Salı, Aralık 20, 2016

Kudret Narı Nedir?

kudret narı

Merhabalar,
Kudret narı bir iki senedir bizim evde sıkça kullandığımız çok sevdiğimiz bir yağ oldu. İsmi gibi çok kudretli çok da yararlı. Nerede bulunur, Nasıl yetişir, Nasıl yararları var hepsini tek tek konuşacağız.
Sarmaşık görünümde olan ilkbahar ve yaz aylarında yeşeren Temmuz ve Eylül ayında kudret narı denilen çiçeği veren ve sonbahar ayında toplanan bir bitki. 
Bakımı ve yetiştirilmesi oldukça külfetli. Daha çok ilaç yapmak için kudret narında dikkat edeceğimiz tek nokta ise krem olarak değil de ilaç olarak içeceksek bilinçsiz tüketimde karaciğere zararı oldukça fazla. Hamile bayanların tüketilmesi de kesinlikle yasaktır.

Kudret Narının Faydaları;

  • Vücutta egzama, sedef gibi cilt hastalıklarını iyi gelir.
  • Yara ve yanık tedavisinde kullanılır.
  • Karaciğer yağlanmasını engeller.
  • Cilt lekelerini yeniler.
  • İçeriğinde bolca E vitamini vardır.
Dedim ya bizim evde sene bir bir kere kesinlikle yapılır. Annem bunu krem olarak yapıyor ve yaptığında 1 sene kapalı ve hava geçirmeyen karanlık alanda saklıyor. 1 sene saklamasının nedeni ise macun kıvamına gelmesi.

Annemin Kudret Narı Tarifi;

  • 1-2 adet kudret narı çiçeği
  • Bolca zeytinyağı
  • Saklama kabı
Kudret narını ortadan ikiye ayırıp içindeki çekirdekleri yıkıyoruz ve süzülmesi için biraz bekletiyoruz. Kavanozun içerisine çekirdekleri koyuyoruz ve üzerine has zeytinyağını söküyoruz. Kapalı ve karanlık bir yerde 1 sene bekletiyoruz ki macun kıvamına gelebilsin.
Bizim genelde kullanma amacımız vücutta oluşan yaralar, kuruluklar, egzama, annemin yaşlandığı için ellerinde çıkan benekler, ve deterjandan oluşan yaralar için.

kudret narı

1 sene beklettikten sonra bu kıvama geliyor ve bu şekilde ellerimize ve yaralarımıza sürüyoruz. Çiçeğini aktarlardan bulabilirsiniz. Fakat hazır bu şekilde yapıldığını daha hiç görmedim.
Yaralarınız varsa iyi geldiğini göreceksiniz..

Gününüz güzel geçsin..


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

10 yorum:

  1. İlk defa duydum. İsmi ilgimi çektim diye gelmiştim ama hayli memnunum geldiğime, okuduğuma. Tarifi de uygulamak için not aldım. Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. denemeye değer eger yaparsanız cok memnun kalacagınızı goreceksınız :)

      Sil
  2. Çok yararlı bir yazı olmuşş,sabırsız biri olarak 1 sene çok uzun süre geldi:) ancak ilk defa duydum,hayli ilgimi çekti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende pek sabırsızımdır fakat bir sure sonra ınsan unutuyor :)

      Sil
  3. Bursa'ya kadar rastladığımda aldım. Çeşme'de kaç kez aldım. Diktim de kaç kez hem de. Ancak biz yokken ne oluyorsa oluyor, ne fide kalıyor ne de bu yüzden kudret narını bahçede yetiştirebiliyorum :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet gözle görülebilecek bir yerde yetiştirmesi daha kolay yoksa bazen cok sıcaklardan yanabiliyorlar..

      Sil
  4. Mide rahatsızlığına iyi geliyor diye almıştık ama kokusundan kullanamamıştık..Hatırlamış olduk teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  5. Duymuştum ama ne olduğunu tam olarak bilmiyordum :) öğrenmiş oldum sayende teşekkürler güzel bilgilerin için sevgiler :)

    YanıtlaSil
  6. Aa ılk defa duydum kudret narını.Buyuk faydaları varmışş.Almak lazım

    YanıtlaSil