Perşembe, Kasım 02, 2017

Ütünün Fişini Çektim Mi?

fiş

En büyük sorunum ütünün fişini çektim mi çekmedim mi?
Evden çıkacağım zaman kesin ütü yapanlardanım!
İlla ki giyeceğim kıyafetin bir yeri kırışık dahi olsa onu ütülemem gerekiyor.
Fakat evden çıkıp arabaya bindiğim de aklıma birden o soru üşüşüyor, ''ütünün fişini çektim mi?''
Sizde benim gibi misiniz?
Dışarı da kendi kendimi yiyorum, acaba çekmiş miydim, kesin çektim, yok yok kesin unuttum..
Sonra kendimi ikna çabaları...
Birşey olmaz ütü termostatlı, kendi kendine soğur vs. fakat işin aslı öyle değil..
Eğer o kuşku içimize bir kere girdiyse aklımız hep o ütü de kalıyor.
Aslında biliyoruz ki işin gerçeği her zaman o fiş çekilmiş oluyor, fakat unutmamızın tek sebebi sürekli aynı işlemi yapmamız yani sürekli aralıklı günlerle ütü yaptığımız için fişini çeksekte unutuyoruz.

Fakat artık kendi kendime bulduğum çözüm ve yöntemle ütü de yapsam hep aklım rahat oluyor.
Tek bir hareketle kendi çözümümü yarattım ve çok güzel bir rahatlık olduğunu söylemeliyim.
Eğer sizinde böyle sıkıntılarınız varsa, fişleri çekip çekmediğinizi hatırlamıyorsanız, yapmanız gereken tek şey ütünün fişini çekerken '' ütünün fişini çektim '' diye sesli söylemeniz.:)

Evet bu kadar basit..
Kapıdan geri dönmek yok.
Dışardayken aklınız kalmıyor.
Ve ütünün fişini çektiğinizi unutmuyorsunuz.
Sizinde benim gibi ütüyle aranız bozuksa bu yöntem size çok iyi gelecek..:)


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

35 yorum:

  1. Bende çok tereddütte kalıyorum :(

    YanıtlaSil
  2. Benim de hep aklıma takılır. Şimdiye kadar bir kere unuttuğum ortaya çıktı, ben de benzer bir yöntemi uyguluyorum. O an dikkat kesiliyorum ve kısık sesle söylüyorum :) Bunu yapmayı unuttuğum günler de oluyor ama ;)

    YanıtlaSil
  3. Ben de aynı dertten muzdaribim. Aslında onu sesli söylesem de kafam takılıyor, alışkanlık gibi birşey olmuş.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürekli tekrarladığımız için ütü işini:)))

      Sil
  4. Offf nasıl strese sokan bir durum:) sesli söylemek işe yarar umarim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yarıyor umarım sizde de yarar:)

      Sil
  5. Yalnız olmadığını bilmek güzel, fikir de bilimsel bir yan vardır mutlaka. Deneyeceğim ama en iyisi tek seferde ütüleri bitirmek belki o da ne cazip geliyor ne de arkası kesiliyor. Telkin yöntemi iyiymiş, teşekkürler..

    YanıtlaSil
  6. Ben de tam onu söyleyecektim, sen bulmuşsun yöntemi :) Çayın altını kapattım, ütüyü çektim diye söylüyorum hep kendime ve unutmuyorum artık. Ama İzmir'de bir keresinde o ütü üç gün çalışmıştı. İşe giderken yapmışım, orada çamaşır odam vardı, odaya bir daha girene kadar aklıma bile gelmedi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok şanslıymışsınız.. iyi ki ev yanmamış..

      Sil
  7. Ütü fişi için değil; ama alarm kurulmuş muydu, su kapanmış mıydı filan gibi şeyler takılır aklıma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de onlar harıcınde sadece ütü😂

      Sil
  8. Genellikle dışarı çıkarken ütü yapanlardanım bende ve bazen o şüphe bende de oluyor ya da evin kapısını kilitledim mi diye merdivenlerden yukarı tekrar çıkmışlığım var.:)

    YanıtlaSil
  9. aynı durumdayım. çorabımı bile ütüleyeceğim giymeden önce nerdeyse. işin kötü kısmı dolaba da koymadan önce ütülüyorum. evden çıkarken de ütülüyorum ve sonra hep aklımda. neyse ki otomatik kapatıyor kendini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz maalesef aynıyız ama şükür ki hepsı termostatlı ama ya birşey olursa degıl mi:)

      Sil
  10. fişi çekmeden işe gitmişliğim var :) birşey olmadı Allahtan

    YanıtlaSil
  11. neyse ki ütüler artık akıllı, biz haftasonu tatili için arkadşların yazlığına gitmiştik, çıkarken eşim bişi ütülemiş be de bakmadım taa ki pazar gecesi dönene kadar!fişe takılıydı ; ama neyse ki kendinş-i korumaya almış sıcak bile değildi

    YanıtlaSil
  12. Böyle bir şeyleri kapatmak kaldırmak gibi şeyleri unutmuyorum ama tarihsel şeyleri hep unutuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onlar maalesef görselle ilgili olabılıyor bunları kendımızı yaşadığımız ıcım:)

      Sil
  13. Rüyamı unutmamak için sabah sabah anlatmam gibibir şey bu :) Cok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. ay ütü ocak kapı kilidi, hepimizde vaaar :)

    YanıtlaSil
  15. Okurken sesli güldüm :) Bende aynı tereddütten kendime bu yöntemi bulanlardanım. Çekerken yüksek sesle ütünün fişini çektim diyorum :) O zaman bilinç altı algılıyor sanırım sonra ısıtıp ısıtıp getirmiyor önüme :)

    YanıtlaSil
  16. Ütünün fişini çektim mi,ocağı kapattım mı...çok söyleyenlerdenim ben de.
    Bu arada ne hoş bir bloğunuz var, iade-i ziyaret yapayım dedim.
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  17. Aslında bu insanın kişiliğinde bulunan saflığı göstermekte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun saflıkla bır ılgısının olduğunu düşünmüyorum. Sürekli aynı ıslemı yapıyoruz. Bu unutmak çok normal. Saflıkla bir bağlantısı yok bence

      Sil
  18. Harikasın, çözümüne bayıldım :)

    YanıtlaSil
  19. Konuyla alakası yok ama blog tasarımınız şahane ama şahane olmuş :)

    YanıtlaSil