Cumartesi, Ocak 21, 2017

Sodalı Çıtır Börek

sodalı çıtır börek

Bir gün ben yine çok hamaratım.:)
Tabii ki de değilim. Misafirden misafire evde poğaça ve börek pişer.:)
Fakat yaptığım zamanda ben bile sıcakken yememek için kendimi zor tutuyorum. 
Sodalı bir börek yapımını ilk defa denedim fakat yufkayı bile bu kadar kabartabileceği aklımın ucundan dahi geçmedi. 
Nasıl oluyor bilmiyorum ama zor bir tarifte denemek istesem gene de nerede pratik ve tadı şahane börekler beni buluyor.:)

Bu börek yufka ile yapılan şahane pratik bir tarif.
Yufka için aman yırtılmasın aman kopmasın aman parçalanmasın diyeceğimize olabildiğince yufkayı parçalıyoruz.:)
Muffin kalıplarında yapılan bu tarif inanın sizi hiç uğraştırmayacak. Silikonlu muffin kalıplarınız varsa kolları sıvayın ve bu kolay tarifi yapmaya başlayın.

Malzemeler;

  • 3 adet yufka
  • Bir tutam maydanoz
  • İsteğe göre lor, patates, kaşar peyniri
  • 1 bardak süt
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 şişe maden suyu
  • 2 adet yumurta
Sıvı olan herşeyi bir kapta karıştırın. Yani yumurta, 1 bardak süt, yağ ve maden suyunu karıştırın. Daha sonra muffin kabının içerisine parçaladığınız yufkaları sıralayın. Bohça tarzında olacak bu tarif. Kabın altına sıraladığınız yufkaların üzerine iç harçından koyun. Sıvı harçtan bir miktar harça dökün. (2 kaşık) Daha sonra üzerini tekrar yufka ile kapatın. Tekrar sıvı harçtan yufkaların üzerine dökün. 10 Dakika kadar dinlenmeye bırakın. 180 derece de ısıtılmış fırına koyun. Yavaş yavaş kabarmaya başladığını göreceksiniz. Kızarmaya başladığında altınında piştiğine emin olduktan sonra fırından çıkartabilirsiniz.

Çıtır çıtır olan bu böreği sıcak yemenizi ve sıcak servis etmenizi öneririm. Çünkü sıcakken tadı ayrı bir güzel oluyor.
Şimdiden afiyet olsun..

Çok şahane bir hafta sonu olsun...


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

23 yorum:

  1. Maden suyu gerçekten de böreklerde çok güzel oluyor :) Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben maden suyunu ılk defa bır borekte kullandım cok cok guzel bır tat verdi.. bır yufkayı da boyle kabartmasına cok sasırdım acıkcası :)

      Sil
  2. Çok güzel; ama bu nefis tarif çok büyük kötülük :))) Şimdi bu güzellikten mahrum kalınsa ayrı yok kalınmayı göze almayıp , mutfağa gidip kollar sıvansa şu oturganlığın had saflara sıçradığı günlerde daha ayrı. Gel de çık işin içinden :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bugun için kendımıze biraz ızın verebılırız diye dusunuyorum :)

      Sil
  3. Çok güzel görünüyor deneyeceğim. Emeğinize sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Adsız21/1/17

    Emeginize saglikkk :)

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık bende yapıyorum çok sık sodalı börek tadı sanki yalancı su böreği gibi oluyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet cok sahane bır tadı oluyormuş bende yeni keşfettim bundan sonra favorım soda :)

      Sil
  6. Eline sağlık nefis gözüküyor :) Pratik yemekler en sevdiklerimden :)

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık kuzum:)

    YanıtlaSil
  8. yaaa ben onu yerim yeeer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende yerken aynı seyi dile getiriyorum :)

      Sil
  9. Mmmm ləzzətli görünür. Həm dediyiniz kimi çox pratikdir. Mütləq bişirəcəm məndə. Təşəkkürlər.

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık börek sıcak sıcak çayla yumi yumi :)) Sodalı yapıyorum bende güzel oluyor tadı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sıcakken tadı daha bır guzel oluyor :)

      Sil
  11. Resimde nefis görünüyor elinize saglik 😊

    YanıtlaSil
  12. Enfesssss :)
    http://hayatadokunmakmi.blogspot.com.tr Beklerim daha yeniyim ama :)

    YanıtlaSil