Salı, Mayıs 09, 2017

Etin Kokusundan Bu Yöntemle Kurtulun..

et kokusu

Et sevmeyenleri ama yemek zorunda olanları buraya topluyorum.
Sizlere şahane bir fikrim var ve en sevdiğim yöntemi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Evlenmeden önce et yemeyi bırakın evde etli yemek piştiğinde kokusundan kavga çıkardı.
Annelerimize rahatlıkla çemkirirken eşlerimize birşey diyemiyoruz değil mi?
Size biraz evlendikten sonra bizim evde pişen yemeklerden bahsetmek istiyorum.
1. Asla etsiz yemek pişmez.
2.Asla etsiz yemek pişmez.
3.Asla etsiz yemek pişmez.
Haydi eşinize de çemkirin bakalım.:)
Mümkün değil. İlk başlarda kuru fasulyeyi etsiz yapar sadece kendim yerdim. 
Taze fasulyeyi etsiz yapar patatesli yerdim.

Ben egeliyim hangi otu versen yerim. 
Fakat eşim hiç öyle değil. Rokayı yedirene kadar canımın çıktığını söyleyebilirim. Döktüğüm diller, faydalarını saymak cabası.
Durum böyle olunca evde yemek ayrımı yapılır oldu. Ben etsiz yemek eşim etli yemek.
Çaresini ararken birde baktım ki evde et kokusu ve et yemeği pişiyor.
Ben yiyor muyum tabii ki hayır. 
Fakat daha sonra et sevmeyen bir ben olarak söyle bir yöntem buldum. 
Eti sevmeyenler, eti benim gibi yiyemeyenler için bu yöntem %100 şahane bir fikir olacak ben garantisini veriyorum.:)
Çünkü hem çalışıp hemde iki ayrı çeşit etli ve etsiz yemek yapmak çok zor olmaya başladı. 
Et pişirirken yaptığım yöntem ise çok basit fakat anneler ve arkadaşlarım lütfen bana kızmayın.:)
Eti ilk önce haşlıyorum hangi yemek olursa canı çıkana kadar haşlıyorum ve daha sonra et suyunu döküyorum.:) Kesinlikle yapacağım yemeğe etin suyundan ekleme yapmıyorum.
Dökmek zorundayım çünkü eti haşladığım da etin o kokusu gitmiş oluyor ve ette kesinlikle koku kalmıyor fakat yapacağım yemeğe etin suyunu dökersem bu sefer yemekte et kokmuş oluyor. O yüzden haşladığım etin suyunu kesinlikle yemeğe karıştırmıyorum.
Eğer ki kavurma tarzında yapacaksam yani pilav üstü et gibi gene eti haşlıyorum. 
Haşlamadan hiçbir eti yemiyorum. Yemiyorum demeyelim de yiyemiyorum diyelim.
Evet biliyorum bütün vitamini etin suyunda fakat ne kadar denesem de mümkün değil yiyemiyorum. 
Eğer sizde etin kokusundan sevdiğiniz yemekleri yiyemiyorsanız et yemeklerini bu şekilde yapmanızı tavsiye ederim.
Tabii ki etin suyunu döktüğümü eşime ve hatta anneme söylemiyorum.:) Bu aramızda sır olarak kalsın. Tabii annem ve eşim okumazsa...



Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

12 yorum:

  1. Adsız9/5/17

    Etin kokusunu ve tadını hiç sevmem. Sanırım et namına yediğim tek şey köfte. Onun da içine baharat ve bir sürü şey girdiği için o kadar kötü kokmuyor. Bu yöntemi deneyeceğim. Belki biraz et yiyebilir ve protein alabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer yemıyorsan kesınlıkle dene. Et yemeyen ben bu yöntemle et yıyorum

      Sil
  2. Kokusundan rahatsız olanlar için bir alternatif olabilir bu.Benim böyle sorunum olmadığı için sıkıntı değil.Bu arada eşiniz ve anneniz umarım yazınızı okumaz.:) Çünkü sadece suyu için bile et kaynatanlar var.:)

    YanıtlaSil
  3. Ben etin kokusunu sirke ile pişirerek çözüyorum. Hem de yumuşak oluyor. :)

    YanıtlaSil
  4. ah ah zor hayat diy mi. otlu hayat daha kolaay :)

    YanıtlaSil
  5. Hahaha e gitti bütün bewin değeri o etin :D

    Ben de çok et yiyemem, sebze yemeklerine de hiç katmam. Ayrıca pişiririm, bol kekikle pişince kokusu çok olmuyor. Bir de sulu et pişireceksem, haşlama falan bol limon sıkarım içine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah gitmez mi bütün herşey suyunda kaldı ama kokusu da o suyla gitti:) soran olursa Eti yıyorum sözde :)

      Sil
  6. Kokusundan rahatsız olup et yiyemeyenler için bir çözüm olabilir

    YanıtlaSil
  7. Ben de böyle yapıyorum, kesinlikle daha hafif oluyor. Hatta eti ilk haşladığım suyu döküp, sonra düdüklüde yeni suyla haşlıyorum hafif oluyor. Zaten sadece nohut yemeğinde kullanıyorum. Sebzeler en güzel zeytinyağlı oluyor..

    YanıtlaSil