Çarşamba, Haziran 28, 2017

Suda Pişen Yumurta

suda pişen yumurta

Zaten yumurta suda haşlanmıyor mu? 
Evet yumurta kabuğuyla beraber suda haşlanıyor fakat bu sefer kabuksuz yumurtayı suda haşlayacağız.
Yazın gelmesiyle ağır yemekleri bir kenarı bıraktık ve artık daha fresh, daha sağlıklı yemekler arıyoruz. Bu sıcakta karpuz, kavun peynir ekmekten güzeli var mı?
Fakat sabah kahvaltılarında yumurta haşlamaktan sıkıldıysanız sizlere şahane bir önerim var.
Rafadan mı oldu, acaba kayısı gibi olmadı mı, çok mu sert oldu derdi artık bitiyor.
Yurtdışında kahvaltılarda tek tercih edilen yumurta genelde bu şekilde oluyormuş. Kahvaltı da haşlanmış veya tava da yemek yerine suda kaynatılıyormuş. Bakalım suda yumurta nasıl oluyor?

Kaynatmak için geniş bir tencerenin içerisine suyu koyun ve iyice kaynatın. Su iyice kaynadıktan sonra yumurtayı tavaya kırıyormuş gibi kırın. Kıvamının koyu olmasını istiyorsanız beş dakika, eğer sulu olmasını istiyorsanız 2 dakika kaynatmanız yeterli. Fakat bir yöntem daha söylemek istiyorum. Eğer ki kayısı kıvamında isterseniz derin bir kepçe yardımıyla kepçenin içine alıp elinizle yumurtanın kıvamını anlayabilirsiniz. 
Biz denedik ve çok şahane oluyor.
Tavsiyeler benden, denemesi sizden..
Bayram sonrası şahane bir hafta olsun..

İnternette yapılmış ve video olarak görselini buraya bırakıyorum. Denemek isterseniz videoya bir göz atın. Afiyet olsun kolay gelsin..:)



Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

18 yorum:

  1. çılbır bu eskiden çok yapılırdı suyun içine az biraz sirke damlatılır böylece dağılmaz o yumurta :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çılbırı annem cok yapardı fakat hep yoğurtlu :)

      Sil
  2. Bu kaynayan suya yumurta kırıp pişirme ile oluşan yemeğe Çılbır diyorlar, çok duydum ama denemeye cesaret edemedim. :) Elinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Kahvaltı için güzel bir alternatif.Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. ben çılpırı bu şeklide yapıyorum 1-2 damla sirke damlatıyorum suya da....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben hep yogurtla gordugum ıcın bu sekılde yapıyorum ve kahvaltıda şahane oluyor :)

      Sil
  5. Hiç denemedim bunu ama videoda çok kolay gibi görünüyor...

    YanıtlaSil
  6. Çılbır denmiyor mu suda pişen yumurtaya. Üzerine de yoğurt, tereyağ ve kırmızı biber, hımmm, nefis :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çılbır fakat bu sefer bız kahvaltıda yıyoruz hemde yogurtsuz :)

      Sil
  7. Daha önce duymuş ama denememiştim.. Görüntüsü süper. Oğlum yumurtayı çok seviyor. Onun için deneyeceğim. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  8. E çılbır bu.Üzerine dök yoğurdu şahane olur tatlım.Üniversite yemekhanesinde öğrenmiştim,Sık yaparım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yogurt dokmeden de kahvaltılarda şahane oluyor :)

      Sil
  9. Biz çılbırı yumurtayı kavurup sonra sarımsaklı yoğurtla karıştırarak yapıyoruz, o yüzden bu şekilde hiç yemedim yumurtayı :)

    YanıtlaSil
  10. Nefis görünüyor ellerinize sağlık. Çocukluğumda sık yapardık ama uzunnn yıllardır yemedim. Aklıma düştü şimdi. İlk fırsatta yapmalıyım.

    YanıtlaSil