Pazartesi, Ocak 16, 2017

Kanaviçe Havası Estiriyoruz!

kaneviçe

Bugün sizlere hem dert yanacağım hemde çok beğendiğim şeyleri sizlerle paylaşacağım.
Resimde gördüğünüz kaneviçelere hastayım, bayılıyorum evlerde çok tatlı ve şahane duruyor.

Fakat yapamıyorum. Neden?

Moda tasarım mezunuyum. Fakat çok ince bir ayrıntıya dikkat çekeceğim kullandığım elim ise 'sol' yani solağım. Hem lise olsun hem üniversite hiçbir hocam teğelden tutunda elde dikişine kadar bana hiçbirşey öğretemediler. Çok çabaladılar fakat onlar 'sağ' ellerini kullandıkları için maalesef aynı noktada buluşamadık.

Değil kaneviçe işlemek; dantel, örgü ha pardon örgü örerim bir düz bir ters ama nasıl olur onu da söylemiyim artık.

Videolarını da izlesem maalesef olmuyor. Beceri meselesi. Fakat bu resimleri görüpte evime asamıyor olmakta gerçekten çok üzücü..
O yüzden ben yapamıyorum sizler yapın istiyorum ve sizlere şahane görsel şölene davet ediyorum.
Hadi bakalım evlerimizde kaneviçe ve kasnakla neler yapabilir?

Duvarlarınızı çeşitli ve farklı desenlerle işlediğiniz kaneviçe modelleriyle süsleyebilirsiniz. Kasnaktan çıkarmayıp direk duvara asın. O zaman daha şık olacaktır.

kaneviçe

kaneviçe

kaneviçe

kaneviçe

kaneviçe

İstediğiniz her modeli kasnaklara işleyip duvarlarınıza asabilirsiniz. Ama sadece kasnak değil evinizde her objeye gördüğünüz ve müsait alanı olan her yere yapabilirsiniz?
Mesela tablo?

kaneviçe

Sadece olması gereken tek şey iplik ve kaneviçeye uygun delikli tuval. Tuvali istediğiniz gibi çok fazla yıpratmadan ve yırtılmadan delebilirsiniz.
Evinizde fazla raket var mı acaba?

kaneviçe

Tenis hastalarına özel hem raketi değerlendirmek hemde kaneviçe işlemek için şahane bir yöntem.
Evinizin bahçesinde tel mi var ?

kaneviçe

Dayanıklılığı konusunda birşey diyemesem de görsel olarak şahane...
Kolyelere de gelsin mi kaneviçe?

kaneviçe

Çok çok şık bir tasarım.
Mutfak duvarlarımıza da kaneviçe gelse ya?

kaneviçe

Mutfaklarımızı da tamamladığımıza göre artık çantalarımıza ve broşlarımıza biraz el atalım bakalım o konularda neler yapabileceğiz?


kaneviçe

Çantalar göz bebeğim.. Bir gün elimden gelirse inşallah direk çanta yapacağım. Sizler en çok hangisini beğendiniz?

Kaneviçe işlemeyle ilgili izlediğim videoları da buraya bırakıyorum. Bilmeyenimiz varsa ve öğrenmek isterse bu açıklayıcı ve sade anlatımı olan videolardan izleyebilirsiniz.
Video için tıklayın...

Hangi fotoğrafı daha çok beğendiniz bizimle paylaşın...
 Ben hepsini ayrı ayrı çok seviyorum..:)

Güzel bir hafta olsun..


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

26 yorum:

  1. Home sweet home çok güzelmiş pek el marifetim yok böyle el emeği ürünleri gördükçe çok imreniyorum. :)

    YanıtlaSil
  2. Çook şahanelermiş ya bayıldımmm keşke yapabilsekk 😊

    YanıtlaSil
  3. çok güzeller bayılıyorum bende kanaviçeye..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. dayanamıyorum sonunda bende başlayacağım ya :)

    YanıtlaSil
  5. Ben de solağım.Solakların fırça darbeleri farklı olduğu için çok iyi yağlı boya tablo yapabiliyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk defa duyuyorum ama hemen arastırma girişimine baslıyorum:)

      Sil
  6. of of of harika hepsi hele de çanta :)

    YanıtlaSil
  7. Çık güzeller. Zor görünüyorlar. Denemek lazım. Annem gençliğinde yaparmış. Bir tanesi evimizin odasında asılı... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eve cok farklı bır hava katıyorlar degıl mı?

      Sil
  8. kanaviçe benim gözbebeğim :) bunlar biraz ileri seviye ama bence tek renk bişeylerden başlayın bence kanaviçe örgü gibi değil tek yöne attıktan sonra çarpıları el farkı asla anlaşılmaz, siz de zaten 2 çarpıdan sonra iplerin size uyum sağladığını anlarsınız :) yapamam demeyin hadi bi daha deneyin :) ay ne uzun yorum oldu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok guzel bır yorum olmuş:) ahh neler yaptım neler denedim bir bilseniz :)

      Sil
  9. Ben de arada görüyorum pinterestte falan, makarna süzgecine bile kanaviçe yapmışlar. Bir ara yapabilir miyim diye merak sardım, gittim kasnağını osunu busunu her birşeyini aldım. Öylece bekliyor benim parmaklarımı. Becerebilir miyim o da meçhul :)
    Ya internette videolara falan yok mu sol elle işlenen modeller?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sol elle olanı ben daha hıc goremedım ama bismillah diyip işe başla o kdar eşya ziyan olmasın :)

      Sil
  10. Gri desenli kaneviçelere bayıldım, yapmayı ben de çok istiyorum. Yastık kılıfları falan da yapsam keşke, belki başlarım bir gün :)

    YanıtlaSil
  11. Çok güzeller, inanılmaz kafa dağıtır kanaviçe işlemek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke bilsem de biraz kafa dağıtsam:)

      Sil
  12. Ben de solagim okulda zor oluyordu.

    YanıtlaSil
  13. Çok güzeller ya gerçekten bende çok isterim yapmak ama denemedim hic

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir yerden başlamak gerek o zaman :)

      Sil
  14. Çok hoşlar. İnsanın kasnağı alıp yapası geliyor.:)

    YanıtlaSil