Pazartesi, Ekim 16, 2017

Öneri; Evdeki Kötü Kokulardan Kolayca Kurtulun!

evdeki kötü kokular

Evlerde her çeşit yemekler pişiyor.
Balıklar, etler, tavuk, kızartma ve aklınıza gelebilecek her türlü yemek.
Birde bunların evin içerisine sinen kötü kokuları var tabii ki.
Davlumbaz ne kadar olursa olsun bir yerden sonra balık kokusu kızartma kokusu vs. evin içerisine ister istemez siniyor.
Oda parfümleri, spreyler, tütsüler inanın hiçbir işe yaramıyor.

Başıma gelen bir olayı anlatayım, davlumbazım çalışmıyor ve hamburger yapmaya karar verdik fakat öyle bir duman çıkıyor ki evde göz gözü görmüyor. Biz yemeği yedik ve daha masadayken kapı çaldı. Kapıyı açtığımda gelenlerin misafir olduğunu görünce hoşgeldiniz mi demeliyim yoksa kokudan dolayı özür mü dilemeliyim bilemedim. Öyle sindi ki eve gelen insanlar sokak hamburger kokuyor diyorlar.
Parfümler, oda spreyleri tabii ki o dumana kar etmedi.
Fakat daha sonra öyle bir yöntem buldum ki artık diyorum davlumbaz çalışmasa da olur.

Balık, hamburger, kızartma, et, tavuk ne yaparsam yapayım evin içerisine koku çok fazla sindiyse, kullanmadığım veya atılmakta olan bir tencere veya ufak cezveye biraz su koyuyorum içerisine, ister kendi parfümünüzden, lavanta esansı, nane esansı veya bunların hiçbiri yoksa kolonyadan veya evdeki hindistan cevizi yapı vs. cezvenin içerisine bir kaç damla damlatıyorum ve ocağın üzerinde iyice kaynayana kadar bırakıyorum kaynadıktan sonra ocağın altını kısıyorum ve buharının çıkmasını sağlıyorum. 
Bu buharı hangi oda kötü kokuyorsa veya hızımı alamadıysam kaynatıp kaynatıp her odada gezdiriyorum.

Aslında bir nevi buharlı tütsü yöntemi gibi.
Fakat evdeki kötü kokularla bir tek bu yöntemle baş edebildim diyebilirim.
Eğer davlumbaz fazla çekmiyorsa ve evinizde yağ kokusu, balık kokusu kaldıysa bu yöntemi deneyin.
Bazen başım ağrıdığında cezvenin içerisine vicks atıp evde gezdiriyorum inanın çok güzel yararını görüyorum.
Kötü kokulardan kurtulmak istiyorsanız bir cezve, biraz su ve birazda esanslarla veya kolonyayla rahatlıkla kurtulabilirsiniz.
Mutlu bir hafta olsun...



Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

22 yorum:

  1. Alt katta bir mutfağım var. Balık gibi kokan şeyleri orada yapıyoruz. Beni acayip kurtarıyor koku olayından

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin için kokunun önemi yok ne kadar güzel :)

      Sil
  2. Bu aklımın bir köşesinde bulunsun. Teşekkürler.:)

    YanıtlaSil
  3. Küçük bir evde oturuyoruz, mutfak salon birlikte benim için mucizevi bir öneri oldu teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kesinlikle işine çok yaracak :)

      Sil
  4. Ne güzel bir öneri. Sağ ol canım bilgi için. Tabi bizlerde de oluyor. Viks fikri de iyi. Çok başım ağrır, deneyeyim. Sevgilerimle kızım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vicks bazen ufak agrılar için şahane bir kurtarıcı oluyor :) sevgiler

      Sil
  5. Güzel taktik kuzum, bızım en cok banyo kokuyor ustten gelıyor yada oradakı delık kurudukça oluyor oyle..:/ denemeyı dusunuyorum bu yontemide..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet maalesef banyo havalandırmalarından yukarda pişen yemeği tahmin etmek hiç zor değil :)

      Sil
  6. Ben et yemediğimden komşuların pişirdiklerini kendim yapıyormuş gibi hissediyorum. Çok rahatsız edici benim açımdan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. et yemeyen bir ben olarak kesinlikle çok haklısın..

      Sil
  7. benimde kokuya takıntım var. ara ara ruh halime göre evin kokusunu değiştiriyorum ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. al bende de o kadar valla :) bence buda bir hastalık :)

      Sil
  8. Güzel bir yöntemmiş :) Aklımızda bulunsun :)

    YanıtlaSil
  9. Canım bende aynı yöntemi kullanıyorum. Cezveye su ve bir kaç damla çamaşır yumuşatıcısı ekliyorum. Mis gibi kokuyor ev. Özellikle balık kokusundan sonra kurtarıcım resmen.

    YanıtlaSil
  10. Şu ocak üstü su içinde birşeyler kaynatma bende de var :) Kimyasal kokulardan daha güzel bir yöntem hem de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kimyasal kadar korktugum hicbirşey yok benım :)

      Sil
  11. oleeeey saol yaaaa :)

    YanıtlaSil