Salı, Mart 07, 2017

Bilgisayar Oyunları Çocuklarınızı Esir Almasın!

bilgisayar oyunları

Bir bayan olarak bilgisayar oyunundan ne anlarsın? 
Diyenleriniz de olacaktır evet bana hak verenlerde olacaktır. Bir süredir eşimin bilgisayarında olan online savaş oyununa takmış durumdayım.
Bu yanını neden yapıyorum diye soranlar az sonra beni çok iyi anlayacaklar. 
Biz kadınların bu tür oyunlara pek fazla ilgisi söz konusu değil ve kız çocuklarınında.

Ama erkek çocuklarımız?

İnanır mısınız yaklaşık olarak 1 buçuk haftadır bilgisayarın başından kalkmadan oyun oynuyoruz.
Bir eşim geçiyor bir ben geçiyorum. Evde bir döngü muhabbetler oyun üzerine.
Tabii ki olaya bende dahil olunca yeni mauselar yeni kulaklıklar vs. 

Eskiden olsa derdim ki bir oyun bir çocuğu nasıl bu kadar bağlayabilir. Alt tarafı bir oyun sıkılır ve kalkar. Ama öyle değilmiş. Öyle sürükleyici öyle sevecen yapmışlar ki kalkmayı bırakın bilgisayarın başından kalkmak aklınızın ucundan geçmiyor.

Peki bu yayını neden yapıyorum?
Bizler yaşını başını almış bilinçli insanlar olduğumuz halde kendimize dur diyemiyoruz peki çocuklar kendine nasıl dur diyecek. Mümkün değil. 
Çocuklara çok hak veriyorum çünkü inanılmaz derece de çok zevkli. 

Fakat önlerini kesin.
 İnternet cafelere gitmesini engelleyin. Kendi şahsi bilgisayarını bu tür oyunları kurmasını engelleyin.
Bilgisayarını kurcalayın eğer bu tarz oyunlar varsa önemlerinizi alın.

Farklı yönlere sürükleyin çocuklarınızı.


Seveceği kurslara gönderin. Basketbol, voleybol, tekvando, futbol, koşu, karate..
Seveceği şeyleri yapmasına yönlendirin. 
Öyle ki gideceği kursu haşatı çıkana kadar sevsin.

Bizler bu yaşımızda bilgisayarın başından kalkamıyorken onlara kalk dediğimizde artık bilgisayarından başından kalkmayacağını adım gibi biliyorum.

Yurtdışında online oyunlar yüzünden yemek yemeyi unutan ve ailelerinde bu durumu pek önemsemediği çocukların ÖLDÜĞÜNÜ biliyor muydunuz?

Tayland'da 56 saat bir fiil hiç bırakmadan oyun oynayan bir gencin yaşamını yitirdiğini duymuş muydunuz?

Çocuklarımızı bu oyunlara yem etmeyelim....


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

18 yorum:

  1. bu konuda kaçış yok. artık önlenemez buuuu :)

    YanıtlaSil
  2. Çok doğru ama çözmesi de çok zor. Bir çocuk her gün en az 3 saat tablet oynar mı? Evet bizde böyle maalesef. Ben kızımı basketbol kursuna yazdıracağım yazın misal. Başka türlü bırakacakları / azaltacakları yok çünkü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet amacımız kesınlıkle baska şeylere yoneltmek olmalı.

      Sil
  3. Oyun oynarken ölen çocukları ilk defa duyuyorum. Şaşırdım açıkçası...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. internette fazlasıyla bu tarz haberler var..

      Sil
  4. Malesef bu oyun olayı çok fena. Tatil zamanı benimkiler de oynuyor ama saatlere uyarlar. O konuda şanslıyım sanırım. Hastalık derecesinde oyun oynayan insanlar var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şükür ki sadece tatil zamanları..

      Sil
  5. Oyun oynarken ölmek?
    Ama gerçekten bazen başından kalkmak zorlaşıyor.Ama hak veriyorumn size.Bağımlısı olmamak lazım,ama bazen pek de mümkün olmuyor maalesef :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olmuyor.. cocuklara hak verıyorum kesınlıkle.

      Sil
  6. Bu bağımlılık bizim dönemimizde Counter Strike oyunu olarak vardı şimdi de online tabanlı savaş oyunları olarak var maalesef. Dediğiniz gibi ebeveynler bir şeyler yapmalı bu konuda.

    YanıtlaSil
  7. Tanımadığına bağlanmamış insan.Şekeri hiç tatmamış bir çocuk bunu arzulamaz.O yüzden çok erken yaşlarda bilgisayar oyunları,cep telefonları vb.teknoloji nimetleri çocuğun önüne sermek yerine farklı alternatifler sunmalıyız onlara.Zor ama imkansız değil.Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel demişsiniz; şekeri hiç tatmamış bir çocuk bunu arzulamaz... bence en güzel özet...

      Sil
  8. benim kendimde var bu bağımlılık, çocuğu düşünemiyorum bile. eşimin de oyun bağımlısı olduğunu düşünürsek :(( sanırım önce bizim tedavi görmemiz gerekiyor :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklarımızdan once bızler kendımızı dur diyebilmeliyiz

      Sil
  9. Çok haklısınız şimdiki durum bu ben kendim bile bloğuma sınırlı giriyorum çünkü dalarsam evi unuturum. Neyseki evde 2 bilgisayar olmasına rağmen çocuklarım fazla kaptırmış değiller henüz yada ben öyle düşünüyorum. Ama bunun için de elimden geleni yapıyorum İnşallah hep işe yarar sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel bir yazı. Benimkiler henüz küçük ana biz de esimle bir ara dizin gibi oyun oynuyorduk ve çok kaptırmıştık kendimizi, sonra oyunu sildik. Kendimize hakim olamıyorduk çünkü. Çocukları uzak tutmak çok zor. En iyisi hic bulaştırmamak.

    YanıtlaSil