7. okurken ben de keyif aldım çok güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  8. Çocukluğum geçti gözümün önünden film şeridi gibi :). Ne güzel bir paylaşım olmuş emeğinize sağlık :) O facitten (hesap makinesi) babamın vardı ve ben onunla oynamayı çok severdim :) Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. Sanırım aralarında bağımın en çok kuvvetli olduğu katalitiktir :)) bide fotoğraf filmi tabii. Hesap makinesini okumadan ilk daktilo da harfler niye bu kadar az dedim bi an o kadar uzağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o katalitikler hayatımızın vazgeçilmezleri..:)

      Sil
  10. Çok zevkli bir gezinti oldu. Ha deyince akla gelmeyecekleri görmek çok hoştu. Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok mutlu oldum cok sevındım begenmenıze :)

      Sil
  11. Çok keyifli bir yazı olmuş.Geçmişi unutursak geleceği göremeyiz. Elinize yüreğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  12. Hahaha hepsini de hatırlıyorum :) Kömürlü ütü hariç bak onu görmedim. Ama kendime kablosuz ütü almıştım. Dakika başı yerine bırakıp ısınmasını beklerken bunun da kömürlü ütüden bir farkı yokmuş dediğimi hatırlıyorum, kablosuz kullanmadım ondan sonra zaten :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kablosuzda kotu kabloluda kotu bizde mi kömüre dönsek :)

      Sil
  13. Vay be çocukluğuma gittim geldim valla o koltuk dediğine bizde somya denirdi :) çok yatmışım dır üstünde ahh :)) hele o jetonlar şahane :) beni ne güzel günlere götürsün teşekkürler emeğine sağlık sevgiler :)

    YanıtlaSil
  14. Adsız31/1/17

    Bazılarını hatırladım bazılarını ise ilk defa gördüm. Ne kadar hızlı yol alıyoruz? Bana biraz korkutucu geliyor bu değişim.

    YanıtlaSil