Perşembe, Nisan 13, 2017

İzmir'e Gelip Buraları Görmeden Gitmeyin!

izmirde neler yapılır

Doğma büyüme İzmir'liyim.
Burada bir laf vardır her yol denize çıkar diye.
Evet her yol denize çıkar. 
Fakat bugün tabularınızı yıkıyorum.
Sizlere İzmir'de Kemeraltına gidilir, saat kulesi gezilir demeyeceğim.
Zaten İzmir'e gelen her insan bir kere oralara gitmiştir.
Başka yerleri gezmenin zamanı geldi.
Ben ki doğma büyüme buralı olmama rağmen iki sene önce Asansöre gittim.
Bizlere restore edilmiş yerler değil, herkezin gezdiği yerler değil, gerçek ve gerçekten İzmir kokan yerler lazım.
Alsancağı, kemeraltı, güzelyalısı elbet ki eşsiz şahane fakat artık İzmir sadece oralarla sınırlı olmamalı. Bu İzmir'de sadece buralar yok inanın daha güzel daha eşsiz yerler var.

Bakalım bana göre İzmir de nereler şahane, nerede yemek yemeli, nereyi gezmeli, neresi tarih kokuyor, nerede denizin kokusu saf, nerede resim çekilir, alışveriş nerede yapılır, mangal nerede yakılır, nerede balık rakı yapılır hepsini konuşacağız.

İzmir'de neler yapılır?

  • İnciraltı Sıcak Midye;

Siz İnciraltında sıcak midye yediniz mi? Sıcak midye yemek için o kuyruğu beklediniz mi? Eğer yolunuz düşerse incialtına sıcak midyeyi pas geçmeyiniz. 

  • Sahilevleri Sahil Yolu;

Evet güzelyalımız var koş koca bir sahil peki siz hiç Sahilevlerine gittiniz mi? Orada ki şahane deniz manzarasını, şahane lüks evleri gördünüz mü? Gideceğiniz yer tam olarak askeriyenin arka tarafı. Güzelyalının kalabalığından sıkıldıysanız sahil evleri sizin için tam bir dinlenme yeri. Sandalyelerinizi alın ve denizin tadını çıkarın.

  • Boyozu Alsancak'tan Yediniz mi?

Boyoz İzmir'in olmazsa olmazı. Peki her yerden boyoz yenir mi? Tabii ki de yenmez. Alsancak'ta kıbrıs şehitlerinin sonunda dostlar fırını boyozun hakkını fazlasıyla veriyor. Birde yeni çıkarttıkları bir uygulamayla Türkiye'nin neresinde olursanız olun. İnternet sitesinden istediğiniz her yere dondurulmuş boyozu gönderiyor. Size sadece pişirmesi kalıyor.:)

  • Sahilin tadı Engelliler Merkezinde Çıkar;

Engelliler merkezi İzmir'in bence en büyük doğal parkı. Yani ne demek oluyor İnciraltında çok büyük bir araziye kurulmuş içerisinde spor aletleri, tuvaletler, oturma alanları, mangal yakma alanları herşey var ve giriş ücretsiz. Bir de en önemlisi bir tarafı denize bakarken bir diğer tarafı direk pelikanlara bakıyor. Yılın belirli dönemlerinde pelikanları görebilirsiniz.

  • Kahvaltı için KAYNAKLAR;

Kaynaklar İzmir'in Buca ilçesinin bir köyü. Küçük bir merkezi olmasıyla beraber inanmayacaksınız ama herşey doğal. Sütler kendi hayvanların, peynirler kendi sütlerinden, yumurtalar kendi hayvanlarından, otlu gözlemeler kendi topladıkları otlardan, domatesi salatalığı kendi mahsülleri. İnanamayacaksınız ama alsancakta yaptığınız kahvaltıdan çok daha ucuz. 

  • Rakı-Balık Denilince Tabii Ki Sahilevleri;

Sahilevlerinde gidebileceğiniz rakı balık veya sadece balık ekmek yemek isterseniz bir kaç tane balık restorantı mevcut. Bunlardan en iyisi bir Mavisu Balık Evi, ikincisi ise Taka Balık. Balıklar taze, kalabalık olsa da gürültü yok, ve sadece fonda eski şarkılar...

  • Bahçelerarasındaki peyjazcıları gördünüz mü?
Çiçek seven, çiçeğe bayılan milletiz. Peki siz bahçelerarasında ki peyjazçılara hiç gittiniz mi? En farklı çiçekleri bulabileceğiniz, farklı tohumları elde edeceğiniz ve huzuru bulacağınız rahatlıkla gezebileceğiniz yerler arasında.

İzmir'de benim için özel olan yerlerin bir kısmı buralardır..
Siz hiç İzmir'e geldiniz mi?
Benim için güzel olan yerleri gezme fırsatı hiç buldunuz mu?


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

24 yorum:

  1. Üç günlüğüne izmire gitmiştim otobüsle gezebildiğim kadar gezmiştim gecesine kanıp izmire aşık oldum hatta faydalı bir yazı olmuş 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşık olunmayacak bir şehir degıl kı:)

      Sil
    2. izmir öyle evet gideni kendine hayran bırakıyor :)

      Sil
  2. Izmir e daha once gitmistim ama doya doya hic gezmedim. Bu yaz tekrar gitmeyi planliyorum. Bakalim gezebilecek miyim bu sefer...

    YanıtlaSil
  3. Buca' daki kahvaltı yerini, bir de engelliler merkezini bilmiyordum.. İzmir gerçekten çok severek yaşadığım bir yer. Teşekkür ederim bilgilendirme için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün kaynaklar köyünde kahvaltı etmenizi tavsiye ederim:)

      Sil
  4. Sevdiceğimle yakında bir İzmir gezisi yapmayı planlıyoruz yazı ilaç gibi geldi :) çok teşekkür ederiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohhhh en güzeli trafik derdi Yok her yer yakın en guzel Tatil yeridir:)

      Sil
  5. umarım bir gün :)

    YanıtlaSil
  6. Bir kaç yere gitmişliğim var ama bilmediğim yerler daha çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün edersiniz oralarda inşallah:)

      Sil
  7. İzmir'e çok geldim ama bu listedekileri yapmamıştım .
    Bir dahaki gelişimde inşallah

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel anlatmışsınız güzel İzmir'imi sonuna kadar katılıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha anlatılacak cooook yer var:) onlarda bir sonrakıne:)

      Sil
  9. İzmir'e gittim ama hep bir koşuşturma vardı.Gezemedim doya doya :(

    YanıtlaSil
  10. Ben de bir İzmir'liyim ve bu yerler bir harika .. Güzel İzmir'im!!
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Adsız2/6/17

    İzmir harika bir şehir iki defa gittim ve hayran kaldım. Özellikle insanları kesinlikle misafirperver ve yardımseverler. Sokakta otobuste bir mekanda otururken yürürken herkes birbirine karşı duyarlı ilgili saygılı bu muhtesem birşey özellikle benim gibi küçük bebegi olanlar için ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmir guzel memleket sıcak kanlı:)

      Sil
  12. Notlarımı aldım, umarım 1 kez daha gittiğimizde buralara da uğrarız :)

    YanıtlaSil