Salı, Nisan 11, 2017

Galeta Unlu Poğaça

galeta unlu poğaça

Ahh benim canım poğaçalarım...
Poğaçaları yapmaktan daha çok yemekten keyif alanlar burada mı?
Ben poğaçaları yemeğe bayılıyorum.
Hele birde ertesi gününe kaldığı zaman kahvaltıda çayla şahane birer ikili oluyorlar.
Eğer ki yaptığınız poğaçalar mayalıysa 3 güne kadar bozulmayacaklardır.
Bu poğaça da mayalı olduğu için şahane bir tadı oluyor hadi bakalım neler varmış bu poğaçanın içerisinde;


  • 1 su bardağı yoğurt 
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 kaşık kabartma tozu
  • 1 paket kuru instant maya
  • Yarım limon yoksa biraz sirke
  • 5 bardak un az gelirse ekleme yapın
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • üzeri için galeta unu
  • 2 adet yumurta biri içine biri üzerine

Tarifte herşey 1 bardak.:)
Eğer ki hamurunuz puf puf olsun istiyorsanız kesinlikle 1 saat dinlendirin o zaman tadı daha da şahane olacaktır. Fakat zamanınız yoksa 10 dakika kadar fırını ısıtıp kapatın. Hazırladığınız hamuru fırının kapağı açık şekilde fırının içerisinde 10 dakika kadar dinlendirin bu şekilde de az da olsa mayalanmış olacaktır.
Kuru instant mayalar çok zor eriyor o yüzden ilk olarak bir bardak sütü biraz ılıtıp üzerine mayayı ekleyip bir süre maya eriyene kadar çırpın daha sonra malzemeleri tek tek eklemeye başlayın ki maya pütür pütür kalmasın.
Böyle poğaçalara daha çok benim fikrimce patatesli peynirli ve maydanozlu tatlar çok yakışıyor. Tabii ki bu kişiden kişiye değişir.

Galeta ununu eklememizin sebebi ise; unlu mamülleri fırınlarında hazır kepekli gevrekler oluyor galeta ununu üzerine eklediğimiz zaman tamda o gevreğin tadını veriyor.
Ben bu tarifi canım istediği zaman bile üşenmeden kalkıp yapıyorum.

Eğer bir gün bir misafiriniz gelecek olursa yada canınız çekerse bu tarifi denemenizi tavsiye ederim.
Şimdiden afiyet olsun..:)


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

10 yorum:

  1. Bunu deneyeceğim.Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık harika görünüyorlar.....

    YanıtlaSil
  3. Çok nefis gözükse de yaz geldiği için kontrollü yemekte fayda var.

    YanıtlaSil
  4. Ay nefis görünüyor, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Bir keseresinde tarife bakarak kıymalı poğaça yapmıştım. Buraya kadar her şey normal normal olmayan ise tarifte 1 çay kaşığı yazması gereken şeker miktarını 1 çay bardağı yazmış olmalarıydı. Ne bileyim ömrümde ilk kez poğaça yapıyorum tarife birebir uydum. Sonuç mükemmel kabarmış paskalyamsı ama kıymalı poğaçalarım oldu :D O yüzden marifetli hanımlara özeniyorum, ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama bu sizin hatanız degıl ki:) siz gene de vazgecmeyin denemeye devam:)

      Sil