Salı, Eylül 05, 2017

Telefonla Kartpostal Gibi Resim Çekin!


''Bu yazı Bolkahveli için EZGİ tarafından hazırlanmış konuk yazar yazısıdır.''

Akıllı telefonların hayatımıza girmesi, İnstagramı keşfetmemiz derken son yıllarda bol bol fotoğraf çeker olduk. İnstagram'da bazı hesaplar var ki tam bir görsel şölen.
Belki sizde kendinize sormuşsunuzdur; nasıl böyle güzel renkler elde edilir diye?
Size telefonlarımıza kolaylıkla yükleyeceğimiz, kendim de kullandığım ücretsiz 3 farklı fotoğraf uygulamasından bahsedeceğim. 
Artık sizinde  kartpostal gibi fotoğraflarınız olabilir.

ADOBE LİGHTROOM

İos ve Android ile uyumlu bu program, mini ve pratik Photoshop görevi görüyor. Fotoğraflarınızın parlaklığı, pozlaması, ve kontrastı gibi temel ayarlarını bu program ile kaliteli bir şekilde ayarlayabilirsiniz.

VSCO

Bu program benim ilk göz ağrım. Apple store yada Google Play'den ücretsiz indirebilirsiniz. Ancak biraz ücret karşılığında daha da gelişmiş filtreler satın almanız mümkün. Bu programla da temel ayarlarla oynayabilirsiniz fakat filtreler konusunda oldukça tatmin edici. 

A COLOR STORY 

Bu programı yeni keşfettim ve aşk yaşadım diyebilirim. Vsco gibi ücretsiz filtreleri var, aynı onun gibi belli ücret karşılığında farklı filtreler satın alabiliyorsunuz. Aradaki fark ne peki diyeceksiniz, tek ve en önemli fark, filtreleri farklı yüzdelerle, kendi göz zevkinize göre karşılaştırabilirsiniz. Yani her karışımda kendi özel filtrenizi oluşturabiliyorsunuz demek. Güneş pırıltısı bile ekleyebiliyorsunuz. İşte bu benim favorim.

Bu üç programı kullandığım fotoğraflarımdan bir kaç örnek.

Sevgiyle kalın...




''Bu yazı Bolkahveli için EZGİ tarafından yazılmış konuk yazar yazısıdır.''


Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

7 yorum:

  1. teşekkürler bilgilendirme için canım :)

    YanıtlaSil
  2. ben de lightroomu gördüm geçen bi indireym dedim, indirdim ama fotoğraf düzenlemekten bile sıkılıyorum o yüzden sildim, zaten instagram da kullanmıyorum :D telefonumda portre özelliği var o yüzden başkaları sık sık fotoğrafını çektryo bana foto Meltem geeel geeel

    YanıtlaSil
  3. eski yazılarımızla konuk yazar olabiliyor muyuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazınız herhangi bir yerde yayınlanmamıssa tabıı kı konuk yazar olabılırsınız :)

      Sil
    2. kendi bloğumuzda yayınladığımız yazılarla konuk olabiliyor muyuz?

      Sil
  4. Cidden harika fotoğraflar var :) Çok özeniyorum; ama fotoğraf çekmeye pek ilgim yok :) Bakmak daha çok keyif veriyor bana :) Uygulamalar için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. Adsız22/9/17

    Ezgi'nin fotoğraflarına bakmaya doyamıyorum. Kendi gibi ışık saçan, rengarenk fotoğraflar. Yazısını da keyifle okudum. Keşke sadece filtrelerle böyle şahane fotoğraflar çıkabilseydi ortaya. Bakmayı, görmeyi bilmek en önemlisi sanırım.

    YanıtlaSil