Salı, Temmuz 18, 2017

Birbirinden Güzel Mutfak Sırları

bayanlar için mutfak sırları

''Bu yazı bolkahveli için ANNESİNİN PRENSESİ tarafından hazırlanmıştır.''

Evde bayanların en sevdiği alanlar genel de mutfaktır. Biraz manevi birazda zaruri ihtiyaçtan da olsa vaktimizin çoğunu yemek yaparak, bulaşık yıkayarak yada yerleştirerek geçiririz.
Sevsek de sevmesek de geçireceğimiz bu zamanları daha verimli hale getirmek bizlerin sayesinde mümkün olabilir. Özellikle tasarrufunda şart olduğu bir dönemdeysek...

Cebinizi de gönlünüzü de zenginleştirecek mutfak sırlarım;
  • ''Yiyiniz, içiniz ama israf etmeyiniz.'' Hadis-i Şerifine uymak,
  • Malzemeleri idareli kullanmak, ( bol bulup fazla fazla koymayın. Yeteri kadar ilave edin ki yemeğiniz lezzetli olsun.)
  • Her işin başında besmele çekmek, ( canım annem hep böyle yapar. Örneğin; yağı litrelik şişelere doldururken besmele çeker, dualar okur. Bunun bereketi arttıracağına inanıyorum.)
  • Yiyeceklerin bozulmaması için günlük kontrol edin ve gereğinden fazlasını almayın. ( Bizim evde bu iş sevgili eşime kalmış durumda:) )
  • Evliyseniz eşinizin sevdiği yemekleri öğrenin ve yapmaya çalışın. ( Sevdiği yemekleri görünce ona ne kadar değer verdiğinizi anlayacak. Mesela benim eşim sütlü bezelyeyi, bakla ve bamya kızartmasını, bulgurlu böreği çok seviyor. Daha önce hiç bilmediğim halde eşim sevdiğim için yapmaya çalışıyorum:) )
  • Evinizde ki yiyecek az kaldığında alışverişi yapan kimse ona haber verin ki alana kadar malzeme elinizin altında bulunsun. Ben bu şekilde yaptığım için kolay kolay sıkışmıyorum.
  • Yemeklere muhakkak bir tutam şeker atın. Şeker tuzla karıştığında daha lezzetli bir yemek ortaya çıkar. 
  • Yemek yaparken mümkün oldukça püf noktalarını öğrenmeye çalışın.
  • Haftada bir gün kendinize ziyafet verin. Eminim ailenizde bundan hoşlanacaktır.
  • Fırını gereğinden fazla çalıştırmayın. (10 dk. ısınıyorsa siz yarım saat önceden açmayın.)
  • Elinizde hangi malzemeler varsa onlarla yemek yapmaya çalışın. İnatla şunu is-ti-yo-rum demeyin.
  • Elinizde fazla kalan yiyecekleri başka şekillerde değerlendirmeye çalışın. (Mesela ekmek bayatladıysa onları ufalayıp ekmekten tabanı olan pizza yapıyorum. Yada kurabiye kaldıysa rondodan geçirip muhallebi kuplarına yada kakaolu toplara koyuyorum. Peynirim fazlaysa ve bozulacak gibiyse hemen onunla tekli yufkadan gözleme yapıyorum. Nohut yemeğim çok kalmışsa bol suyla yıkayıp süzgeçten geçirdiğim zaman pilav üstüne yada yoğurtlu nohutlu çorbaya koyuyorum.)
  • Bulaşık makinasına kaşıkları çatalları vs. yerleştirirken gruplandırıp koyun ki toplaması kolay olsun.
  • Poğaçayı yada kurabiyeyi fazla yapıp buzluğa atın ki acil misafiriniz geldiğiniz de elinizin altında yiyecek birşeyler olsun.
  • Eti ve tavuğu haşladığınızda suyunu hazır paketlere doldurup dondurucuya koyun. Yemeklere lezzet katacak bulyonunuz olsun.
  • Yiyeceklerin üzerini her zaman kapatın. Hiçbirşey düşmezse bile havadaki tozları kapar.
  • Halıda oluşan lekelere acil müdahele edin ki iyice içine işlemesin. Ve bence aspirin marka en iyileri.
  • Son olarak misafirlerinize bol bol yedirin, içirin. İnanın bereketiyle geliyor. Saklayıp gizlemeyin.
Şimdilik yazacaklarım bu kadar. Umarım yazımı severek ve beğenerek okumuşsunuzdur. Bloğumu merak eder ve uğramak isterseniz her zaman beklerim. Ben misafir severim. :)

Bu yazı bolkahveli için ANNESİNİN PRENSESİ tarafından hazırlanmış konuk yazar yazısıdır.

Sizde konuk yazar olmak istiyorsanız benimle mail yolundan iletişime geçmeniz yeterli.


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

29 yorum:

  1. şeke atarsak tadı bozulmuyor mu yani tatlı olmuyor mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok azcık atcaksın meltemcim bir cimdik diyelim :) lezzet katar bu kadarı :)

      Sil
  2. Güzel bir yazı olmuş.Konuk yazarımıza da size de teşekkür ederim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben sana tesekkür ederim okuduğun için sevgili kuşak :)

      Sil
  3. güzel tavsiyeler..

    YanıtlaSil
  4. harikla olmuş. çoğu yaptığım şeyler olduğu için mutlu da oldum :)) zeytinyağlı yemekelre 1 küp şeker atıyorum ama başka bir şeye denemedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hemen her sulu yemeğe atarım. Hatta salçalı soslara yada bol salçayla yaptığın yemeklere de katsan dahada lezzetli olduğunu farkedersin canm. Salçanın o ekşiliğini kırıyor. :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Ne kadar güzel bir yazı olmuş. Bu arada bulaşık makinesinde sınıflandırma işlemi gerçekten çok pratik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde nasılllll :) Yerleştirmeye erindiğim için ben severek yapıyorum. Teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Öncelikle bizim gibi yeni bloggerlara da böyle bir imkanı tanıdığınız için çok teşekkür ederim. Severek okuduğum bir bloğa konuk olmak onur vericiydi. Tekrardan teşekkür ederim...:)

      Sil
    3. Emeğinize sağlık💕 Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için😘

      Sil
  6. Şeker özellikle zeytinyağlı yemeklerde çok lezzet veriyor..tabi azıcıkkk olacak.Çoğunluğu uyguladığım şeylerdi,tekrar bilgi güncellemesi oldu bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim senin adına canm :) Eminim sende daha fazlasıda vardır. Şekeri ben pirinç pilavına da katıyorum. Beyazlaştırıyor diye duymuştum. :)

      Sil
  7. Çok güzel tavsiyeler olmuş hele ki sevdiğim güzel yüreklim annesinin prensesi 😊😀ve güzel insan bolkahveli 😊 ikinizde emeğine yüreğine sağlık çok güzel bir paylaşım olmuş sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim canm benimmm. Ben kendi adıma söyleyeyim seviyorum seni. Karşılıklı yani. 💕😘 Sevgiler canm

      Sil
  8. heey sağool faydalı bilgileer :)

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel öneriler.. Çok teşekkürler..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tesekkür ederim okuduğun için. :) Sevgilerimle...

      Sil
  10. Çok güzel tavsiyeler bunlar :D Şekerden uzak durmamalı mıyız birde ben uzak durmaya çalışıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😀 Bu birazcık göz ardı edilemez miii ? Ben çok dikkat etmediğim için sorun olmuyor benim için. 😆 Teşekkür ederim

      Sil
  11. Guzel bir yazi olmuss...Emeginize kaleminize saglik❤😊

    YanıtlaSil
  12. Ne güzel ipuçları, mutfağınızın bereketi bol olsun...
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. Harika tavsiyeler, birçoğuna ben de uyuyorum mutfak sever olarak :))

    YanıtlaSil