Pazartesi, Mayıs 01, 2017

5 Yıl Sonra Ne Yapıyorsunuz?


Şimdi şöyle bir gözlerinizi kapatın.
Bugündesiniz.
Belki evde, belki iş yerinde, belki piknikte, belki arkadaşlarınızla..

5 yıl sonra kendinizi nerede görüyorsunuz?

5 yıl sonrayı hayal ettiğinizde aklınıza ne geliyor?
İyi bir iş?
İyi bir işte iyi bir mevki sahibi?
Ayaklarınızı uzatıp denizi izlediğiniz bir ev?
Yoksa dünya turunda mı?
Bu hayal bir resim kursu da olabilir yağlı boya misal?
Kendi iş yerinizi açmışsınız ve çok huzurlusunuz?
Bugüne kadar çok çalışmışsınız ve artık emeklilik zamanı gelmiş?
Çok iyi bir anne olmak için 5 sene hazırlanmışsınız ve anneliğin keyfini çıkartıyorsunuz?
Bir sınavı kazanıp çok iyi bir okula atanmışsınız?
Hayalini kurduğunuz evi satın almışsınız?
İhtiyacınız olan Maldivler?
Çok çalışıp satın aldığınız ve bakmaya koyamadığını arabanızla gezerken?

Hayalleri daha çoook sıralayabiliriz.. Hepimiz her gün, günün yarısından çoğunu belki de hayal kurarak geçiyoruz yanılıyor muyum? Kendimden biliyorum ki asla yanılmıyorum. Hele birde havalar ısındıysa ohh hayallerin biri uçar biri konar.
Kendimden örnek vermem gerekirse; ben 5 sene sonra kendimi işinde çok iyi bugüne kadar çok çalışmış en verimli yaşlarını, çok verimli bir şekilde geçirmiş ve istediği evi tırnaklarıyla kazıya kazıya almış bir insan görüyorum. Ve bunu yapmak içinde çok çalışıyorum. İlla 5 sene olacak diye bir şart yok günümüzün şartları ne getiriyorsa.. Bu hayatta birşeylerden ödün vermezsek (yani kendimizden) hiçbirşeyi elde edemediğimizi daha lise sınavlarında anladım. Öyle ki en güzel çağını dışarıda top oynamak varken oturup evde kendınden ödün vererek ders çalışarak geçiyorsun. Hepimiz şanslı doğmuyoruz. Ama şanslı doğmuyoruz diye de birşeyleri çalışıp kazanarak birşeyleri başararak elde edemeyeceğimiz anlamına gelmiyor.

Peki sizler kendinizi 5 yıl sonra nerede görüyorsunuz? Hiç durup düşündünüz mü? 


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

16 yorum:

  1. Fi dizisinde Can Manay,Duru'ya bu soruyu soruyordu.Tabi ki oradaki amacı saf bir amaç değil,Duru'nun gelecek kaygısını ortaya çıkarmaktı.Onu hatırladım şimdi sen böyle yazınca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de oradan esınlenmişimdir:) çünkü bana da sordurdu:)

      Sil
  2. 5 yıl sonra da şu andaki durum ve şartlarımla yaşıyor olmayı umut ediyorum. Sakin, huzurlu ve mutlu. Burada çok yeniyim. Benim sayfama da beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosgeldınız ınsallah dıledıklerınız olur:)

      Sil
  3. İstediğim yerde olmayı :)

    YanıtlaSil
  4. Ben hep düşünüyorum. İstediğim işi yapmak istiyorum. Bir dergide çalışıyor olmak istiyorum ve romanlarımın da çıkmış olmasını istiyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne guzel bir hayal. Bıryerlerden başlamak lazım:)

      Sil
  5. Adsız1/5/17

    Daha önce bu tarz bir soruya ne cevap vereceğimi bilmezdim. Hep hiçbir hayalim yok benim derdim. Fakat şu an gözlerimin önünde canlanan sahne beni heyecanlandırıyor. Köklü bir üniversitede akademisyenim. Birkaç tane kitabım çıkmış. Öğrencilerime öğrettiğim şey daha çok felsefe ve sosyoloji ile alakalı. Onları farklı şekilde düşünmeye ve farklı şekilde yaşamaya itiyorum. Çeşitli projelerde çalışıyor ve konuşmalar yapıyorum. İnsanları cesaretlendirip motive ediyorum. İntihara meyilli ve yalnız olan insanları hayata bağlayıp mutlu edecek bir projenin başındayım. Dijital bir proje. Yani insanlara faydalı olacak ve onlara dokunacak bir kişi olacağımı hayal ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin adınıza çok mutlu oldum.. hem kendınizi geliştirip hemde ınsanlara faydalı olmak çok guzel bir duygu olsa gerek:)

      Sil
  6. Ayaklarımı uzatıp denizi izlediğim bir ev olabilirse ne mutlu! Bunu gerçekleştirmek için elimden geleni yapmalıyım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah hepsi birgün gerçek olur:)

      Sil
  7. Sevdiğim işi yapıyor olmak istiyorum. Bir de sağlık ve huzur...

    YanıtlaSil
  8. evini işallah alırsın kii :) ben dünyayı gezmek isterim mesela :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah. Herkesın dıledıgı ve ıstedıgı olur :)

      Sil