Perşembe, Haziran 15, 2017

Yalancı Paçanga Böreği

paçanga böreği

Yalancı Paçanga böreği de ne?
Bilmiyorum fakat bu tarif kesinlikle bana has ve bana özgü bir tarif olduğunu biliyorum.:)
Öyle ki gerçek paçanga böreğini yapacak malzemem evde kalmayınca bende bu şekilde bir çözüm buldum ve tadı da şahane oldu.
Misafirlerinizin tadı damağında kalacak bir tarife hazır mısınız?
Yapımı çok kolay ister fırında ister yağda kızartın.
Her türlü tarifi şahane oluyor.
Ben bu seferkini tava da kızartmayı daha uygun gördüm ve tadı da efsane oldu.
Bakalım yalancı paçanga böreği nasıl oluyormuş?

Yalancı Paçanga Böreği;

  • 4 yufka
  • 2 patates
  • 1 kase lor
  • galeta unu
  • Soda
  • 1 yumurta 
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 bardak su
  • tuz, karabiber, pul biber
Yufkaları 4 eşit parçalara bölün veya böreğinizin ne kadar büyük olmasını istiyorsanız o şekilde kesebilirsiniz. 1 su bardağı sıvı yağı ve 1 su bardağı suyu bir kase içerisinde karıştırın. Kestiğiniz yufkalara iç harcımızı koymadan önce su ve yağ karışımını yufkanın üzerinde biraz gezdirin ve daha sonra sigara böreği sarar gibi sarın.
Tüm yufkalar bittikten sonra kalan su ve sıvıyağ karışımının içerisine 1 şişe sodanın yarısını ve 1 yumurtayı kırın. 
Tavada yağınızı kızdırdıktan sonra hazırladığımız börekleri sıvı karışımın içine batırın ve çıkarın.(Çok fazla bekletmeyin. Batırıp çıkartsanız yeterli gelecektir.) Böreklerimiz ıslandıktan sonra galeta ununa bulayın ve kızmış yağın içerisinde burası önemli yağ kızsın fakat börekleri attıktan sonra ocağın altını kısın. Çünkü galeta unu bir anda yanabilir. Daha sonra peçetelerin üzerine koyarsanız fazladan böreğin üzerinde kalan yağını çekecektir.

Yağda yapmak istemiyorum biraz sağlıklı olsun derseniz, fırını 180 derece olacak şekilde ısıtın. Börekleri gene banyo yaptırın ve galeta ununa bulayın. Daha sonra fırın tepsisine dizin ve kızarana kadar fırında pişirin. 
İşte hepsi bu kadar. 
Fazladan yapmışsınız ve börekleriniz kaldıysa pişirmek istemiyorsanız sıvı harca batırmadan buzluğa atıp daha sonra kullanabilirsiniz. 

Benim yalancı paçanga böreğim şahane oldu.
Bir daha ki sefere fırında deneyeceğim.
Afiyet olsun..
Bol Kahveli
Bol Kahveli

Bol kahveli hoş sohbetli, kendinizden bir parça bulacağınız, hayata dair herşeyin konuşulduğu bu blogda bir fincan kahve eşliğinde keyifli zaman geçirmeniz dileği ile :)

18 yorum:

  1. Kızartma yöntemi çok hoşuma gitti. Börekler çıtır çıtır olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Ben bunu birde sucuk,domates,biber,biraz havuc ve kasarli yapiyorum. Valla her türlü harika afiyet olsun :). Tavada bir posta yaptigimizda ikincisini yaparken önceki kizartmadan kalan galeta unu yanıyor. Ona cözüm bulamadim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kısık ateşte yaparsanız daha az yanar.:)

      Sil
  3. çok güzel olmuş pastırmanın ağır tadı da gitmiş oluyor böylece..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fakat pastırmalı olanda şahane oluyor:)

      Sil
  4. Güzel görünüyorlar.Ellerinize sağlık:) Bu da aklımda bulunsun.:)

    YanıtlaSil
  5. Leziz gözüküyor.. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. İnsan olsa da yesek, diyor. Elinize sağlık. Bu arada telefonum sizde var. Haberleşelim. :)

    YanıtlaSil
  7. Fırında pişirmek mantıklı.Ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fırında daha sağlıklı oluyor teşekkürler :)

      Sil
  8. Ben bunu fırında deneyeyim. Sevmiyorum kızartma olayını. Gariban çocuklarım:))))

    YanıtlaSil
  9. Paçanganın malzemelerini düşünürsek bayağı yalancı olmuş :) Eminim ki lezzeti harikadır ..

    YanıtlaSil
  10. harika görünüyor, çok severim ben böreklerin her türünü elinize sağlık

    YanıtlaSil