Salı, Ağustos 22, 2017

3 Malzemeyle 5 Dakikada Enfes Tatlı

3 malzemeyle en kolay tatlı

Yine bir gün pat diye misafir haberi aldım.:)
Benim misafirlerim böyle geleceklerini yarım saat önceden söylüyorlar.:)
Sonra elim ayağıma dolaşıyor.
Ne yapsam ne etsem dedim ve gene efsane bir tatlı yaptım.
Tam 5 dakika da tatlı yaptım.
Uzun zamandır pratik ve kolay bir tatlı da yapmıyorken bu bomba gibi geldi.:)
Uzun zaman önce görmüştüm fakat yapmaya pek fırsat olmadı. 
Tatlı krizleri için ne yesem diye düşünüyorsanız işte bu 5 dakikada hazırlanan şahane ötesi tatlı tamda sizler için.:)
Haydi hep beraber bakalım neler kullanmışım.:)

Malzemeler; (6 kişilik)

  • 12 adet halley ( paketlerinde 10 tane var ayrıyetten 2 tane daha alın tam 6 kişilik oluyor)
  • 200 ml. krema
  • Kare bitter çikolata

Evet malzemelerin hepsi bu kadar. E anacım ben diyorum bana öyle son dakika haber vermeyin ki size güzel börekler, poğaçalar yapayım ama hep son dakika olunca 3 malzemeyle de harikalar yaratılabiliyor.

Halleyleri çok minik değil de küp küp doğrayın. Süt tenceresinde 200 gram kremayi (bu arada bim markette de var, illa büyük alışveriş marketlerine gitmenize gerek yok) kremayı süt tenceresine dökün ve içine bitter çikolatayı parçalar halinde atın. Çikolatalar iyice eriyene kadar kısık ateşte arada bir karıştırın.
6 kişilik bir tarif olacağı için her tabağa iki adet halley kullanacağız. O yüzden kişi sayısını 2 halleyden hesaplayıp istediğiniz kadar yapabilirsiniz. Halleyleri küp küp kestikten sonra krema ve çikolatanın ılınmasını bekleyin. Daha sonra ılınan kremayı bütün tabaklara eşit derecede dökebilirsiniz. Biraz buzdolabında bekledikten sonra tatlınızı afiyetle yiyebilirsiniz.:)

Ben içerisine biraz damla çikolata ekledim fakat siz eklemeyin.:) Zaten bol çikolataya neden bir daha damla çikolata ekledim onu da bilmiyorum.:) Üzerine isterseniz benim gibi rulokat isterseniz de hindistan cevizi, fındık, badem ekleyebilirsiniz. Yada ayrı bir tabağın içerisine şeftali, muzları ufak ufak doğrayıp servis edeceğiniz zaman üzerine ekleyebilirsiniz. 

İşte hepsi bu kadar eğer çat kapı misafiriniz geliyorsa 3 malzemeyle en kolay tatlıyı yapabilirsiniz.
Afiyet olsun.:)

Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

12 yorum:

  1. Ayy tatlı krizine de tam çare görünüyor :)) Ellerinize sağlık, hemen denenmeli..

    YanıtlaSil
  2. çatkapı misafiri için harika bir tarif , teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benım mısafirlerim hep çatkapı olunca çare bulmakta kolay olmuyor:)

      Sil
  3. ooo çalıştığım yerde yapacağım :D

    YanıtlaSil
  4. çok pratik harika bi tarif :)

    YanıtlaSil
  5. Adsız22/8/17

    Hiç Halley'le böyle güzel bir şey yapılacağını düşünemezdim.
    Nefis gözüküyor

    YanıtlaSil
  6. halley ve çikolata. ah en sevdiğim şeyler :)

    YanıtlaSil
  7. Cidden çok pratikmiş.. elinize sağlık.. :)

    YanıtlaSil
  8. Ben bu tatlıyı misafire değil kendime yaparım. :)
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil