Salı, Temmuz 25, 2017

Izgarada Pişen Bol Sağlıklı Ekmek Dilimleri

ızgara da pişen ekmek dilimleri

''Bu yazı bolkahveli için NESLİCE TARİFLER tarafından hazırlanmış konuk yazar yazısıdır''

Izgara da pişmiş altı yumuşacık, üstü çıtır, peynirli ve bol baharatlı ekmek dilimlerini bir çok defa yapmışımdır ve her defasında aynı lezzeti almışımdır. Tabii ki malzemeleri damak zevkinize göre çeşitlendirmek sizin elinizde..

hangi öğün de yerseniz yiyin tadı damağınızda kalacak bu baharatlı peynirli ekmek dilimleri hem pratik hemde çok lezzetli..

Malzemeler;

  • 10 dilim ekmek (ben tam tahıllı ekmek kullandım)
  • 2 yumurta
  • yarım kalıp beyaz peynir (çatallı ezilmiş)
  • 1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri (birazını üzerine ayırın)
  • 3 yemek kaşığı yoğurt 
  • Yarım demet dereotu (ya da maydanoz)
  •  1 tatlı kaşığı tereyağı
  • 1 yemek kaşığı çörek otu
  • 1 yemek kaşığı kekik
  • 1 yemek kaşığı kuru nane
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı sumak

ızgara da pişen bol sağlıklı ekmek dilimleri

Yapılışı;

Genişçe bir kapta yumurtaları çırpın.
İçine beyaz peyniri ve rendelenmiş kaşar peynirini ekleyin.
Yoğurdu, tereyağını, dereotunu ve baharatları ekleyip karıştırın.
Karışımı dilimlenmiş ekmek dilimlerine sürüp, üzerine kaşar peyniri serpin.
Ekmek dilimlerini üstü kızarana kadar ızgara da birkaç dakika pişip sıcak sıcak servis yapın.
(fırında da pişirebilirsiniz ama ızgaranız varsa ızgarayı tercih edin.)
Afiyet olsun!

''Bu yazı bolkahveli için NESLİCE TARİFLER tarafından hazırlanmış konuk yazar yazısıdır.''

Sizde konuk yazar olmak istiyorsanız benimle mail yoluyla iletişime geçebilirsiniz:).

Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

16 yorum:

  1. Adsız25/7/17

    Hem doyurucu hem çok lezzetli hem de çok pratik bir tariftir ben de sık sık yapıyorum💟

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok doyurucu. Peynirli oluşu ve ızgarada pişmesi de ekstra bir sağlık katıyor.

      Sil
  2. bu postu sabah sabah okumamalıydım :)nasıl canım çekti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah sabah canınız çektiyse akşama yapın derim :) aklınızda kalacağına miğdenizde kalsın :)

      Sil
  3. Leziz gözüküyor.. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim:

      Sil
  4. Çok lezzetli, pratik bir tarif.Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok pratik gerçekten. Ve çok doyurucu. Beğendiğinize sevindim :)

      Sil
  5. Kahvaltıda süper olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahvaltı tercih sebebim ama diğer öğünlerde de süper oluyor :)

      Sil
  6. Müthiş !! ben bir de sarımsaklısını yapıyorum.. fırında ekmekler enfes oluyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya o sarmısaklı ekmekler yok mu... Beni benden alıyor. Dur bak bi dahaki sefere zeytinyağlı sarmısaklı yapayım.

      Sil
  7. Ekmeğin üzerine ince dilimlenmiş sucuk koyup diğer malzemeleri onun üzerine yerleştirince bizimkiler daha da bayılıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu hiç denememiştim. Süper fikir. Bir de öyle yapayım :)

      Sil
  8. Bunu ben de ara ara yaparım, ellerine sağlık inanılmaz lezzetli görünüyor...

    YanıtlaSil