Cuma, Temmuz 28, 2017

Yazın Ayak Bakımı Nasıl Yapılmalıdır?

ayak bakımı

Kışın en büyük derdimiz ellerimizken yazın en büyük derdimiz bence ayaklarımız..
Peki bu sıcaklarda ayak bakımını nasıl yapacağız?
Yazın gelmesiyle bazen cildimizi nemlendirmeyi sıcaklar yüzünden aksatabiliyoruz. Ama ne olursa olsun vücudumuzun neme ihtiyacı var.
Yazın sıcaklarından bunalmışken bazen değil çoğu zaman terlik giymeyi bırakıyoruz ve terlik giymediğimiz zamanlarda ise çoğunluklara annemizin dediği gibi taşlara basmaktan ayaklarımızın altı çatlayabiliyor.
Ve gece yatarken de çarşafa bile değse ayağımızın çatladığını hissedebiliyoruz.
Peki ayak bakımını yazın bu sıcaklarda nasıl yapmalıyız? Nasıl yapabiliriz? Ne kullanmalıyız?

Kesin ve net bilgi olarak söylemeliyim ki bu sıcaklarda eğer çatlak olmayan tertemiz bir ayak istiyorsak bir gece pamuklu çorapla yatmayı göze almayız.:)
Başka türlü bir uygulamayla düzelmeyeceğini belirtmeliyim.
Bakalım en çabuk ayağımızdaki çatlaklarını ne tür yağlar ve kremler onarıyor?

Malzemeler;

  • Kakao Yağı
  • Hindistan cevizi yağı
  • Ozon yağı
  • Nane yağı
  • Vazelin
Hepsini aynı ölçüde bir kaba koyup iyice karıştırın. Vazelini eğer eritirseniz daha da faydası olacaktır.
Ayaklarınızı sıcak suda bekletin ve topuk taşıyla iyice çatlaklardan arındırın. Daha sonra ayaklarınız daha yumuşakken bu kremden bolca sürün ve gece boyunca pamuklu çorapları ayaklarınızdan çıkartmayın. 

Eğer ki bu malzemeleriniz yoksa, ki her zaman bu tür malzemeler elimizin altında olmuyor. Söyle bir yolda deneyebilirsiniz. Evinizde bulunan herhangi bir yağ hindistan cevizi, kakao yağı hiçbiri yoksa zeytinyağını bir pamuk yardımıyla ayaklarınıza iyice yedirin ve el kremi olarak bal mumlu içeren el kremleri oluyor, daha yoğun bir el kremidir. Zeytinyağını sürdükten sonra bu kremi de uygularsanız gene ayaklarınız yumuşacık olacaktır. 

Kışın ellerden, yazın ayaklardan kadınların işi çookk zor...
Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

8 yorum:

  1. teşekkürler canım paylaşım için :)

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir paylaşım olmuş.Tam ihtiyaca göre.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Adsız28/7/17

    Ben hiç öyle bakım falan yapmadım☺️ Şeffaf pek sürerim sadece😂 Bir nebze işe yarıyor😻

    YanıtlaSil
  4. Tabi bu malzemeleri tedarik edip yapmak harika olur.Ben bunun için 1-2 markanın ayak bakım kremlerini kullanıyorum gece yatmadan önce ve babet çorap giyiyorum.Sabaha yumuşacık ve pürüzsüz oluyor ayaklarım..

    YanıtlaSil
  5. Son yöntem benim gibi üşengeçler için ideal :) Ah kışın ellerimden çok çekiyorum ben, bir an kış hiç gelmesin istedim :(

    YanıtlaSil
  6. Cok güzel tavsiyeler gercekten tesekkrler 😄

    YanıtlaSil
  7. Benimde naneli bir ayak kremim var.Epeyce kurtarıcı oluyor ....

    YanıtlaSil
  8. sıcaktan bayılıyom eriyom, sen beyin bakımını anlaatsan yaa :)

    YanıtlaSil