Cuma, Ağustos 25, 2017

Kil Maskesiyle Pürüzsüz Bir Cilt İster Misiniz?

kil maskesi

Uzun zaman önce bir yayınımda artık bütün kozmetik cilt bakım malzemelerimi attığımı söylemiştim.:) Daha çok evdeki doğal malzemelerle yola çıkarak bakım yapmayı tercih eder oldum.
Çünkü bu zamana kadar envai çeşit maskeler, kremler, tonikler aldıysam da işte bu benim cildime çok uygun çok güzel geliyor diye düşünerek ve severek bir ürünü kullanmadım. Hal böyle olunca boşuna para vermenin de bir mantığı kalmadı.

Bu sıralar cildimi kil maskesiyle temizliyorum. Tabii ki her akşam değil fakat haftanın iki günü bu maskeyi kesinlikle uyguluyorum.
Karma bir cildim olduğu için ve zaman zaman da yağlanma olduğu için kil maskesinden işte bu sefer çok memnun kaldım.

İnternette gördüğüm bu maskeyi tabii biraz kendime göre evirip çevirip kullanmaya başladım ve cildimin daha az yağlandığını, sivilcelerimin daha çabuk kuruduğunu ve cildimin matlaştığını hissediyorum. Kullandığım malzemeleri hemen şuraya yazıyorum.

Kil Maskesi İçin Gerekli Olanlar;

  • 1 kaşık beyaz toz kil, (aktarlardan alabilirsiniz)
  • 1 adet aspirin,
  • 1 çay kaşığı limon suyu,
  • 1 çay kaşığı gül suyu.

Aspirini bir kaba koyun ve üzerine limonu sıktığınızda hemen erimeye başlıyor. Üzerine bir kaşık beyaz kili ekleyin ve onun üzerine de gül suyunu dökün. Daha sonra iyice karıştırın ve kilin iyice erimesini sağlayın.

Yüzüne eşit miktarda dağıtın ve iyice kurumasını bekleyin. 20 dk. maksimum beklemeniz gerekiyor. Daha sonra peeling yapar gibi hafif bastırarak yıkayın. Buda cildimizi daha derin temizlenmesini sağlıyor. Yıkadıktan sonra yüzünüzün matlaştığını ve hafiften pürüzsüz durduğunu göreceksiniz.

Nemlendirmeyi unutmayın! Ben daha doğal yollardan gittiğim için hindistan cevizi yağı kullanmayı tercih ediyorum. Ama sürekli kullandığınız bir nemlendirici varsa tabii ki onu da kullanabilirsiniz.

Sivilcelerinizi bir kaç denemeden sonra kil maskesiyle söndüğünü göreceksiniz.:)
Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

16 yorum:

  1. Doğal,ev yapımı ürünleri daha çok seviyorum ben.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kımyasallardansa benım ıcın artık bunlar daha ıyı:)

      Sil
  2. Adsız25/8/17

    Wow..şahane bir tarif cankuş❤
    Kil çok etkili gerçekten bu karışımla da eminim sonuçlar iyi yönde olacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet cok etkılı gercektende dogal bır etkısı var :)

      Sil
  3. Bu aktardan kım kıli alacak onu düşünüyorum 🙈Yoksa hemen yapacagım 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen bana da aynısı oluyor maalesef :)

      Sil
  4. Kil maskesi yapıyorum da aspirin koymuyordum.Acaba nasıl bir etkisi var?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha cok lımonla bırlesınce gozenek sıkalastırıcı bır etkı yaratıyor..

      Sil
  5. Hiç yapmadım. Hiç krem de kullanmam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ıhtıyacınız yok demek kı oh ne guzel :)

      Sil
  6. Bende memleketten getirdim kil denerim 😊 emeğine sağlık canım benim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. siz hasını kullanacaksınız o zaman :)

      Sil
  7. Gül suyu saf gül suyu mu olacak acaba? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben rosense nın suyunu kullanıyorum :)

      Sil
  8. kolayca yapılan bu tarz maskeleri çok seviyorum hem de yaparken eğleniyorum, denemek isterim tarifinizi :)

    YanıtlaSil
  9. Kil maskesini duymuş ama hiç denememiştim. Bu vesile ile deneyeceğim. Teşekkürler..

    YanıtlaSil