Çarşamba, Mart 22, 2017

Sabah Yorgun Mu Kalkıyorsunuz?

sabahları yorgun kalkmak

Sabah uyandığınızda saate bakıyorsunuz normal uykunuzdan daha fazla uyumuşsunuz fakat çok yorgunsunuz Neden?
Sanki hiç uyumamış, bütün gece oturmuş gibi yorgunsunuz ve uyusanız daha da uyuyacaksınız gibi..
Fakat herşeyin bir sebebi olduğu gibi bunun da sebepleri fazlasıyla var. 

Artık sabahları yorgun uyanmak istemiyorsanız bu tavsiyelere bir göz atın;

  • En önemli sebeplerinden bir tanesi kalbimizin üzerine yatmak. Yani sol tarafa. Sol tarafınıza yattığınızda kalbimiz sıkıştığı için daha fazla tempolu çalışmakta ve buda bizi uyuyor olsak bile çok fazla yormak anlamına geliyor. Kalp hastalığınız veya nefes darlığınız varsa sağ tarafınıza yatın.
  • Bol bol sıvı tüketin. Eğer gün içerisinde gerekli su ihtiyacınızı karşılamadıysanız yorgun kalkmanızın sebeplerinden bir tanesi de vücudumuzda sıvı kalmaması anlamına gelmektedir. 
  • Düşüncelere dalıp uyuyamamak da yorgun kalmanın faktörlerinden bir tanesi. Düşüncelere dalmamak insanın elinde değil fakat buna da bir çare var; Eğer geçmişi değil geleceği düşünürseniz beynimiz otomatikman uykuya kendini hazırlıyor. Eğer uykunuz kaçarsa denemenizi tavsiye ederim. Gelecekte yapacaklarımızın düşüncesi bizi uykuya sürüklüyor.
  • Yeterince meyve ve sebze tüketmemek sabah yorgunluğunun sebeplerinden bir tanesi.
  • Ağır diyetler yapıyorsanız sabah yorgun uyanmaktan kaçamazsınız. Çünkü vücudumuza istediği besinleri vermediğimiz için sabah bizi yorgun uyandıracaktır.
  • Bazen ise hiç aklımıza gelmeyecek unuttuğumuz bir neden ise gece uykumuzda gördüğümüz kötü rüyalardır.
  • Uykunuz kaçmaya meyilli ise içtiğiniz kahve uykunuzu kaçırmasa bile sabah vücudunuz yorgun olacaktır.

Eğer bu belirtilerin hepsi var ve sürekli devam eden yorgun vücutla uyanıyorsanız kötü bir hastalığın belirtileri olabilir. 
Ne olursa olsun diyette bile olsanız vücudunuza istediğini azda olsa verin. 
Eğer meyve istiyorsa meyve, tatlı istiyorsa tatlı. 
Az bile olsa yemenin ve keyifli bir hayat sürmenin kolay yanlarını yakalayın.
Tam da bu hava değişimlerinde bol bol sıvı tüketmeyi unutmayın!


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

37 yorum:

  1. Bu aralar ben de yorgun kalkıyorum.Tavsiyeleri dikkate alacağım.Emeginize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. ben de sol tarafa yatıp uyurum hep öyle rahat ediyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet nasıl rahat edersek bir gece bir geceyi tutmuyo

      Sil
  3. Ah ah omzum sakatlandığından beri mecburen hep sola yatıyorum. Ama benim derdim uykumun çok hafif olması. Yatakta tek yatıyorsam sabahları daha dincim onun için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😃 derin uykuyu maalesef herkes arıyor ya:)

      Sil
  4. Ben de son dönemlerde yorgun kalkıyorum. Önerilerinizi dikkate alacağım.

    YanıtlaSil
  5. Bilgiler çok yerinde uyumadan önce cep telefonu da beyni çok yoruyor diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyin yorgublugu bence en kötüsü..

      Sil
  6. Mevsim geçişleri özellikle bahar aylarında da çok oluyor bu durum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende mevsim degısıklıgınde uyanmak ıstemıyorum

      Sil
  7. sol tarafa yatma meselesini bilmiyordum güzel yazı olmuş dikkat edelim :) yeni yazıma da beklerim :)

    YanıtlaSil
  8. Kaliteli bir uyku gibisi yoktur elbette.Benim rüyasız geçen bir gecem yok gibi bir şey ama annem neredeyse hiç rüya görmez.Derin uyku hali yaşayan anneme 6-7 saat uyku yeterken ben 12 saat bile uyusam dayak yemiş gibi kalkıyorum.Düzenli ve sağlıklı beslensem de belirttiğiniz zihin ve düşünce yoğunluğu büyük ihtimal sarsan şey beni.Güzel paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende zaman zaman çoook fazla rüyalar görüyorum

      Sil
  9. Bahar etkileri var bir de yorgun kalkmanın. Ama en kötüsü düşüncelerin dönüp durduğu beynimizle yatakta bir oraya bir buraya dönüp durup uyuyamamak.. herkese sağlıklı, capcanlı günler olsun :)

    YanıtlaSil
  10. Ben de kalbimin üzerine yatıyorum :( Artık daha çok dikkat edeyim bari...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen umulmadık şeyler başımıza iş açabiliyor:)

      Sil
  11. ben hep yorgun kalkıyorum her gün :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hergun yorgun kalkıyorsanız pekte iyi birşey degıl.. bir doktora görünmekte fayda var. Çünkü yorgun uyanmanın da ciddi derecede hastalığı var

      Sil
  12. Tavsiyeleri dikkate alacağım. Bazen yorgun uyandığım oluyor :(

    YanıtlaSil
  13. Tesekkür ederim tavsiyeler icin 😊 rica etsem bloguma ugrayip tek soruluk ankete katilirmisiniz 😊

    YanıtlaSil
  14. Sabah saat beş buçukta ayaklanınca. Yorgunluk filan tabii de, gözler çok yanıyor önce :)))

    YanıtlaSil
  15. Düsünceler beni uyutmuyor, o sekilde uyuyup kaldigimda ise rüyamda yine dusuncelerimi kovaladigimdan hic uyumamis gibi cok yorgun uyaniyorum. Biliyorum ama yapacak birsey yok :)

    YanıtlaSil
  16. Oyy o yorgunluklar bende var birde şu nefes darlıgım beni bitiriyor ama bu güzel tavsiyeler için çok teşekkür ederim denerim emeğine sağlık sevgiler 😊😁

    YanıtlaSil
  17. Ben burda sıralanan maddelerden pek çoğunu yapıyorum ne yazık ki.İşte o yüzden gerçekten yorgun kalkıyorum ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman bir doktora gorunmelısınız. çünkü süreklı devam eden yorgunlugun da hastalıgı maalesef ki var.

      Sil
  18. Tam da bahar mevsimi geçişinde isabetli bir yazı olmuş...

    YanıtlaSil
  19. Yeterince uyusam bile çoğu zaman yorgun uyanıyorum önerileriniz için teşekkürler.
    Su tüketimini arttırmam gerek sanırsam :)

    YanıtlaSil
  20. Aynı dert bende de var.Uyanınca ,uyumadan öncesine göre daha yorgun hissediyorum

    YanıtlaSil