Çarşamba, Mayıs 10, 2017

Yeni Nesil Gençler Neden Bu Durumda?

Yeni nesil genç


Çok eski bir anımı anlatayım sizlere,
Ramazan ayında mübarek günlerdeyiz ve ben daha 13 yaşımdayım.  
Annemde o gün çalışmıyor ve evde beni merak ettiği için balkona çıkıyor ve o anda göz göze geliyoruz. 
Evimizin olduğu sokakta ağzımda sakız yürüyorum. Annemle göz göze geldiğim an sakızı yutsam mı çıkarıp atsam mı bilemediğim için olduğu gibi başım önde eve doğru yürüyorum. 
Eve girdiğimde çok güzel terlikler yediğimi daha dün gibi hatırlıyorum. 
Çünkü ramazan mübarek günlerdi ve böyle zamanlarda dışarıda hiçbirşey yiyip içilmezdi. 
Böyle öğrenmiştik hatta öğrenemeyip öğrenmek için bir sürü terlik yemiştik. 
Anlayacağınız ben böyle büyüdüm. 
Ramazan ayında daha bir çocukken dışarıda sakız çiğnediği için dayak yiyen biri olarak yetiştirildim. 

Bu aralar uzun bir zamandır gözlemlediğim şeyler var;
Genç kızlar evden çıkıyor evden iki adım uzaklaşır uzaklaşmaz yakıyor sigarayı. 
Yaşına başına çevresine etrafındaki insanları umursamadan pofur pofur içiyor. 
Yaşlı amcalar teyzeler vardır -ahh evladım daha çok gençsin içme şu mereti diyenlere birde üzerine onlara kalkıp sanane amca diyen genç kızlar. 
Bu durumlara tanık olduğum zaman utanıyorum. Elimden gelse annem gibi terlikle ağzına vurmak geliyor ama yapamıyorum. 

Biz yapmadık mı elbet ki yaptık. 
Hemen onunla ilgili de bir anımı anlatayım. 
Çok büyük değilim çokta küçük sayılmam. Yaşım 20 daha..
Bir alışveriş merkezinin kapalı sigara içme yerinde arkadaşlarımla sigara içerken babamı gördüm. 
Hiçbirşey demeden beni görmemezlikten gelerek uzaklaştı. 
Eve gittiğimizde bana dediği tek şey içeceksen evinde iç. İnsanların gözüne soka soka içme oldu. 
Nasıl büyük bir utanç yaşadığımı daha hala hissediyorum. 

Peki yeni nesil erkekler?
Evet onlara laf geçmiyor çünkü onlar ergen. 
Fakat hangimizin babası sokak ortasında arkadaşlarıyla konuşurken bağıra bağıra etrafını umursamadan küfür ediyor.?
Artık öyle bir boyuta geldi ki iş yerimin önünde ki durakta gençten üç tane erkek dursun ettikleri küfürler içeriye dolup taşıyor ve her seferinde uyarmak zorunda kalıyoruz neden?
Etrafında ki insanları umursamadan ağızlarına gelen cümleleri etrafına saçan yeni nesil olarak adlandırdığım ve onları Ne genç nede ergen olarak isimlediremediğim hem akıllı hemde bir o kadar akılsız çocukları tanıyamıyorum. 

Bizde genç olduk, bizde ergen olduk, bizde yeni nesildik ama hiçbir zaman bunları yapmadık.
Ki buraya yazmak isteyip de yazamadığım sadece örnek olarak verebildiğim bunlar varken siz hiç etrafınızda görmüyor musunuz?
Görüpte kınamıyor musunuz?
Kesinlikle ailelere annelere ve babalara lafım yok.
Çünkü hiçbir anne ve hiçbir baba çocuklarına bunları öğretmez..
Sevgi ve saygıdan başka...
Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

17 yorum:

  1. Valla doğru diyosun hepimiz yaptıkta keşke yapmasaydıkk

    YanıtlaSil
  2. Çok doğru, çünkü yetiştirilmiyorlar. 25 yaşındayım benden büyük insanların çocuklarına olan davranışlarını yargılar oldum. Ögretmek yerine, aman ne ister yapsın bana ne onunla mı ugrasıp durucam diyen anneler çogaldı. Nasıl bu hale gelen bir toplum olduk bilmiyorum. Biz küçükken büyüklerin yanında açım demeye bile utanırdık çünkü annemiz evden çıkmadan doyurur, misafirlikte açım dersen eve gidince görüşürüz derdi. Çay kahve nedir bilen bir nesil bile degildik. 18 yaşımda çay içmeye başladım şimdi 6 yasindaki çocukların elinde bardak büyük adam gibi dolaşıyorlar. Dolmuşta durakta yaşlıya çocukluya hamileye yer vermeyen bir nesilden artık ne beklenir ki? Hamilelik süresince çarşıya pazara hep bir başıma gittim, yaşlı amca otur kızım derken ben utandım. Asla kimse görmüyor durmuyor bile. Çocuk dogdu yine ayni durum, gençler elinde telefonla dünya dursa umru degil. O kadar çok örnek var ki aslında, ne desek boş hiç bir zaman anlamayacaklar çünkü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman geçiyor ve herşey degısıyor..

      Sil
  3. Genel olarak biz gençken şunları yapmadık, şimdiki gençler fena görüşünde hiç olmadım. Ama günümüzde genci yaşlısı malesef birbirimize saygıyı yitirdik. İnsanlar "aman bana dokunmasın da" görüşündeler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gençler fena degıl hatta her konuda zehir gibiler fakat neden bu umursamazlık?

      Sil
  4. Üzülüyorum.Ben de daha çok küçüğüm ve etrafımın bu hale gelmesinden hoşlanmıyorum.Dünya ne zaman bu hale geldi abla? :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende aynı senın gibi şaşkınım. Ve olayları gorduklerımı ağzım açık ızlıyorum...

      Sil
  5. Ergenliğini teknolojinin esiri olmadan geçirmiş en son nesil genci olarak, bu kadar saygısızlığın ve vurdumduymazlığın nedense teknolojiyi bilinçsizce kullanmakla bir bağlantısı olduğunu düşünüyorum. İnternette o kadar rahatça hareket ediyorlar ki, bunun gerçek hayatta da yadırganmayacak bir davranış olduğunu düşünüyorlar belki de. Hatta sadece ergenlik dönemindeki gençler değil, birçok insanda gözlemledim bunu. İnsanların birbirine tahammülü yok maalesef artık. Çok doğru bir konuya değinmişsiniz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi ergenlıgın altına sığınan akıllı gençler:)

      Sil
  6. hayat değişiyoooo işteeee :)

    YanıtlaSil
  7. Kimse mutlu olduğu işi yapmıyor ve büyük şehirler de insanlar koşturmaktan fazlaca mutsuz yaşıyor. Mutsuz insan mutlu çocuklar yetiştiremez. Kimsede tahammül, kimsede saygı kalmadı böyle bir toplumda büyüyen nesilden bu hareketleri görmek çok normal. Bundan sonra ki nesil daha da fena olacak gibi görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. Bizim neslimiz deliydi doluydu ama yine de biraz edep,saygı vardı..

    YanıtlaSil
  9. Şartlar, insanlar, hayat değişiyor.Ben her neslin kendi kuralları olduğunu düşünüyorum. Evet bizden eksik tarafları var ama bazı konularda da öyle şeyler yapıyorlar ki bize hiçbir şey öğretilmemiş diyorum.

    YanıtlaSil
  10. Adsız28/4/17

    O kadar güzel anlatmışsınız ki... Bizde yaptık, bizde yaşadık ama bu kadar değildik bence. Şimdiki rahat yaşam, teknolojiler bu hale getiriyor. Üzücü ama gerçek ne yazık ki.

    YanıtlaSil
  11. Yaşadıklarının benzerlerini yaşadım zamanında.Gerçekten ben de anlamıyorum bu gençlik nereye gidiyor?Yazını okuyan herkesin mutlaka aklına benzer anıları gelmiştir.Yaşamayan yok artık şu zamanda.Allah sonumuzu hayır eyleye...

    YanıtlaSil