Cuma, Nisan 21, 2017

Unutkanlar İçin Altın Fikirler

Unutmamak için


Eskiden anneme unuturum sonra hatırlat derdim, annemde bana parmağına ip bağlayalım o zaman unutmazsın derdi.  Gülerdim ama oysa ki çok haklıymış..
Şimdi bizlerde yeni moda laflar unuttum neden unuttun denediğinde çok yoğunum çok yorgunum kafam dolu diye söyleniyoruz. Neden kendimizi ve kafamızı, beynimizi olmadık şeylerle, hiç olmayacak sebeplerle dolduruyoruz. İş işyerinde kalmalı, anne baba evinde, arkadaş dost bir telefon uzağında evin kapısından içeri girdiğinde tüm sıkıntıların dışarı da kalmalı. Fakat günümüz böyle olunca pek de bunları yapmak mümkün olmuyor. 
Unuttuğumuz birşeyler elbet ki oluyor. Unutmamak için ne yapmak gerekiyor? Eğer çok önemli işlerim varsa kesinlikle yaptığım bir kaç yöntemi sizlere anlatmak istiyorum.

  • Banyoya not bırakmak; evet şaka değil banyoya o gün hangi işim varsa önceliğimin ne olması gerekiyorsa onu asıyorum. Aynaya yapışkanlı sticker kağıtlarıyla geçenden hazırlayıp koyuyorum ve sabah ilk olarak onları görünce daha evden çıkmadan aklıma kazımış oluyorum. 
  • Anımsatıcılara not eklemek; eğer ki bir hafta sonra bir işim varsa elbet ki unutmamak elde değil. O yüzden bir hafta sonraki işimi telefonumun notlarına alarmlı bir şekilde kaydediyorum ve bu şekilde de o gün geldiğinde kendi kendime telefondan uyarımı yapmış oluyorum. 
  • Buzdolabı bu günler için; market alışverişi için kesinlikle buzdolabının önünde listem oluyor. Evde biten herşeyi gittiğini gördüğüm an gidip oraya not alıyorum ve böylece markette ne almam gerektiğini hatırlamak için uğraşmıyorum. 
  • Faturalar için takvim; hepimizin kredi kartı bu devirde var. Bazen ödeme gününü kaçıyoruz. Bazen unutuyoruz çünkü bizler çok yoğunuz.:) Genel de boş vaktimde telefon takvimimi açıp her ayın hangi günüyse son ödeme tarihi ay ay hesaplayıp takvimdeki günlere not ekliyorum ve  son ödeme tarihi gelmeden önce kendi kendime uyarılarımı hazırlıyorum. 
  • Kapının önünde kara tahta; son zamanlarda ev için satılan ürünlerde kara tahtalar var. Genelde mutfakta kullanıyor fakat bizler unutkan olduğumuz için ben iç kapımın yanına evden çıkarken görmek için aldığım kara tahtanın üzerine notlarımı yazıyorum. Bu Notlar bazen sevgi sözcükleri de olabiliyor.:)
  • Evdekilere haber salıyorum; :) telefonum bozuksa veya benim için çokta mühim değil fakat başkaları için mühimse ya anneme yada eşime söylüyorum ki ben yapmazsam onlar yapsın diye.:) 
  • Not kağıdını çantama koymak; en korktuğum şey dışarıdayken araba çarpması. Telefonumda asla tuş kilidi yoktur. Olurda dışarda düşerim, bayılırım, araba çarpar da aileme ulaşamazlar diye tuş kilidini kullanmam. Fakat cüzdanıma ailemin telefonlarının yazdığı kağıt kesinlikle koyarım ve evdekilerin numarası değişirse değiştiririm. Bu unutkanlık değil fakat aklıma gelmişken bir Öneri olsun.:) 
Unutmamak için siz neler yapıyorsunuz?
Nedir yöntemleriniz?
Gününüz güzel geçsin...
Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

29 yorum:

  1. Yazmanın etkisi önemli.Yazma işini ben de çok kullanırım :) Güzel tavsiyeler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmak kadar kadar guzel bırsey yok:)

      Sil
  2. bende ev kapısına not kağıtları yapıştırıyorum hiç olmazsa çıkarken gözüme çarpsın diye..............

    YanıtlaSil
  3. Verdiğin tavsiyeleri bende uyguluyorum çünkü çok unutkanım 😊

    YanıtlaSil
  4. Güzel tavsiyeler.Buzdolabının üstünde yazı tahtası var.Alınacaklar listesi oraya yazılıyor bizde.Söz uçar yazı kalırmış. Yazma işini kullanıyorum genelde:)

    YanıtlaSil
  5. Pratik tavsiyeler için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne Mutlu bana yardımcı olabildiysem:)

      Sil
  6. O unutkanlık bende fena halde var....

    YanıtlaSil
  7. Elinize sağlık... Ben genelde telefonuma ve bilgisayarıma not alırım. Oldukça faydasını da görürüm...

    YanıtlaSil
  8. Adsız21/4/17

    Çok faydalı bir yazı olmuş. Özellikle de benim için! Hayatım sürekli hatırlatıcı mesajlar ve yazılarla geçiyor. Bu kadar unutkan olmak mümkün mü diye soruyorum kendime bazen. Vermiş olduğun tavsiyeleri muhakkak uygulayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar unutkan olmak bence mümkün:)

      Sil
  9. Adsız21/4/17

    Bu konuda biz uzman olmuşsun, saygıyla eğiliyorum önünde.
    Ben de sürekli yazanlardanım. Sürekli kullandığım bir not defterim var iş ve özel için.Akşamları yapılacakları not alıyorum, sabah ilk iş olarak göz atıp, programımı ayarlıyorum. Tabii post-it'ler de vazgeçilmezlerim. Uygun bulduğum her yere yapıştırıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın teşekkür ederım💕 Bir kaç sefer onemlı işleri unutunca ınsan maalesef ki boyle önlemler almak zorunda kalıyor insam:)

      Sil
  10. Genel olarak pc başında olduğumdan yapışkan notlara ne bulsam yazıyorum ben de. Onun dışında kağıt kalem :)

    YanıtlaSil
  11. Bir şeyi unutmamak için parmağına ip bağlayan eskilerin ipi neden bağladıklarını unuttuğunu görmüştüm :)

    YanıtlaSil
  12. Konu neydi unuttum🙈
    Bu şekil oluyorum bazen ama hatirlaticilar var örneğin iyi dostlar çocuklarım ve notlarım😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçbirşeyi unutmayan tek varlık bence çocuklar:)

      Sil
  13. Unutuyoruz pek çok şeyi. Hem yoğunluktan hem de yaş gidiyor:) Ben not alıyorum. Ama notu da anında almak gerek yoksa not almayı da unutabiliyoruz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Notu hemen almazsak zaten unutup gıdıyoruz.

      Sil
  14. Adsız23/4/17

    Listemi yapar. Bitirdiğimin üstüne artı işareti koyarım. :)
    Bu arada keşke benim yerime o işlerin peşinde koşacak birileri olsa.. Tuttum, ben de yok. Benim kızların işlerini bile ben takip eder. Stresini bile yaşarım..
    Bu arada ben Bahceperim blogu yazarıyım. :)

    YanıtlaSil
  15. Okb hastam vardı itiraf ediyorum ilk staj hastam böyle biri vardı.

    YanıtlaSil