Salı, Ocak 10, 2017

Kar Fotoğrafı Nasıl Çekilir?

kar fotografları

Geçen sene gene bu zamanlar hafiften kar yağdığında kar fotoğrafları için çekime gitmiştik.
Fakat bir İzmir'li ilk defa kar fotoğraflayacak ayarlarını nereden bilsin değil mi? İzmir'de fotoğraf kurslarında öğretilmeyen tek konu kar resimleridir.

O soğukta fotoğrafları çekip eve geldikten sonra çok büyük hüsrana uğradığımı daha dün gibi hatırlıyorum.
 Çünkü bütün resimlerimde karın renginin beyaz değil gri çıktığını gördüm.

Peki kar resimleri nasıl beyaz çıkacak? Aslında çok basit fakat bilmeyen için çok zor bir durumdur.

Kar fotoğrafı çekerken dikkat edeceğimiz noktalar şunlardır;


  • Yeni çıkan yarı profesyonel makinaların çoğunda otomatik beyaz dengesi ayarı vardır.(nikon da var)
  • Her makine de olmasa da 'KAR' yada 'KIŞ' ayarı vardır.(nikon da yok)
  • Eğer ki kar tanesi çekecekseniz flashınızı açmanız gerekir.
  • Kar resmini çekeceğiniz alanda güneş varsa Polarize filtre kullanmak gökyüzüyle yerin ayrımını yapacaktır.
  • Eğer ki hiçbirini kullanamadıysanız en basit yöntem pozlama telafisini manuel olarak ayarlamaktır. Yani söyle ki; 0+0 olarak görünen pozlama değerleri 1+1 yapabilirsiniz. yoğunluğa ve güneş ışınlarına göre de bu istatistik değişebilir.
Benim öğrendiğim ve uyguladığım yöntemler bunlardı. Fakat fotoğraf makineniz eğer ki profesyonel değil dijital ise son şans olarak beyaz dengesini shop programında düzeltmeniz gerekecektir. 

İzmir'de pek sık kar yağmasa da sene de bir kere bu ayarları bizde tekrarlıyoruz. 
Fakat size tek tavsiyem kar da fotoğraf çekecekseniz ayarlarınızı evde yapın. Olaki unuttunuz kar resimi çekerken hem kendinize hemde fotoğraf makinenize poşet geçirip ayarlarınızı rahat rahat yapabilirsiniz.

Bol fotoğraflı günler...


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

29 yorum:

  1. ben telefon ile bol bol selfie yaptım bu sefer :-)))

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler denicem bu ayarları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evde ayarlamaları yapmayı unutmayın:)

      Sil
  3. güzel bir yazı olmuş bilgi dolu teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. bende bir İzmirli olarak ilk karı Üniversitede Yani Ankara'da görmüştüm, Defne büyüsün kesinlikle bende bir fotoğrafçılık kursuna gitmek istiyorum...
    sevgiler...

    blogdakicin.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. insana fotogtaf konusunda baska bır acıdan bakmayı saglıyor kurslar.

      Sil
  5. İyi oldu bu bilgiler... Ben de canon var. Kar çekerken işime yarıyacak. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canon da nikona göre özellik çok :)

      Sil
  6. Ben resim çekme işinde çok kötüyüm ya, o yüzden karı çekmeyi denemiyorum bile. :D
    Çekilenlere bakmak yetiyor şimdilik. Öneriler çok güzeli eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
  7. Çok faydalı olmuş teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler. Önüne gelenin kar fotoğrafı çektiği zamanda faydalı bilgiler. Bende sizleri blog siteme beklerim. Futbol, basketbol ve tenis sporlarının tüm dünyadaki takibi ve değerlendirmeleri... www.serdarilefutbol.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  9. güzelmiş makinaaan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen nerelerdesin :)

      Sil
    2. biz istanbullarda karlarda mahsur kaldııık nikonumuz da yok çekmeyee :)

      Sil
    3. evet seyrediyorum televizyonlardan insanlar yollarda ve evlerınde mahsur kalmıslar allah yardımcıları olsun.. Ben o sogukta ve karda mahsur kalsam aklıma ne fotograf gelır ne nikon :)

      Sil
  10. Great post,this photo is amaizing! Hope you'll click on mine links-->
    http://beautyshapes3.blogspot.hr/2017/01/haul-banggooddresslilynastydresstwinkle.html

    YanıtlaSil
  11. Ben de geçen yıl Spil'e çıkmadan önce netten araştırmıştım. İzmirlilerde pratik olmuyor bu konuda haliyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle pratik ve ayar çok önemli:)

      Sil
  12. Fotoğraf konusunda oldukça yeteneksiz biri olarak ilgi ile okudum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bazen unutuyorum şimdi ne olacaktı dıye kendı kendımi sorguluyorum :)

      Sil
  13. Son zamanlarda fotoğrafa ilgi arttı. Siz de bu işle ilgilisiniz. Biz en acemi şekliyle çekip yayınlıyoruz. ama kursa gitmek isterim doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kursa gıttıkten sonra bu kelımemi surekli tekrarlıyorum. fotografa bakıs acım bir ise iki oldu sanki bilmediğimiz bir fotograf gozum vardı o acıldı gibi.

      Sil
  14. Çok severim kar fotoğrafı çekmeyi. Canon'la pek sorun yaşamadım çekerken. Bilgiler çok iyi oldu. Sanıyorum ki yazıdaki fotoğrafı da siz çektiniz. Çok beğendiğimi söylemeliyim. :) Kaleminize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim:) ben pek kış fotografçısı olmadım :)

      Sil