Cuma, Nisan 07, 2017

Kan Vermek Neden Önemli?

kan bağışı önemi
Günümüzde artık her yerde kan bağışı arabaları, kan bağışı merkezi var.
Günde kaç tane insan kan veriyor?
Yada kan vermek için hiç düşündünüz mü?
Veya aramızda kaç kişi kan verdi?

Aslına bakarsak kan bağışı yapmak hem alıcı için hemde verici için çok önemlidir.
Diyeceksiniz ki evet kanım kullanılırsa alıcı için büyük önem taşıyor fakat benim için önemi ne sadece kan veriyorum nasıl olsa diyeceksiniz.
Fakat işer pek de öyle değil.
Geçenlerde ilk defa kan verdim ve kan vermenin önemini o zaman anladım.
Fakat kanı verdikten 15 gün kadar sonra değerini anladım.
Verdiğimiz kan miktarı tam olarak 450 ml. Yarım litreden biraz daha az hal böyle olunca biraz kan vermek çokta önemli değil gibi geliyor ilk başta. Fakat daha sonra kan vermenin önemini anlatıyorlar kan alınırken;

  • Vücudumuzun kendini 450 ml kan verdiğimiz halde yenilemesi,
  • Kan hücrelerimizin yenilenmesi,
  • Vücut dürencimizin artması,
  • Kan bağışı yaptığımız için vücut kan seviyesini tekrar eski hale getirmesi gerektiği için kan pompalamaya başlıyor olması,
  • Kan veriyoruz ama ciddi bir rahatsızlığımız varsa kan merkezinden aranıp kan sonuçlarımızın bozuk çıktığı ve bir doktora görünmemiz gerektiğini bildirmeleri de erken teşhise yol açıyor.
Fakat herşeyden önemlisi ise; 
  • Eğer kan vermeden önce ilaç kullanmadıysak,
  • Eğer kan vermeden önce diş çektirmediysek,
  • Eğer kan vermeden önce ciddi bir ameliyat yada bir rahatsızlık geçirmediysek,
15-20 gün sonra Kızılay tarafından gelen VERDİĞİNİZ KAN BAĞIŞI İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. YAPTIĞINIZ KAN BAĞIŞI BİR HASTAMIZIN İHTİYACINA KULLANILMIŞTIR mesajı verdiğiniz kanın vücudunuza iyi geldiğini unutturup bir hastanın derdine deva olması size çok büyük mutluluk yaşatıyor.

Kan vermekten çekinmeyiniz, Eskiden steril ortamlar yoktu, kullanılan malzemeleri kötüydü fakat artık teknoloji ve tıp çok ilerledi farkında olmadan kanınız alınıyor ve hiçbirşey anlamıyorsunuz. Kanınız bir ihtiyaç sahibine ulaşmasa bile kendi vücudunuza kan vermenin iyi geldiğini unutmayınız!

Belki bir gün o kana bizim ihtiyacımız olabilir... 
Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

10 yorum:

  1. geçmişte veriyordum artık değerlerim düşük diye almıyorlar malesef. Kaç kez denedim olmadı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bu tarz olaylar olunca zaten kan vermek pek de mumkun olmuyor.

      Sil
  2. Kan vermek insan hayatı için önemli gerçekten.Siz de çok güzel değinmişsiniz.Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Kan bağışı oranı ülkemizde düşük.Farkındalık için önemli bir yazı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemde cok dusuk.. ben hep dıyorum hepte dıyecegım kımsenın basına gelmeden bılemıyor maalesef.

      Sil
  4. Güzel demişsin.Bir gün ben de vereceğim.Kesinlikle.
    Önemli bir yazı ~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eger kı kan degerlerınız duzgunse ahir omrunuzde bır kere de olsa verın.. insana huzur verıyor bence..

      Sil
  5. Benim kanım çok az kiloma göre o yüzden veremiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğer sağlık sebeplerındense ılk once kendı sağlıgınız..:)

      Sil