Perşembe, Ekim 12, 2017

Pırasa Böreği

pırasa böreği

Pratik bir tarif daha.
Zamanlama bakımından değil, fakat yapma bakımından çook pratik.
Sonbahara girdiğimiz zaman pırasayı dört gözle sırf bu tarif için bekliyorum.
Çünkü yediğim zaman ''ohh be ne kadar sağlıklı şeyler yiyorum'' demeye başlıyorum.:)
Pırasa sevmeyen biri olarak, bu börekte kokusunda veya tadında ufacıcık bile pırasa tadı almıyorsunuz. Eğer pırasa sevmeyen aile bireyleri varsa bu tarifle artık pırasayı sevdirebilirsiniz.
Hadi bakalım malzemeler nelermiş.:)

Malzemeler; (2-3 kişilik)

  • Yarım kilo pırasa (iri)
  • 4 yemek kaşığı un
  • 2 adet yumurta
  • 250. gr tulum peyniri
  • tuz, karabiber, pulbiber
  • Çok az zeytinyağı

Yapılışı;

Pırasaları ince ince doğrayın yuvarlak değil, dörde bölerek dilimlerseniz daha güzel pişecektir.
Daha sonra üzerine peyniri rendeleyin ve yumurtaları kırıp, üzerine unu,yağı ve baharatları ekleyip iyice karıştırın.
Kıvamı çok koyu olacak hiç korkmayın peynirler eridikçe pırasaların pişmesi kolay olacak. Hepsi bu kadar üzeri kızarmaya başladıktan 5 dakika sonra kapatın ve sıcak sıcak tüketin. 
Aşağıya yapımını ve pişmiş halini bırakıyorum.
Umarım beğenirsiniz.
Afiyet olsun..

pırasa böreği

pırasa böreği

Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

15 yorum:

  1. Kesinlikle deneyecegim hemen screenshot yaptim tarifinizi👍Bir tık daha az baharat katip oglumada yedirebilirim diye dusunuyorum.Ellerinize saglik gercekten leziz gozukuyor💕🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii baharatları ıstedıgınıze göre ayarlayın çok begeneceksınız��

      Sil
  2. ohh mis, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Pırasayı yemek olarak sevemeyenler için farklı bir deneyim. Ben bu şekline hayır demem mesela.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemek olarak yetmeyenler ıçın efsaneeee 💕

      Sil
  4. pırasayı pek sevmem ama bu çok güzel görünüyor
    elinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Çok beğendim, ve çok sağlıklı görünüyor.

    YanıtlaSil
  6. Pırasanın her türlü yemeğini çok severim ben, elinize sağlık.

    YanıtlaSil