Cuma, Mayıs 12, 2017

Köstebek Pasta

köstebek pasta

İlk deneme.
Görüntü ve tattan benden on üzerinden on almayı başardı.
Tabii ki de kendim yaptığım için söylemiyorum.:)
Yapılışı her zaman zor gelirdi fakat bu sefer yanılmışım. Yapımı bir kek çırpmak kadar kolay ve bir o kadar da zevkli. Kullandığımız malzemeler ise normal her zaman yediğimiz kek malzemeleri ama ben gene de sizler için buraya kullandığım malzemeleri yazacağım.

Zor gibi görünse de şekil vermekte kolay ve yapılışı çok zevkli bir tarif.

Malzemeler;

  • 3 yumurta
  • yarım bardak süt
  • yarım bardak sıvıyağ
  • 1 su bardağı şeker
  • yarım çay bardağı ılık su
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağı un
  • 3 yemek kaşığı kakao
İçerisine; 2 paket kremşanti ve 2 adet muz

Yapılışı;

Kelepçeli kalıbı olanlar için bu tarif daha kolay olacaktır fakat kelepçeli kalıbınız yoksa yuvarlak bir borcam veya yuvarlak olan fırında sıkıntı yaratmayacak bir kabın içerisine yağlı kağıdı serin ve kekimizin harcını içerisine dökün.
Kek malzemelerinin hepsini bir kapta güzelce çırpıyoruz ve fırında kabarmasını bekliyoruz. Kürdan yardımıyla piştiğine emin olduktan sonra fırından çıkartıp soğumaya alın.
Soğuduktan sonra yanlarından 2 cm. genişlik bırakarak içerisini oymaya başlayın muzları temizleyin ve oyduğunuz yerin tabanına yerleştirin.
2 adet Kremşantiyi 1 su bardağıyla çırpın. Dizdiğiniz muzların üzerini kremşantiyle şekil vererek iyice örtün. 
Kekin oyduğunuz ve kalan kırıntıları ufak parça isterseniz rondodan geçirin ve kremşanti görünmeyecek şekilde kapatın. Üzerini istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Ben tercihimi rulokattan yana kullandım.:)

Ben tadını çok beğendim. Sizler hiç denediniz mi?
Bol tatlı günler...

Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

28 yorum:

  1. Bakınca zor gibi gelse de kolay bir kekmiş ellerine sağlık💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem kolay hemde cok guzel tadıııı :)

      Sil
  2. Tadı enfestir eminim ki elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. offf bu ne yaaaa aklımda olsun tam benlik bu :)

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık pek iyi olmuş :)

    YanıtlaSil
  5. çocukluğumuzun pastası annem yapsın diye ne dil dökerdik :d şimdiler de hiç yapmıyor

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım ne güzel gözüküyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım goruntusu gıbı tadı da enfes :)

      Sil
  7. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. ellerinize sağlık harika gözüküyor

    YanıtlaSil
  9. Ay benimde ablam çok güzel yapardı bunu 😃 elinize sağlık.Kahveyle süper gider

    YanıtlaSil
  10. Bugün yazınızı okuyunca hemen yaptım, küçük kızımın isteği üzerine. Pratik ve lezzetli, teşekkür ediyoruz..

    YanıtlaSil
  11. This looks so nice! I'll try to make it by myself. Thanks for sharin! <3

    Check out my new post-----> "Kiralik Ask" - favorite series

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık. Soğuk soğuk çok güzel oluyor bu pasta :)

    YanıtlaSil
  13. Ben köstebek pastayı çok seviyorum. Çocukluğumun pastası:)

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık canım benim Çok güzel görünüyor denerim bunu severim çünkü :))

    YanıtlaSil