Cumartesi, Mart 11, 2017

Spor Yapmadan Kilo Vermek Mümkün

spor yapmadan kilo vermek

Spor yapmadan kilo vermek mümkün mü?
Elbet ki mümkün. (1-2 kilo olmak şartıyla mümkün)
Tabii ki sağlığınızı korumak ve fazlılıkların gitmesini sağlamak amacıyla mümkün.
Bazı diyetler var ki bütün gün aç bırakıp hiçbirşey yemeden kilo vermeyi hedefleyen ve hedefleten. Bazı diyetler ise yiyerek kilo vermenizi sağlayan. 
Ben diyet programlarından pek fazlasını uygulamadım o yüzden sizlere de herhangi bir diyeti şu an öneremem. Fakat her insanın olduğu gibi benimde uyguladığım yöntemler yok değil.
Her insan spor yapmayı maalesef ki sevmiyoruz. Ve tabii ki onlardan bir tanesi de benim.
Peki nasıl dengeli besleniyorum, kilo mu nasıl koruyorum ve nasıl korumaya çalışıyorum?

Bakalım benim uyguladığım sporsuz kilo verme yöntemleri neler?

  • Günde 2 öğün (kahvaltı ve akşam yemeği) olmak üzere yemek yemek.
  • Yemeklerden önce büyük bir bardak su.
  • Eğer ki kilo aldığım dönemlerdeysem; kepek ekmeği.
  • Gün içerisinde yaz, kış hep aynı seviye de su tüketmek.
  • En çok dikkat ettiğim ise; akşam altıdan sonra yemek yememek.
  • Kilo almışsam belirli bir süreyi (bir ay) kapsayan tarçınlı su.
  • Kilo almışsam gene her yemekten yerim fakat çok az olmak şartıyla. Bastırması için.
  • Gece saat 10 da bir bardak süt tok tutması için.
  • Öğlen saati açıktığım da bir tane elma, muz hangi meyve varsa.
  • Eğer meyve istemiyorsam ceviz veya kuruyemiş.
  • Gece uykumda açıkırsam; bol bol su.

Kilo aldığım dönemlerde yada kilomu sabit tutmak için denediğim yöntemler ve dikkat ettiğim gün noktalar bunlar. Tabii ki yeri geldiğinde fazla kaçırdığımda elbet ki oluyor. İnsanız ama demi canım?Eğer yemeği fazla kaçırdıysam ertesi gün daha dikkatli yemek yemeğe özen gösteriyorum. Ve böylelikle kilomu sabit tutmayı başarıyorum.

Ama bu bir diyet programı olmadığının da altını çizmeliyim. 
Çünkü bunları uygularken amaçım kilo vermek değil olağan kilomu sabit tutabilmek. Eğer ki fazlasıyla fazla kilom varsa tabii ki başvurulacak tek yöntem Spor. 

Sporsuz sadece diyetle kilo vermek benim için fazla kilolara yol açmak gibi geliyor sizin için?

Şahane bir hafta sonu olsun...



Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

24 yorum:

  1. Haklısınız ben de aynı şeyleri yapıyorum günde hep 2 öğün yerim, öğlen sütlü nescafe içiyorum müthiş tok tutuyor artık hergün 1 saat yürüyorum malum yaz geliyor.ama sadece bu sıkı diyetler yapamıyorum malesef sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kılomuz normalse bende cok sıkı dıyetlere de gerek yok dıye dusunuyorum.

      Sil
  2. Bende buna yakin seyler yapiyorum Özellikle 2 ögün yemek cok faydali oluyor 😃 tesekkrler yazi icin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ogun fazlalastıkca kılolarda gelmeye baslıyor:)

      Sil
  3. Çok güzel bilgiler tam ilkbahara yakışan türden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yaza gırmeden dıkkat etmek gerek :)

      Sil
  4. Zerrin Özer şarkısı geldi aklıma. Çok yaşasam yaşlanmasam, yeyip yeyip kilo almasam filan derdi.
    Bence güzel dua :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) yiyip yiyip kılo almamak var mı oyle bırsey acaba :)

      Sil
  5. Aynen şu vaziyetteyim, spor yapmam gerektiğinde boş ver az yerim, az yeme kısmına geldiğimde boş ver spor yaparım. İmdaaat :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ama spora gelınce de yapılmıyor degıl mı :)

      Sil
  6. Akşam yemek yememek gerçekten işe yarıyor bunu denemiştim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet belırlı bı saatten sonra yemek yememek cok ışe yarıyor.

      Sil
  7. yani bol su çok mu iyi geliyor yaaa :)

    YanıtlaSil
  8. Gayet mantıklı, ben de aynına benzer uyguluyorum. Spor olarak yaşım nedeniyle kısıtlı da olsa ihmal etmiyorum. Su gerçekten hiç ihmal edilmemeli. Çok güzeldi, emeğine sağlık kızım. Sevgilerimle güzel bir pazar günü diliyorum :)

    YanıtlaSil
  9. blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
  10. Bu öneriler cok güzel ancak ben sporun sadece kilo verme araci olarak görülmesine karsiyim. Saglikli yasamanin ayrilmaz bir parçasi spor benim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii ki her zaman soyluyorum spor hayatımızın bır parcası olmalı illa ki kılo vermek ıcın degıl.. fakat ulkemızde o kadar cok dıyet yapıp spor yapmadan kılo vermeye calısan gencler var ki...

      Sil
  11. Harika öneriler :) Ben de bu ara diyetsiz sadece dikkat ediyorum beslenmeye. Yaza kadar nasıl olacak bilmiyorum ama vermem gereken birkaç kilom kaldı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen diyet yapmadan kilo vermek daha sağlıklı gelıyor bana :)

      Sil
  12. Güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık :)) Ben de acıktığımı hissettiğimde salatalık kemiriyorum genelde, tok tutuyor beni kalorisi de az :))

    YanıtlaSil
  13. Bol su ve yatmaya yakın yemek yememek hayat kurtarır, katılıyorum size. Bugün tv'da her gün yapacağınız yarım saatlik yürüyüş kanser riskini azaltır diye bir haber çıktı. İhmal etmeden bunları uygulamamız lazım. Teşekkürler yayın için :)

    YanıtlaSil