Perşembe, Mart 09, 2017

Siyah Mısırı Hiç Duydunuz Mu?

siyah mısır

Siyah Mısır!
Kısa bir zamandır yurtdışı alışverişlerinin başında yer alıyor.
Daha önceki zamanlarda biliniyordu fakat talep şimdiki kadar değildi.
Yurt dışında ismi blue corn olarak da alınmaktadır. Sadece Meksika ve Arizona da satılmaktadır.

Nedir bizim sarı mısırımızdan farkı?
Bizim bildiğimiz Türkiye'de yetişen mısırdan farklı ise içeriğinde daha fazla Protein bulunması.
Bu sebeple artık sarı mısır yerine siyah mısır tercih ediliyor. İlk zamanlar siyah mısırı ürettiklerinde protein miktarı çok fazla olduğu için ekmek yapımında kullanılıyormuş. Çünkü tadının daha tatlı olduğu ve sarı mısırdan daha az glisemik içerdiği için ekmek yapımında tercih ediliyormuş.

Genel de Meksika'da yemeklerin içerisinde ve protein miktarından ötürü cips yapımında kullanılıyormuş. Mısır unu yapmak içinse tek tek ayıklanıp kurutma işlemini tabii tutuluyor.

Bizim bildiğimiz sarı mısırın boyutu 25-30 cm kadar fakat siyah mısırın bir diğer özelliği ise boyu.
Siyah mısır neredeyse 3 metre boya sahip olabiliyor.

En çok kullanılan bir diğer alanı ise DİYET!
Protein bakımından zengin olan siyah mısır ise yurtdışında en çok diyet menülerinde kullanılıyor.

Peki Türkiye'de bulabilir miyiz?

  • Metro alışveriş merkezinde satıldığı söyleniyor. (net değil)
  • En ünlü yurtdışı alışveriş sitesinde çok çok uygun fiyata sahip olabilirsiniz. Satış fiyatı.0,39$ 


Bir gün tadını mutlaka bakmak istiyorum diyenler burada mı?
Ben onlardan biriyim.:)


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

12 yorum:

  1. Hiç duymamıştım, tadını merak ettim bende..

    YanıtlaSil
  2. çok ilginç tadına bakmak isterim ama aliexpress'den almam sanırım..

    YanıtlaSil
  3. Ben birkaç yol önce Ödemiş'te pazardan almıştım. Patlattığımda bunlar kar gibi beyaz olmuşlardı. Sarılar hani daha bir kirli beyazdır...

    YanıtlaSil
  4. Ülkemizdeki mısırlar zaten ya buzluk mısırı ya da Gdo'lu. Diğer tüm sebzeler ve meyveler gibi :D Artık yediğim herhangi bir şeyden protein, vitamin falan alabildiğimi düşünmüyorum şahsen... Siyah mısırı ilk kez gördüm ama ben. Farklı yani :D

    YanıtlaSil
  5. Hiç görmemiştim, gelsin de yiyelim o zaman :)

    YanıtlaSil
  6. sen siyah pirinç duydun muuuu sevdim beeen :)

    YanıtlaSil
  7. çok enteresan ilk defa şimdi görüyorum :)

    YanıtlaSil
  8. Mısırı çok severim,resimlerini gördüm ama hiç gerçek hayatta rastlamadım alsak mı ne yapsak :)

    YanıtlaSil
  9. Ben de merak ettim. Mısırın her türlüsünü çok severim. Doğal tohum kaldıysa tabi :(

    YanıtlaSil
  10. Biliyordum, gördüm ama tadına bakmak hiç aklıma gelmedi.Bir ara siyah ayçiçeğini de araştırır mısın? Fotoğrafını ilk gördüğümde bu nedir diye sormuştum. Ayçiçeği çeşidi dediler bana.Fotoğrafı yayınlayan bir Japon arkadaşımdı.Türü nedir ne işe yarar bilmiyorum ve hiç araştırmak aklıma gelmedi açıkçası ^.^

    YanıtlaSil
  11. Ben de hiç duymamıştım.Tadını da merak ettim.

    YanıtlaSil
  12. Siyah Mısır Konya/Akşehir’ de üretimi yapılıyor. Mayıs ayında ekilip Ekim ayında hasata başlanıyor. Hiçbir ziraî mücadele görmüyor. Boyları normal mısıra göre daha kısadır.

    YanıtlaSil