Pazartesi, Mayıs 29, 2017

Evde Henna Yapıyoruz!

henna- bol kahveli

Uzun zamandır moda olan hint kınasıyla yapılan diğer adı ise Henna olan kınaları artık evimizde kendimiz yapıyoruz.
Eskiden kına gecelerinde avuç içlerine yaktığımız kınalar artık bu işi yapanlar tarafından kına gecelerinde ellerimize desenler halinde sunuluyor.
Fakat kendimizde artık evde rahatlıkla yapabiliriz.
Az malzemeyle harikalar yaratabiliriz.

Malzemeler;

  • Hint kınası
  • Alman taşı
  • Kilitli buzdolabı poşeti
  • Su 
  • Karışmak için küçük bir kap
Bütün malzemeleri aktardan kolaylıkla bulabilirsiniz. Alman taşını da aktardan alabilirsiniz. Alman taşını koymamızın sebebi ise kınanın daha kalıcı olması. Eğer Alman taşının içerisindeki taşlar çok büyük ise biraz ezip iyice toz haline getirmekte fayda var.  Kilitli poşeti tercih etmemizin sebebi ise; normal buzdolabı poşetinden daha kalın olması. 
Bütün malzemeleri ekleyip büyük veya küçük bir model yapacaksanız istediğiniz göre hepsinden eşit miktarda koyup çok sıvı olmayacak şekilde karıştırıyoruz.
Kilitli buzdolabı poşetinin içine doldurup, bir köşesinden sıktığımızda azar azar gelecek şekilde kesiyoruz. İsterseniz istediğiniz modeli önceden elinize çizerseniz daha rahat uygulama yapabilirsiniz. 

Kına gecelerini beklemeden de istediğiniz şekillerde istediğiniz zaman kendi hennanızı yapmak işte bu kadar kolay ve basit.

İstediğiniz modele karar veremediyseniz sizlere şahane fikirlerim var. Buraya tıklayıp değişik modellere ulaşabilirsiniz. 


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

22 yorum:

  1. benim böyle işlere hiç elim yatkın değil

    YanıtlaSil
  2. Ben de hazır desen çıkartmalarından almıştım ama bir türlü sıra ona gelmedi. Eline yapıştırıp üzerine kınayı sürüyorsun. Onun boşluklarına göre desen oluşuyor. Ama ne kadar oluşabiliyor bilemiyorum.

    Kendi kına gecemde kızlara ben yapmıştım ufak desenler, bak şimdi aklıma geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kendı nişanımda yapmıştım ellerime:)

      Sil
  3. güzel fikir ama çizimi güzel bir arkadaşımıza yaptırsak sanırım daha güzel sonuçlar doğar:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BİLen ve eli yatkın birine yaptırmak tabii ki her zaman daha iyi:)

      Sil
  4. Benim ilgimi çekiyordu bu hennalar.Evde yapılabiliyor olması da güzelmiş.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Ben elde kınayı pek sevmiyorum ama zor iş gibi görünüyor böylesi

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyor gerçekten:)

    YanıtlaSil
  7. Ah çok severim :)) ne güzel olmuş, elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GOrdugum zaman dayanamıyorum bende:)

      Sil
  8. Çok güzelmiş kii :)

    YanıtlaSil
  9. Doğrusu yaz için ayaklara yaptırmak gerek. Pinterest modellerinde bayıldım.Yakın zamanda koluma yaptırmıştım. :)

    YanıtlaSil
  10. Adsız30/5/17

    Me güzel bişey..işte yeni bor ulaş isteyen bunu hem kendine yapar hem de çevresine..düğün sezonu açıldı nasılsa kına da rağbet görüyor❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet artık kına gecelerinde sadece özel olarak bu kınalardan yakılıyor:)

      Sil
  11. Kınaya bayılırım. Anneannem yapardı önceden, ben hiç cesaret edemiyorum. El becerisi lazım :)

    YanıtlaSil
  12. Kınayla aram pek hoş olmasa,da bu desenli olanları seviyorum. Yapma kısmı bana pek uymuyor kesin yapamam çünkü beceri yok bende o kadar birisi muhakkak bana yapmalı :))))) Paylaşım için teşekkür ederim...

    YanıtlaSil