Pazar, Mayıs 07, 2017

Çilekle Yaptığım 6 Mükemmel Tat

Çilekle neler yapılır

Yazın habercisi...
Çilek ve çağla badem çıktıysa yaz gelmiş demektir.
Kişiden kişiye değişir fakat yaz geldiği zaman benim söylediğim tek şey benim için meyve mevsimi başlamıştır oluyor. Öyle ki bütün yaz meyvelerine acayip düşkünlüğüm var.
Erikten hoşaf, çilekten reçel, incirden reçel, vişneler reçel, üzümden içeçek ve daha sayamadığımız bir sürü yaz mevsimi hem yaz için şahane tatlar hem kış için harika kahvaltılıklar değil mi? :)
Bu sıralar çilek fazla olduğu için mevsimi bitmeden reçelimizi, hoşafımızı, limonatamızı yani doya doya çilek yiyeceğimiz zamandayız. O yüzde. Haydi hanımlar kolları sıvayalım hem şimdi için hem kış için reçellerimizi, hemde sıcaklarda serinlemek için limonatalarımızı yapalım.:) Hemde altarnatif olarak çileği kaç farklı tatlarda kullanacağımıza bir göz atalım.

Çilekli limonata;

Aslında bu limonatanın tarifi var fakat ben genelde yazmak istiyorum. 
  • 250gr. Çilek
  • 3 limon
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1.25 lt. Su
Limonları bir kabın içerisinde kesin ve üzerine şekeri ilave edip bir gece bekletin. Ertesi gün çilekleri de limonlarla beraber iyice harmanlayın ve elinizin altında suyunun çıkması için iyice yoğurun. Posası kalana kadar yoğurduğunuz çilek ve limon suyunun içerisine suyu ilave edin ve soğumasını bekleyin. İster nane ile ki şahane oluyor yoksa sadesi de makbul iki türlü de şahane oluyor. 

Çilekli limonlu buzlar;

Yazın çok fazla su tüketimi yaptığımız için bir süreden sonra suyun tadı olmasa bile bayıyor. Bu bir gerçek. :) Hem sularımıza renk gelmesi için hemde tadını biraz olsa kırması için limon çilekleri küp küp doğrayıp buz kalıplarına koyup üzerine de suyu ekleyip dondurursak yazın sıcaklarında buz gibi sularımıza renk gelecektir.:) 

Kremşanti ve çilek;

Bu ikilinin tadını bilmeyen yoktur fakat ben yine de yazmak istiyorum. Kremşantiyi sütle krema haline getirdikten sonra ufak ufak doğradığımız çilekleri içine ekleyip bir de damla çikolatamız varsa akşam ki tatlımız bizler için en pratiğinden hazır olmuş olacaktır. 

Çikolatalı çilek;

Normalde çikolatayı asla sevmem ve sadece çikolatayı pastalarda yemeyi tercih ederim. Bazen insanlar çikolata sevmediğime inanmaz ama gerçekten de yemediğimi gördüklerinde çok çok şaşırırlar.:) Fakat sadece çikolatayı çilekle yemeye bayılıyorum. Şöyle ki aldığım çileklerin çok fazla tadı yoksa bir paket sütlü çikolatayı benmedi üsulu eritip (sıcak suyun içinde) çilekleri çikolataya bandırıp donmasını bekliyorum. Bu şekilde bir kilo çilek yiyebilme kapasitem oluyor:) çikolatayı çıtır çıtır seviyorsanız hani bu açık dondurmaları çikolata sosuna bandırdıklarında çıtır çıtır olur ya işte öyle bu tarif tamda sizin için uygun denektir.:) 

Milkshake;

Elbette ki evde yapacağımız milkshake Burger kinglerden veya bu tarz yerlerden aldığımız milkshake tadına benzemeyecek ama evdekinin daha sağlıklı olduğunu unutmayalım .:) İstediğiniz kadar çileği rondodan iyice geçirin ve üzerine süt ekleyin daha sonra tekrar rondoda bir kaç dakika daha döndürün ve işte milkshake hazır.:) Bu tarifi kremşantiylede yapabilirsiniz fakat kremşanti çok yağlı olduğu için belki rahatsız edebilir. 

Çilek Reçeli;

Reçel yiyen insanlara hayran kaldığımı buradan belirtip altını çizmek istiyorum. Kahvaltıda arkadaşlarımın tereyağın üzerine reçel sürdüklerini görünce öyle canım istiyor ki fakat yiyemiyorum.Tatlılar aramın çok fazla iyi olmadığını söylemeliyim. Fakat her sene bir kere de olsa tencerede çileğim kaynar. Ya anneme gönderirim yada misafirlerime çıkartırım. 

Ben her sene çileği böyle yemeyi tercih ediyorum. Farklı tatlar bilen var mı aramızda? Bana anlatacağınız Ne tür tarifleriniz var? 
Gününüz güzel geçsin...


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

20 yorum:

  1. Adsız15/4/17

    Ben de bayılıyorum çikolatalı çileğe.Olsa da yesek😍

    YanıtlaSil
  2. Çileğin kokusu, lezzeti ilk tercihlerimden. Güzel tarifler. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Çilek ve çilekle yapılan her şeyi çok severim :)Pazarda geçen kilosu 10tl idi ama :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün yarın fiyat düşer :) buralarda kilosu 5 tl

      Sil
  4. Çilek çok severim annmele dün aldık birazını reçel yaptık geri kalanı da çikolatalı yaptım güzel oldu çilekli limonata güzelmiş denerim emeğine sağlık sevgiler 😁😊

    YanıtlaSil
  5. Çileği sekere ban ban yee haha :) bir tarif olmasada yeme şeklim bu benm.Tabi cilekten cok seker gidiyo arada ama olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçükken babam bıze oyle yapardı:)

      Sil
  6. Bir ara seni ziyaret etmek gerekiyor sanırım :)

    YanıtlaSil
  7. Çilek doğaçlama lezzetlere de açık bir meyve. Bir kaç uydurmuşluğum vardır. Bol çilekli, ev kremalı anne pastası.. Mayıs güzeli diyorum ben çileğe.

    YanıtlaSil
  8. Çileğe, çilekli tatlılara bayılırım :D Çilekli limonatayı hiç kendim yapmadım ama yapılabilirmiş :))

    YanıtlaSil
  9. Reçeli harika gerçekten...

    YanıtlaSil
  10. İnanmıyorum bayıldım. Ben çileği çoook severim. İlk iş çilekli limonatayı yapacağım ama çikolatayı sevmemenize ben de çok şaşırdım:) Yani hiçbirini mi sevmezsiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok isterdim ki sneakers yemek, metro yemek çokonat yemek ama maalesef hiiç sevmiyorum.:)

      Sil
  11. hepsine de bayılırım :-))

    YanıtlaSil