Çarşamba, Nisan 05, 2017

Garip Bir Olay Yaşadım Bugün...

şaşırdım bugün

Bugün yaşadığım bir olay beni hayretler içerisinde bıraktı.
Hayret etmiş gözlerle ve mutlulukla bakakaldım bugün...
Büyüdüğünde çok akıllı bir kız, çok mert, çok dürüst ve hak yemeyen biri olacağı bugünden belli..

Sabahın erken saatlerinde koşturarak mağazadan içeri girdi. 14 yaşında belki var belki yok. Ortaokul öğrencisi. Kan ter içinde kalmış koşturmaktan, kıpkırmızı olmuş yanakları.
Koşturarak içeriye girince çok korktum.

-Ne oldu, dedim.
-Günaydın abla, dedi.
-Günaydın neden koşturuyorsun birşey mi oldu köpek mi var dedim. Belki köpekten korkmuştur diye.
-Sadaka kutusu arıyorum hiçbir yerde yok burada var mı? dedi.
-Var dedim içeride ama ne oldu bir anlat, anlat bende bileyim dedim.
-Bir dakika önce beklemelisin dedi.

Öyle bilmiş konuşuyor ki cevap veremedim.
Elimle sadaka kutusunun yerini işaret ettim koşturarak gitti.
Cebinden bir sürü para çıkarttı belki 100 tl ye yakın.

-Neden o kadar parayı sadaka kutusuna attın diye sordum.

Verdiği cevap beni hayrete düşürdü.

-Yoldan buldum bu parayı dedi, birisi düşürmüş herhalde dedi. Buraya gelene kadar herkese sordum ama para düşüren olmamış dedi. Derse de geç kaldım ama bunu benim sadaka kutusuna atmam lazım dedi. 

-Neden dedim. Sen sadaka kutusunu nereden biliyorsun ve neden harcamak yerine onu buraya atıyorsun dedim vereceği cevabı ve yaptığı hareketin amacını öğrenmek için.

-Eğer ben bu paraya cebime koyarsam bu kadar çok para benden çıkmaz ama yarın annemden çıkabilir annem kaybedebilir yada başka birşey olabilir çünkü günah dedi. 

Dilim tutuldu. Konuşamadım. Öyle şaşırdım ki. Tüylerim diken diken oldu.

-Sen çok iyi bir insansın dedim.
-Biliyorum ama gitmem lazım dedi.

Geldiği gibi koşturarak çıktı gitti.
İyi bir insan olduğunu biliyormuş ufaklık...
Birde yaptığı büyüklüğü bilse...
Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

31 yorum:

  1. Maşallah. Demək ki, evdə gözəl tərbiyə almış. Rəbbim ömrünün sonuna qədər düzgün yaşatsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok guzel bir terbiye almış hemde..

      Sil
  2. Aslında çok fazla şaşırılacak bir durum yok genç arkadaşımız yapması gerekeni yapmış, ama şaşırmakta çok haklısınız bende olsam ne yalan söylim şaşırırdım çünkü günümüzde böyle gençler çok az yetişiyor, öncelikle onu yetiştiren anne babasına teşekkür ederim böyle hak yemeyen, kul hakkını bilen bir evlat yetiştirdikleri için. Genç kardeşimizi de bu güzel davranışından dolayı gönülden kutluyorum helal olsun böyle insanlara. Umarım herkese örnek olur.

    Ayrıca şurası da çok güzeldi;
    -Sen çok iyi bir insansın dedim.
    -Biliyorum ama gitmem lazım dedi.

    İyi olduğunu biliyormuş :))) bir kez daha helal olsun demek istiyorum. İnşallah ülkemizdeki herkes böyle olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yapılması gereken fakat artık boyle cocuklar pk bulamazsınız çevrede.. bir cips calan cocuklar goruyorum etafımda kı daha neler neler.. o yaştaki bır çocugun yapacağı bir hareket degıldı...

      Sil
    2. Gerçekten helal olsun.

      Sil
  3. çok güzel bir davranış gerçekten herkesin harcı değil artık bu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyükler o parayı cebıne koyarken bir çoçuğun sadaka kutusu sorması kadar büyüklük Yok

      Sil
  4. Maşallah o çocuğa.Aferin.Keşke böyle insanlar daha fazla olsa.Okurken hem şaşırdım hem de bir gülüş yerleşti yüzüme. :)

    YanıtlaSil
  5. Dünya öyle bir hal aldı ki olması gerekenlere bile şaşırır olduk. Aferin küçük kıza. Allah yolunu açık etsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında hareketi normal fakat bizler artık şaşırıyoruz bu tarz şeylere.

      Sil
  6. Maşallah ona ne güzel bir terbiye almış ailesinden ne mutlu o anne ve baba ya dilerim o içindeki güzellik hiç solmaz

    YanıtlaSil
  7. Böyle aç gözlü olmayan gençlerin artmasını diliyorum.Bu yazı,umut verici bir yazı.Gülümsetti beni.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. Yerim onu ben yaa biliyormusss :) bu yaşta bunu idrak edebilmesi nasılda imanla yetiştirildigine dalalet ediyor dimi ? HEP BÖYLE MASUM KALSIN İNSALLAH...😃

    YanıtlaSil
  9. Vicdanlı nesiller , en büyük umudumuz ^^

    YanıtlaSil
  10. Ne güzel davranış....

    YanıtlaSil
  11. Parayı dünyaya kaptırmadan ahirete gödnermiş...maşallah kuzuya.

    YanıtlaSil
  12. Adsız6/4/17

    Aslında normal bir davranışa o kadar az rastlıyoruz ki artık şaşırıyoruz, seviniyoruz. Umarım böyle iyi yürekli ve her şeyden önemlisi adaletli insanlar çoğalır. Onlara ihtiyaımız var çünkü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olması gereken şeyleri farklı algılıyoruz..

      Sil
  13. ne tatlıymış. dün yazdığım "yolda bulunan para" öykümü okusanaa :)

    YanıtlaSil
  14. Adsız6/4/17

    Ne kadar güzel... Böyle insanlara ihtiyacımız var bu ülkede. Böyle düşünceli, iyi niyetli. Ne güzel bir harekette bulunmuş. Umarım içinde taşıdığı iyiliği hayatı boyunca başkalarından da görür.

    YanıtlaSil
  15. bu yazı bana vay canına dedittirdi

    YanıtlaSil
  16. Harika bir davranış...

    YanıtlaSil