Cuma, Temmuz 14, 2017

Süleymaniye'nin Mücevherli Minaresi

süleymaniye camii

Mimar Sinan'ın yaptığı camiilere çok farklı bir hayranlığım var.
O devirlerde bu camiiler yapılırken insanlar Mimar Sinan'a uzaylı bile demişler.
Ve evet bana göre haklılar çünkü 2017 senesinde olmamıza rağmen böyle sanat eserlerini artık pek göremiyoruz. Daha çok apartmanlarda ve rezidanslarda mimarlık eserlerine bakabiliyoruz.
Ama Mimar Sinan'ın en beğendiğim, en bayılarak baktığım ve bir gün saatlerimi bu camii de geçirmek istediğim yer Süleymaniye Camiisi.

Mimar Sinan yaptığı bu güzel yapıta kalfalık eseri olarak nitelendirmiştir.
Aslında bu camiinin anlatılacak öyle çok özelliği var ki anlatmakla yazmakla bitiremeyiz.
Bu camii de beni kendine hayran bırakan tek şey mücevherli minaresi.

Böyle bir camiinin yapılması tabii ki asırlar sürüyor ve dilden dile, Osmanlı da paranın bittiği ve o yüzden camiinin yapımına devam edilemediği konuşuluyor.
İranlı Şahı Tahmasb İran'dan kervanlarla sandıklar dolusu mücevheri Sultan Süleyman'a gönderir. Ve kötü bir niyetle de bir mektup yazar ve camii de gönderdiği mücevheri kullanabileceğini dile getirir. Sultan Süleyman ne kadar sinirlense de camiiye bağışta bulunduğu için mücevherleri kabul etmek zorunda kalır.

Sultan Süleyman Mimar Sinan'ı yanına çağırır ve İran Şahının gönderdiği hazineyi un ufak edip camiinin harcına karıştırmasını söyler ve bu şekilde kullanılmasını ister.
O sırada Süleymaniye Camiinin minareleri dikiliyor ve mücevherli harç bir minarenin yapımında kullanılıyor. 
Ve Evliya Çelebi diyor ki; Ne zaman güneş açsa mücevherli minare pırıl pırıl parlar....

Eğer yolunuz Süleymaniye Camiisine düşerse minarelere bir göz atın..
Bir gün mücevherli minareyi görme dileğiyle...



Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

17 yorum:

  1. cidden çok şaşırıyorum nasıl yapmışlar diye düşünmekten kendimi alamıyorum

    YanıtlaSil
  2. Mimar Sinan'ın eserleri gerçekten harika. Ama bu mücevherli minareyi duymamıştım.Emeğinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
  3. İlk defa okuyorum galiba bu caminin hikayesini. Hafızamda bulanık bir şeyler var ama seçemedim.
    Kaleminize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  4. Bu olayı duyduğumda hep gidip görmeyi istemiştim.Dediğiniz gibi yıl 2017 bu zamanda ne böylesine güzel eser üretilebiliyor ne de dayanıklı bir mimari yapılabiliyor..Ara ara bakıyorum da şuan en fazla 50 yılda yıkılan binalardan geleceğe ne kalacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asırlar geçmesine rağmen camiler hala ayakta👏🏻

      Sil
  5. Hiç duymamıştım. Eskiler çok özenli ve düşünerek yapmışlar yapıları. Hes estetik açıdan güzeller hem de sağlam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estetıklık bir yana bu kadar guzellık olmaz..

      Sil
  6. Ben çok seviyorum Süleymaniye'nin o tarafları. Mimar Sinan'ın her eseri şaheser gibi değil mi :)

    YanıtlaSil
  7. Hiç duymadım ben de ilk defa senden duydum. Bu güzel bilgi için teşekkür ederim 😙💗

    YanıtlaSil
  8. işte bunu ilk kez duydum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ki giden gezen gören keşke bunları onceden bilse ve bu guzellıkleri de görse:)

      Sil
  9. Aaa bunu bilmiyordum. Muhteşem Süleyman, muhteşem cami, muhteşem Mimar Sinan...

    YanıtlaSil